Gå til innhold

Burde jeg ta en graviditetstest?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Går på cerazette. Nå har jeg de siste månedene hatt utrolig lett menstruasjon/mellomblødning.

Hele den siste uken har jeg hatt vondt i magen (nede til venstre) og brun "blødning". Leste i felleskatalogen at dette kan være ektopisk graviditet, og at det av og til hender med cerazette.

Burde jeg bare ta en prøve for å rule den ut?

Burde jeg dra til lege uansett? Smertene og blødningen går vel over før jeg kommer inn til timen, så vet ikke om det er så farlig liksom.

Er lei av å ha vondt nå :/

Anonymkode: 2b740...dcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvgølgelig tar du en test før du går til legen. Først da kan du i det hele tatt si at du mistenker graviditet utenfor livmoren.

Helst burde du tatt en test før du i det hele tatt skrev denne tråden, så slapp vi enda en meningsløs ER JEG GRAVID-tråd.

Anonymkode: 75610...86f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvgølgelig tar du en test før du går til legen. Først da kan du i det hele tatt si at du mistenker graviditet utenfor livmoren.

Helst burde du tatt en test før du i det hele tatt skrev denne tråden, så slapp vi enda en meningsløs ER JEG GRAVID-tråd.

Anonymkode: 75610...86f

Enig. Fatter ikke hvorfor det stilles slike spørsmål her. Klart en skal ta en test hvis man mistenker at en kan være gravid

Skrevet

Spør jo fordi det virker så himla ulogisk. Jeg går jo på Cerazette. Cerazette er et prevensjonsmiddel. Har brukt det på punkt å prikke. Jeg har hatt noen form for blødning der nede siden sist jeg lå med gubben min. Da skal jeg jo til rette ikke være gravid. Det er ene og alene fordi det sto som mulig bivirkning på cerazette at jeg i det hele tatt "mistenker" det.

Nå har jeg tatt en test og den var jo selvfølgelig negativ.

Så da er vel denne magesmerten og blødningen normal? Gidder ikke gå til legen med noe som ikke er noe farlig. Må bare smøre meg inn i tålmodighet. Er på dag 9 nå.

Anonymkode: 2b740...dcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...