Gå til innhold

Au, har så vondt i nakken

Fremhevede innlegg

Skrevet

På lørdag fikk jeg så vondt i nakken, på høyre side. Det gjør ikke vondt å se opp og ned, eller til høyre side. Litt vondt å se til venstre side og kjempevondt å ha hodet på skakke mot venstre! Aner ikke hva dette er, eller hva som har skjedd. Har ikke skjedd noe som kan tilsi at jeg skulle hatt vondt heller. Avogtil så verker det, kjenner lissom pulsen der det er vondt. Lurte på om jeg skulle bestille time hos legen, men det er alltid så lang venteliste der.

Nå går jeg på smertestillende og det går bra. Men kan jo ikke holde på slik i evigheter. Noen tips? Realle kjærringråd? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Glem legen. Ring til kiropraktoren og få hjelp!

Skrevet

Du er ikke alene! Jeg sitter også her med vond nakke. Og det er IKKE noe morro. For min del tror jeg det kommer av at jeg har sittet helt feil på stolen når jeg er fremfor pc. Jeg har hatt det tidligere, og det har nå gått over.

Høres kanskje ut som du har det noe værre enn meg siden du tar smertestillende. Jeg klarer meg uten, men en blir trøtt av å ha vondt. Ting og tang blir mer ett ork. :veldigsur:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg går til behandling for vond nakke , spenningshodepine , vonde skuldre - you name it :-? , men jeg får en blanding av Ostepati behandling og akupunktur. De anbefaler også en ispose der det gjør vondt- ikke varme!!

Skrevet

har du sovet med opent vindu? Temperaturforandringer gjør at benet utvider/sammentrekker seg, og ligger du i en litt kjær stilling da, kan det resultere i at du få fondt.

Ring kiriopraktor du :)

Skrevet

Hei alle, og takk for svar. Kanskje jeg skal ta meg en time hos kiropraktoren. Koster det mye? Må jeg ha henvisning fra fastlegen?

Jeg har sovet med vinduet oppe, det gjør jeg hele året. Om morgenen er det ikke så ille, blir værre utover dagen. I perioder så værker det i nakken på høyre siden. Akkurat som om man kjenner pulsen, bare at det værker, hvis dere skjønner hva jeg mener.

Skal se ann til i morgen, og så bestille time :) Håper det ikke er så dyrt for jeg er student.

Skrevet

Jeg har gått rundt med ispose på skulderen i hele dag. Ser ganske dumt ut. For at isposen skal holde fast så har jeg festet det med et langt sjal. Fant ut jeg kunne forsøke med å ha kaldt på skulderen. Det lindret jo litt med varmepute og`, men tror kanskje det er bedre med kaldt. Nåja, jeg vet ikke. Får håpe det går over om ikke så lenge.

God bedring til Revenka!

Skrevet

Ikke ta paracet, men velg heller ibux, eller ibuprofen som er muskelavslappende.

Viktig å røre på seg, gå en tur, kanskje, men ikke noe som krever særlig mer av deg...

Skrevet
Kanskje jeg skal ta meg en time hos kiropraktoren. Koster det mye? Må jeg ha henvisning fra fastlegen?

Det er litt dyrt, men med henvisning fra lege tror jeg du bare betaler egenandel. Problemet er da om legen vil henvise deg. De tror jo ikke 8 års rygg-utdannelse gjør en kiropraktor klokere på rygg enn en allmennlege med sitt halve år rygg-utdannelse :hår:

Håper du har en snill lege som henviser deg :)

Jeg har bare vært borti en situasjon der legen ikke kunne skjønne hva jeg skulle henvises til kiropraktor for. Da kunne jeg jo bare gå der direkte.

Good luck :blomst:

• 5 år senere...
Gjest Gjest_Jesus_*
Skrevet
Det er litt dyrt, men med henvisning fra lege tror jeg du bare betaler egenandel. Problemet er da om legen vil henvise deg. De tror jo ikke 8 års rygg-utdannelse gjør en kiropraktor klokere på rygg enn en allmennlege med sitt halve år rygg-utdannelse :hår:

Håper du har en snill lege som henviser deg :)

Jeg har bare vært borti en situasjon der legen ikke kunne skjønne hva jeg skulle henvises til kiropraktor for. Da kunne jeg jo bare gå der direkte.

Good luck :blomst:

kanskje dette er litt lenge siden, men ikke ta på noe kaldt.

Må nesten ha varmt. smør deg inn med zoon og bruk ibux.

Men vis det ikke hjelper så må du slappe av , spør om barn/mann kan masere deg. det pleier å hjelpe.

Jeg har fått det , har veldig vondt. Men det går over på 1-3 dager kanskje 4 ? :kjefte:

• 3 uker senere...
Skrevet

hei jeg har jo også vond nakke, jeg hoppet ned trappa da jeg prøve å løpe fra læreren og landet kjeivt jeg har fortsatt litt vondt men værtfall å ta en klut med varmt vann rundt nakken hjelper men bevig også litt på hue så muskelene blir fine igjen det hjalp meg hvertfall litt :D jeg hopper nakken min blir bedre til i morgen hvertfall :D

Gjest Gjest
Skrevet

hei jeg har jo også vond nakke, jeg hoppet ned trappa da jeg prøve å løpe fra læreren og landet kjeivt jeg har fortsatt litt vondt men værtfall å ta en klut med varmt vann rundt nakken hjelper men bevig også litt på hue så muskelene blir fine igjen det hjalp meg hvertfall litt :D jeg hopper nakken min blir bedre til i morgen hvertfall :D

Totalt urelevant, men håper dette er dokumentert? Har du fått deg en smell som er permanent i skolesammenheng har du endel rettigheter det er svært viktig å være obs på at kommunen ikke lurer seg unna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...