AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #1 Skrevet 20. september 2016 Er det noen som har det? Jeg hadde et uhell og det var et styr å vaske rent. Min overmadrass er rimelig dyr og kjempegod, men 5-6 cm høy og 180*200, så stor, tung og uhånterlig for vask. Klarte å få vekk blodflekken, men vil ikke ha dette styret igjen. Så hva gjør dere andre, har dere noe madrassbeskytter på, eller kanskje bare et sånt tisselaken for barn under lakenet under menstruation? Anonymkode: c273d...c35
Viktualia Skrevet 20. september 2016 #2 Skrevet 20. september 2016 Jeg har en madrassbeskytter liggende oppå til enhver tid, mye fordi overmadrassen ikke blir vasket ofte pga tykkelse osv. Veldig enkel å ta av og vaske i maskin. Jeg har kjøpt min på IKEA, men det kan sikkert fås mange steder. http://www.ikea.com/no/no/search/?query=+Madrassbeskytter 1
Carrot Skrevet 20. september 2016 #3 Skrevet 20. september 2016 (endret) Menskopp og et bind i tilfelle, funker helt supert! Har aldri hatt "lekasje" - du kan lese mer her for eksempel:http://www.klikk.no/mote/detnye/article1515659.ece Endret 20. september 2016 av Carrot 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #4 Skrevet 20. september 2016 14 minutter siden, Viktualia skrev: Jeg har en madrassbeskytter liggende oppå til enhver tid, mye fordi overmadrassen ikke blir vasket ofte pga tykkelse osv. Veldig enkel å ta av og vaske i maskin. Jeg har kjøpt min på IKEA, men det kan sikkert fås mange steder. http://www.ikea.com/no/no/search/?query=+Madrassbeskytter Takk for tips, den LEN madrassbeskytter var jo akkurat i blinken TS Anonymkode: c273d...c35
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #5 Skrevet 20. september 2016 Jeg pleide å alltid ha et badehåndkle som var brettet en gang under lakenet. Det ble da tykt nok til å fange opp lekasjer eller overraskelser, og stort nok til at det alltid lå pa rett plass selv om jeg bevegde meg i løpet av natta. Dette reddet overmadrassen min ofte. Hvis håndduken ikke var nødvendig tok jeg den av ved neste sengeskift etter at mensen var ferdig, og la det på igjen to uker senere for å være sikker på at den var der når jeg trengte den. Da jeg begynte på p-piller ble mensen så svak og forutsigbar at det ikke var nødvendig lenger. Anonymkode: 9a75d...d14
Gjest Lofilteret Skrevet 20. september 2016 #6 Skrevet 20. september 2016 Jysk selger også madrassbeskytter http://jysk.no/soverom/lakner/spesiallakner/madrassbeskytter-90x200cm
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 Madrassbeskytter + nattbind = god natt søvn, uten søl Anonymkode: ea8dc...dc4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #8 Skrevet 21. september 2016 Jeg skjønner virkelig ikke problemet her... Bruk tampong/menskopp, ta på et bind i tillegg, ha på en truse som sitter godt... Er det virkelig verre enn det? Anonymkode: eaa14...c42 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #9 Skrevet 21. september 2016 har aldri i mine 20 år med mensen hatt dette problemet. Blør du igjennom liksom? En tampong/menskopp og et nattbind? Anonymkode: e016f...d09 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #10 Skrevet 21. september 2016 Den 9/20/2016 at 10.23, Carrot skrev: Menskopp og et bind i tilfelle, funker helt supert! Har aldri hatt "lekasje" - du kan lese mer her for eksempel:http://www.klikk.no/mote/detnye/article1515659.ece Elsker å se andre som anbefaler menskopp. Er så utrolig fornøyd med at jeg byttet til det og anbefaler det til alle Anonymkode: 90383...3c2 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #11 Skrevet 21. september 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner virkelig ikke problemet her... Bruk tampong/menskopp, ta på et bind i tillegg, ha på en truse som sitter godt... Er det virkelig verre enn det? Anonymkode: eaa14...c42 Jeg pleide å ha veldig uregelmessig