AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #1 Skrevet 18. september 2016 Jeg har fått bestilt meg en prøvetime med en PT hos SATS Jeg vil gjerne ha litt hjelp med teknikk, tips til treningsprogram osv. Dette er dog en av de gratis prøvetimene man har, så jeg lurer litt på om noen her har erfaring med PT hos SATS? Del gjerne tips og erfaringer, jeg vil egentlig bare være litt forberedt før jeg har min første time til uken, og deretter se om jeg skal satse videre eller ikke. Anonymkode: a2d2d...ed5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #2 Skrevet 18. september 2016 Ingen som har erfaring med PT i det hele tatt? TS Anonymkode: a2d2d...ed5
punkyB Skrevet 18. september 2016 #3 Skrevet 18. september 2016 Jeg har trent med PT hos Elixia. Tror du skal sjekke nøye hvilken PT du ønsker å bruke - da må du selv finne ut hva slags mål du har med treningen. De ulike PT'ene har jo ulike styrker. Er jo viktig med kjemi også - så ta gjerne en prat med den som er aktuell. Det skal vel godt gjøres at den du får på intro-pt-timene er 'den rette'. Har du fokus på styrke så er det jo viktig at PT'en selv har erfaring med å trene styrke og helst har litt kurs ang. dette utover vanlig PT-utdanning. Jeg vil gjerne ha en PT som har et øye med alt jeg trener - dvs. ikke bare PT-timene - spør om hva slags oppfølging du kan få. Viktig at PT'en forstår seg litt på kroppen og belastning slik at man ikke får skader. Har man litt vondter legges treningen opp etter det.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2016 #4 Skrevet 18. september 2016 3 timer siden, punkyB skrev: Jeg har trent med PT hos Elixia. Tror du skal sjekke nøye hvilken PT du ønsker å bruke - da må du selv finne ut hva slags mål du har med treningen. De ulike PT'ene har jo ulike styrker. Er jo viktig med kjemi også - så ta gjerne en prat med den som er aktuell. Det skal vel godt gjøres at den du får på intro-pt-timene er 'den rette'. Har du fokus på styrke så er det jo viktig at PT'en selv har erfaring med å trene styrke og helst har litt kurs ang. dette utover vanlig PT-utdanning. Jeg vil gjerne ha en PT som har et øye med alt jeg trener - dvs. ikke bare PT-timene - spør om hva slags oppfølging du kan få. Viktig at PT'en forstår seg litt på kroppen og belastning slik at man ikke får skader. Har man litt vondter legges treningen opp etter det. Tusen takk for svar @punkyB! Foreløpig har jeg bare fått tildelt en PT siden det er gratis time, og jeg skrev opp litt hva jeg var ute etter. Skal ha dette i bakhodet Hvordan synes du din PT var? Fikk du noe ut av det? Anonymkode: a2d2d...ed5
punkyB Skrevet 18. september 2016 #5 Skrevet 18. september 2016 Jeg har fått mye ut av det mtp. styrketrening og teknikk. Ofte veldig greit at det er noen som legger opp treningen for en. Så jeg anbefaler det - men du må som sagt være kritisk til hvilken du velger. Det koster ganske mye. I oktober pleier de å ha kampanjer med 10% så skal du kjøpe så prøv å time dte slik at du kjøper da. De annonserer aldr disse kampanjene på forhånd men pleier å dukke opp hvert år (også i april)
dronningvinter Skrevet 19. september 2016 #6 Skrevet 19. september 2016 Jeg er PT hos SatsElixia. Det er veldig forskjell på PT'r - som det nevnes overfor så er det viktig med kjemi. Hvor mye PT'n følger deg opp er individuelt, men de færreste lager treningsprogrammer uten at du kjøper timer. Dette er rett og slett fordi vi ikke får vite nok om deg, dine styrker og svakheter, i løpet av 2x45 minutter. Snakk med treneren din om hva du er ute etter, og spør om dere kan legge en plan sammen. Tenk litt over hvor ofte du skal trene med h*n, om du vil ha oppfølging på øktene du har ved siden av, spesielle behov osv. Prisene er egentlig ikke så ille - en time hos frisør koster gjerne 700+, en time hos tannlege rundt 600, og trening er faktisk noe du gjør for helsa di - det er en investering for at du skal holde deg frisk, sterk og skadefri i årene som følger. Ved siden av ca 550kr timen får du oppfølging, treningsprogram osv. Da er ikke prisen så ille allikevel
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #7 Skrevet 20. september 2016 23 timer siden, dronningvinter skrev: Jeg er PT hos SatsElixia. Det er veldig forskjell på PT'r - som det nevnes overfor så er det viktig med kjemi. Hvor mye PT'n følger deg opp er individuelt, men de færreste lager treningsprogrammer uten at du kjøper timer. Dette er rett og slett fordi vi ikke får vite nok om deg, dine styrker og svakheter, i løpet av 2x45 minutter. Snakk med treneren din om hva du er ute etter, og spør om dere kan legge en plan sammen. Tenk litt over hvor ofte du skal trene med h*n, om du vil ha oppfølging på øktene du har ved siden av, spesielle behov osv. Prisene er egentlig ikke så ille - en time hos frisør koster gjerne 700+, en time hos tannlege rundt 600, og trening er faktisk noe du gjør for helsa di - det er en investering for at du skal holde deg frisk, sterk og skadefri i årene som følger. Ved siden av ca 550kr timen får du oppfølging, treningsprogram osv. Da er ikke prisen så ille allikevel Hei @dronningvinter tusen takk for svar! Jeg var ganske heldig med min, hun er vanvittig grei og lett å prate med. Og viktigst av alt jeg føler meg ikke som en idiot når jeg har gjort et par øvelser med henne. Jeg har allerede kjøpt ja, jeg ble såpass glad etter de to timene at jeg syntes det var verdt den investeringen Nå er det vel snakk om to styrketimer i uken som vi har satt opp og jeg har gitt beskjed om hva jeg vil oppnå med treningen. Har du noen flere tips som jeg kanskje bør ha i bakhodet nå som vi virkelig skal ha et samarbeid? Kanskje ting som jeg som kunde ikke tenker over men som er greit for en PT å vite? Jeg har fundert litt på det med kosthold for eksempel TS Anonymkode: a2d2d...ed5
Uffda Skrevet 20. september 2016 #8 Skrevet 20. september 2016 Forskjellig nivå på PT-er, men det store flertallet innehar ikke noe mer kunnskap om trening enn det du lett kan finne ut på egenhånd. Mange av dem støtter også opp om treningsformer som påviselig ikke bidrar til noen resultater, som crossfit, diverse former for saltimer osv, utover det å få deg-i-opp-av-sofaen-form. PT-er er hovedsaklig for de som trenger oppbacking, hjelpt, støtte og forsiktighet rundt treningen. Vil du komme i skikkelig form så er de som regel bare i veien, så det kommer helt an på målet ditt.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #9 Skrevet 20. september 2016 7 minutter siden, Uffda skrev: Forskjellig nivå på PT-er, men det store flertallet innehar ikke noe mer kunnskap om trening enn det du lett kan finne ut på egenhånd. Mange av dem støtter også opp om treningsformer som påviselig ikke bidrar til noen resultater, som crossfit, diverse former for saltimer osv, utover det å få deg-i-opp-av-sofaen-form. PT-er er hovedsaklig for de som trenger oppbacking, hjelpt, støtte og forsiktighet rundt treningen. Vil du komme i skikkelig form så er de som regel bare i veien, så det kommer helt an på målet ditt. For meg handler det først og fremst om teknikk med vektløfting med tanke på rygg og beina mine som jeg har hatt litt problemer med. Så langt synes jeg hun var flink i måten hun gav meg instrukser på knebøy med stang, utfall osv. Jeg merket fort hva det er jeg ikke har fått til tidligere og jeg forstod hva hun mente. Veiledningen om hvordan jeg gjør øvelsene riktig er det viktigste slik at jeg på sikt er trygg nok til å trene på egenhånd Jeg vil også komme i form, men teknikk først så får jeg ta det etter hvert TS Anonymkode: a2d2d...ed5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #10 Skrevet 20. september 2016 41 minutter siden, Uffda skrev: Forskjellig nivå på PT-er, men det store flertallet innehar ikke noe mer kunnskap om trening enn det du lett kan finne ut på egenhånd. Mange av dem støtter også opp om treningsformer som påviselig ikke bidrar til noen resultater, som crossfit, diverse former for saltimer osv, utover det å få deg-i-opp-av-sofaen-form. PT-er er hovedsaklig for de som trenger oppbacking, hjelpt, støtte og forsiktighet rundt treningen. Vil du komme i skikkelig form så er de som regel bare i veien, så det kommer helt an på målet ditt. LOL Anonymkode: ddb7c...130 3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #11 Skrevet 20. september 2016 Den 18.9.2016 at 10.32, AnonymBruker skrev: Jeg har fått bestilt meg en prøvetime med en PT hos SATS Jeg vil gjerne ha litt hjelp med teknikk, tips til treningsprogram osv. Dette er dog en av de gratis prøvetimene man har, så jeg lurer litt på om noen her har erfaring med PT hos SATS? Del gjerne tips og erfaringer, jeg vil egentlig bare være litt forberedt før jeg har min første time til uken, og deretter se om jeg skal satse videre eller ikke. Anonymkode: a2d2d...ed5 Varm opp på forhånd. Det irriterer meg at det ikke opplyses om dette. Når det gjelder mine erfaringer med PT på Sats har de vært delte, har hatt fire forskjellige av ulike grunner, men generelt for dem var at de var pushy på salg - det syntes jeg var slitsomt. To opplevde jeg som engasjerte og kunnskapsrike, en var helt uinteressert i annet enn videre salg og en annen var lite villig til å ta hensyn til mine ønsker i valg av øvelser. Anonymkode: ddb7c...130 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #12 Skrevet 20. september 2016 Det er helt umulig å finne ut hva det koster uten å være medlem! Kan noen fortelle meg det? Er det stor prisforskjell på nivå 1 og nivå 3? Og hvor mye rabatt får man ved å bestille pakke? Har jo betydning for om jeg melder meg inn eller ikke... Håper det er greit at jeg legger dette spm. inn i tråden din TS. Jeg lurer også på det samme som deg. 😊 Anonymkode: a0d51...ad8
Uffda Skrevet 20. september 2016 #13 Skrevet 20. september 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: LOL Anonymkode: ddb7c...130 Hvorfor ler du? Trener du crossfit forblir du svak og utrent og ikke minst skadet. Den treningsformen har ikke noe som kroppen kan respondere på eller tilpasse seg til. Du kan derimot trene konkret for å bli god eller bedre innenfor en del av konkurranseelementet i crossfit, men ikke gjennom crossfit trening
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #14 Skrevet 20. september 2016 4 minutter siden, Uffda skrev: Hvorfor ler du? Trener du crossfit forblir du svak og utrent og ikke minst skadet. Den treningsformen har ikke noe som kroppen kan respondere på eller tilpasse seg til. Du kan derimot trene konkret for å bli god eller bedre innenfor en del av konkurranseelementet i crossfit, men ikke gjennom crossfit trening Definer "crossfittrening" og fint om du videre kan forklare hvordan dette ikke bidrar til resultater. Anonymkode: ddb7c...130 4
Bjørg47 Skrevet 20. september 2016 #15 Skrevet 20. september 2016 Du bør satse uansett om du går på SATS eller ikke, min erfaring med egne barn er at det er bortkastet tid og penger. Tren ute, bruk din egen kroppsvekt som vekter, nyt naturen, få en fin treningsopplevelse ute som er gratis.
Uffda Skrevet 20. september 2016 #16 Skrevet 20. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Definer "crossfittrening" og fint om du videre kan forklare hvordan dette ikke bidrar til resultater. Anonymkode: ddb7c...130 Når du trener ukonkret innen en tidsramme for å få flest mulig repetisjoner, gjerne på bekostning av riktig teknikk og ved hjelp av moment, så gir ikke det resultater. Du trener ikke spesifikt på noe, du sliter bare ut kroppen din.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #17 Skrevet 20. september 2016 9 minutter siden, Uffda skrev: Når du trener ukonkret innen en tidsramme for å få flest mulig repetisjoner, gjerne på bekostning av riktig teknikk og ved hjelp av moment, så gir ikke det resultater. Du trener ikke spesifikt på noe, du sliter bare ut kroppen din. Det du sikter til er wods, som kun er del av crossfit. Det brukes mye tid og energi på teknikktrening og trening på spesifikke baseøvelser. Anonymkode: ddb7c...130 3
Uffda Skrevet 20. september 2016 #18 Skrevet 20. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det du sikter til er wods, som kun er del av crossfit. Det brukes mye tid og energi på teknikktrening og trening på spesifikke baseøvelser. Anonymkode: ddb7c...130 Det kalles styrketrening lille venn, uansett om det utføres i en crossfit arena eller ikke. Og nei, dårlige utførte støt og diverse klønete olympiske løft er ikke spesielt progressivt. . Det er en grunn til at den jevne crossfitteren er 70 kg og stuck på olympiske løft rundt 50 kg.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2016 #19 Skrevet 20. september 2016 4 minutter siden, Uffda skrev: Det kalles styrketrening lille venn, uansett om det utføres i en crossfit arena eller ikke. Og nei, dårlige utførte støt og diverse klønete olympiske løft er ikke spesielt progressivt. . Det er en grunn til at den jevne crossfitteren er 70 kg og stuck på olympiske løft rundt 50 kg. Du må ty til hersketeknikker fordi noen er uenig med deg? Anonymkode: ddb7c...130 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2016 #20 Skrevet 21. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Varm opp på forhånd. Det irriterer meg at det ikke opplyses om dette. Når det gjelder mine erfaringer med PT på Sats har de vært delte, har hatt fire forskjellige av ulike grunner, men generelt for dem var at de var pushy på salg - det syntes jeg var slitsomt. To opplevde jeg som engasjerte og kunnskapsrike, en var helt uinteressert i annet enn videre salg og en annen var lite villig til å ta hensyn til mine ønsker i valg av øvelser. Anonymkode: ddb7c...130 Takk for tips det skal jeg gjøre! Ah jeg visste ikke helt hva jeg skulle forvente men glad jeg traff en som jeg liker Anonymkode: a2d2d...ed5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå