Gå til innhold

Tror noen på programmet Åndenes makt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Ja, jeg så en annen dokumentar der, som er litt som åndenes makt, bare enda skumlere. Da løper dem igjennom noen galehus, filmer og sover over i galehusene over flere dager. Så inne i dette eldgamle og rottne sykehuset, da stein faller ned i fra veggen (p.g.a slitasje) så er det et spøkelse faktisk. Hva da, et spøkelse som løfter alt mulig annet enn dem, og velger da litt takstein i stedet for å f.eks løfte ut gamle slitte møbler og sånt. De kunne i det minste fremstilt dem som behjelpelige. Det gjør åndenes makt. Der er de avdøde behjelpelige, men også litt sinna. Det kommer litt an på har jeg sett. Han som døde i kverna han var bare innom for å hilse på. Når avdøde hilser på så gjør de visst det ved å dra porter opp og ned. Nei jeg syntes det er skikkelig teit altså, men det er faktisk noen som tror på det.


Disse kornsirklene klarer jeg å lage selv hvis jeg vil. Ikke så fort som BBC mener de er laget, men det der hadde jeg klart selv.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye mellom himmel og jord. Men synes en av disse synske (Tørum) gjorde seg til fullstendig latter for BBC da de lagde noen kornsirkler som denne klarsynte fikk sterke syn og følinger for. Temmelig flaut at hun ble så grundig lurt og dummet ut disse klarsyntes troverdighet.

Anonymkode: 22b8d...2f4

Anonymkode: 4e009...8d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er arrangert med lydeffekter og sånn, men spørsmålet blir: Hva er poenget med å lage et sånt show om sånne ting? Det er jo egentlig skikkelig dårlig gjort.

Jeg så tilfeldigvis en episode av det og da mente noen helt seriøst at en av sine ansatte hadde falt ned i ei kvern, og at personen gikk igjen og spøkte rundt i bedriften. Dører og alt åpnet seg, og alle skjønte at det var en tidligere ansatt. :roll: Denne ansatte hadde dødd inne i bedriften i en ulykke, falt ned i ei kvern og blitt kvernet i fillebiter. Dette minner meg om en film jeg så en gang. :ler:

De kan da virkelig ikke mene at det spøker et sted fordi noen gafler faller ned i fra en hylle.

Nei altså - stakkars pårørende til avdøde som må høre en sånn historie om sine etterlatte (eller om de som lever) Forhåpentligvis er det fiktive karakterer.

Anonymkode: 4e009...8d1

Så du tror altså ikke denne ulykken fant sted? Ulykken med mannen i kjøttkverna har det stått om i avisene for noen år siden, så det er reelt. Enken etter avdøde deltok i slutten av programmet, så du er helt på viddene når du påstår at de etterlatte er fiktive karakterer.

Anonymkode: c11ef...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å studere litt realfag kan nok bidra til en økt forståelse for hvordan verden faktisk fungerer, og man skjønner etterhvert at selv om man har vanskeligheter med å forstå fysiske lover ikke bare kan fabrikkere sin egen virkelighet fordi det er gøy. Det gjorde man for tusener av år siden fordi man ikke visste bedre. :)

Anonymkode: 1a0ad...a13

Så studerer du mer enn bare litt realfag, så finner du ut at det ikke er så enkelt likevel. Naturvitenskapen bryr seg ikke om det som ikke kan motbevises. Det blir likevel ikke forkastet, bare ikke behandlet. Dermed kan man ikke sette vitenskap og tro opp mot hverandre. Hvis man må tro er det ikke så interessant fra et vitenskapelig perspektiv. Hvis man vet er det ikke så interessant fra et tro-perspektiv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror altså ikke denne ulykken fant sted? Ulykken med mannen i kjøttkverna har det stått om i avisene for noen år siden, så det er reelt. Enken etter avdøde deltok i slutten av programmet, så du er helt på viddene når du påstår at de etterlatte er fiktive karakterer.

Anonymkode: c11ef...0cd

 For det er liksom helt umulig at folkene bak programmet, kan ha gjort en god del research i forkant. Slik at de veit ting og tang, om hva som har skjedd ved de forskjellige stedene? :tongue:

Anonymkode: c1bdc...d43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å glemme den kvelden tanta mi ringte pappa hulkende etter å ha sett sin gamle arbeidsplass på programmet. 40 år siden hun var ansatt der, og hun sluttet nettopp på grunn av alle tingene som skjedde der, men ble gjort til latter og overhodet ikke trodd av hverken kollegaer eller familie. Nå hadde arbeidsplassen fått nye eiere som fortalte nøyaktig det samme som hun gjorde for over 40 år siden. Etter denne hendelsen fikk jeg opp øynene for programmet. Mye tror jeg er bullshit, men jeg tror også en god del faktisk er reelt.

Anonymkode: 8b311...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strømnæss fremstår som veldig jordnær iallefall:

"Strømnæss er likevel forsiktig med å bruke ordetovernaturlig om episodene.

- Tvert imot tror jeg det er en del av vår natur, selv om jeg ikke kan forklare det. Når jeg sier litt eplekjekt at jeg ikke tviler, så mener jeg at jeg erkjenner fenomenet. Men om åndene har en egen vilje, det er jeg usikker på. Da blir de i så fall veldig levende og menneskeliggjorte. Jeg ser at det vi pirker borti, er det som gir grunnlag for religion eller andre livssynsoppfatninger, men jeg tror mange av svarene finnes i fysikken og kjemien. Det må kraft til for at ting skal flytte på seg.

- Du tror ikke på Gud, himmel eller helvete, men er ikke det litt selvmotsigende, siden du tror på ånder?

- Jeg er sånn skrudd sammen at jeg liker å forholde meg til det jeg vet, og det er vanskelig å si noe om vår eksistens på kloden. Jeg tror at det vi presenterer på TV, er reelt. Men årsaken, den vet jeg ikke."

http://www.vg.no/rampelys/tv/media/aandenes-makt-stroemnaess-det-skumleste-til-naa/a/10136059/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For endel år siden fulgte jeg stadig med på programmet, syntes det var spennende. Og en del av meg er nok åpen for at det finnes ting vi ikke kjenner til og har lite kunnskap om. Men, når de begynte å fly rundt med en tromme for å jage de onde åndene ut, da syntes jeg hele programmet begynte å bli litt vel døvt. Det ble litt for useriøst for min del. 

Vet ikke hva jeg skal tro og ikke tro når det kommer til disse spøkelsene, men akkurat dette programmet her klarer jeg ikke å ta spesielt seriøst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...