menstruasjon, og å bruke nattbind i tre uker var ikke aktuelt. Jeg hadde også veldig kraftig menstruasjon noen ganger, og da sov jeg samtidig urolig pga smerter, så selv ikke den beste trusa hold ting helt i ro. Da trengte det ikke forskyve seg så mye før det lakk ut av det ganske fulle nattbindet. Tampong bør man ikke bruke om natten siden en da må bytte det, men menskopp skulle jeg gjerne prøvd. Anonymkode: 9a75d...d14 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #12 Skrevet 21. september 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleide å ha veldig uregelmessig menstruasjon, og å bruke nattbind i tre uker var ikke aktuelt. Jeg hadde også veldig kraftig menstruasjon noen ganger, og da sov jeg samtidig urolig pga smerter, så selv ikke den beste trusa hold ting helt i ro. Da trengte det ikke forskyve seg så mye før det lakk ut av det ganske fulle nattbindet. Tampong bør man ikke bruke om natten siden en da må bytte det, men menskopp skulle jeg gjerne prøvd. Anonymkode: 9a75d...d14 Det er ingenting i veien for å bruke tampong om natten, så lenge det siste man gjør før man legger seg er å sette inn en ny og det første man gjør når man våkner er å skifte. Tamponger er ikke det samme nå som for 40 år siden, og er man ren nedentil og på hendene ved innsetting er det ingen fare for 99,999% av oss. De færreste sover utover 8 timer. Anonymkode: eaa14...c42 4
Carrot Skrevet 21. september 2016 #13 Skrevet 21. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Elsker å se andre som anbefaler menskopp. Er så utrolig fornøyd med at jeg byttet til det og anbefaler det til alle Anonymkode: 90383...3c2 Jeg kan ikke skjønne hvordan jeg overlevde med tamponger og bind i så mange år, og når jeg fikk "dreisen på det" er dette så mye bedre, rensligere, slipper være bekymret for tampongsyke eller lekkasje ved kraftig mens osv. Dessuten er det mer renslig -selv med veldig lite blødning, det lukter overhode ikke "mens" noe sted, enkel å ha med i vesken i posen sin når det nærmer seg osv osv men det krever jo litt tilvenning.. Samtidig husker jeg veldig godt tilvenningen med tamponger også
Maewest Skrevet 30. september 2016 #14 Skrevet 30. september 2016 Husker faktisk ikke sist jeg blødde gjennom hverken på natten eller dagen bruker kun tampong og ekstra truseinnlegg i tilfelle det skulle lekke noen drypp. Det å kun bruke bind er det verste jeg vet. Blør jo gjennom bare man har en god latter 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2016 #15 Skrevet 30. september 2016 På 21.9.2016 den 15.37, AnonymBruker skrev: Det er ingenting i veien for å bruke tampong om natten, så lenge det siste man gjør før man legger seg er å sette inn en ny og det første man gjør når man våkner er å skifte. Tamponger er ikke det samme nå som for 40 år siden, og er man ren nedentil og på hendene ved innsetting er det ingen fare for 99,999% av oss. De færreste sover utover 8 timer. Anonymkode: eaa14...c42 Jeg får sopp om jeg bruker tampong om natten. Menskopp syntes jeg var unødig mye gris for liten nytte. Fungerer sikkert bra om man blør lite, men taklet ikke tømme den på jobb. Anonymkode: c2835...531
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #16 Skrevet 2. oktober 2016 Bestekompisen min anbefalte meg å kjøpe madrassbeskytter med en gang han hørte at jeg og kjæresten skulle flytte sammen. Nå skal det kanskje sies at dama hans har p-stav og at bivirkningene aldri ga seg, så det ble mye vasking av sengetøy. Madrassbeskytteren har nok reddet dem ganske mange ganger, så jeg ville virkelig kjøpt en sånn for sikkerhets skyld. Anonymkode: d97ff...c99
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2016 #17 Skrevet 2. oktober 2016 madrassbeskytter er gull. Ikke bare for mens, men for å beskytte madrassen mot svette, sæd, etc. Anonymkode: cb05a...c58 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå