AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Jeg har begynt å få så innmari hovne og vonde ben i det siste. Jeg har problemer med gange, sko, sokker, bukser og ikke minst søvn på grunn av ekstreme smerter store deler av døgnet. Jeg har i tillegg mye smerteproblematikk i legger/føtter fra før, og dette gjør det ikke akkurat bedre. Jeg prøver å sitte/ligge høyt med føttene så mye jeg kan, og å unngå stramme sokker etc, men vet ikke helt hva mer jeg burde gjøre. Støttestrømper som er store nok får jeg ikke tak i, og fastlegen min avventer alt jeg har av problemer til etter en spesialistutredning jeg er henvist til, men som jeg trolig må vente lenge på. Er det noen som har noen tips eller råd, medisinske eller kjerringråd eller alt i mellom, blir jeg veldig takknemlig Anonymkode: ad008...64b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Du burde sjekke hvorfor du har ødemer i beina. Det kan vøre tegn på hjertesykdom, blant annet. Lege er et greit sted å starte. Anonymkode: bde50...e9e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Sorry leste ikke hi godt nok. Merkelig at legen ikke kan sette deg på vanndrivende eller noe. Anonymkode: bde50...e9e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Her er det ikke mye noen kan bidra med når legen heller ikke kan hjelpe for her må du være "stor" i beina når ingenting passer. Anonymkode: eebb4...1de
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #6 Skrevet 18. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Her er det ikke mye noen kan bidra med når legen heller ikke kan hjelpe for her må du være "stor" i beina når ingenting passer. Anonymkode: eebb4...1de 39 i sko, og nå 59 cm rundt det bredeste på leggen, så ja :/ Anonymkode: ad008...64b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #7 Skrevet 18. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry leste ikke hi godt nok. Merkelig at legen ikke kan sette deg på vanndrivende eller noe. Anonymkode: bde50...e9e Alt skal bare sees an til jeg får time der jeg er henvist, så da blir jeg bare gående med alt av plager inntil da... Anonymkode: ad008...64b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #8 Skrevet 18. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du burde sjekke hvorfor du har ødemer i beina. Det kan vøre tegn på hjertesykdom, blant annet. Lege er et greit sted å starte. Anonymkode: bde50...e9e Jeg vet, men antar det er pga enten kuldeallergi (gir meg ødemer andre steder på kroppen, men hittil aldri i bena) eller rett og slett for spent leggmuskulatur....? Men det blir jo bare gjetninger. Anonymkode: ad008...64b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #9 Skrevet 18. september 2016 7 minutter siden, johanna77 skrev: Trombosestrømper Jeg finner som sagt ingen som passer. Anonymkode: ad008...64b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #10 Skrevet 18. september 2016 Du bør sjekke bena for blodpropp også. Gå ned i vekt hvis du er overvektig. Trim. Unngå mye salt. Drikk masse vann. Bestill støttestrømper på nettet hvis de på apoteket ikke passer. Anonymkode: 39350...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #11 Skrevet 18. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bør sjekke bena for blodpropp også. Gå ned i vekt hvis du er overvektig. Trim. Unngå mye salt. Drikk masse vann. Bestill støttestrømper på nettet hvis de på apoteket ikke passer. Anonymkode: 39350...9ec Jeg har gått ned 23 kg Kan ikke trimme pga sykdom og må spise mye salt og begrense vanninntaket, også pga sykdom. Dessverre. Får krysse fingrene for at det bedrer seg av seg selv. Takk for tips og råd både til deg og andre Anonymkode: ad008...64b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2016 #12 Skrevet 19. september 2016 Dere som svarer her: For det første: Les hovedinnlegget! For det andre: Hvorfor i all verden tror dere at vedkmmende lege ikke har sjekket de mest åpenbare årsakene? Grunnen til at man venter på en spesialistutredning er jo nettopp fordi man ikke har funnet noen av de vanlige, åpnebare årsakene. Anonymkode: 69ebd...c7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå