Gå til innhold

Nordmenn flest hjalp flyktingene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hver tredje nordmann hjalp flyktningene
Over 34 prosent av oss hjalp flyktningene og asylsøkerne som kom til Norge i fjor, viser en ny undersøkelse. De fleste ga penger, mat, klær, utstyr og mat.
https://www.nrk.no/norge/hver-tredje-nordmann-hjalp-flyktningene-1.13137421

Det er ikke ofte, men en gang i blant er jeg faktisk stolt over å være norsk. Dette er en slik gang. <3

Takk til alle de heltene som stilte opp for de svake!

Anonymkode: 63b83...a83

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke overraskende, men likevel gledelig.

• Liker 1
Skrevet

Når ble 34% et flertall?

Anonymkode: bfbdf...be3

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når ble 34% et flertall?

Anonymkode: bfbdf...be3

Omtrent samtidig som innvandringen fra ikkevestlige land ble "lønnsomt" og innvandringen i hovedsak var en "berikelse". :sarkasme:

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, herzeleid skrev:

Omtrent samtidig som innvandringen fra ikkevestlige land ble "lønnsomt" og innvandringen i hovedsak var en "berikelse". :sarkasme:

Noen sier "toleranse", vi sier "tålegrense". ;)

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Over 34 prosent av oss hjalp flyktningene og asylsøkerne som kom til Norge i fjor, viser en ny undersøkelse. De fleste ga penger, mat, klær, utstyr og mat.

Det er ikke ofte, men en gang i blant er jeg faktisk stolt over å være norsk. Dette er en slik gang. <3

Tror vi har forskjellige definisjoner på hvem som anses for å være svake. Jeg ser ikke på flyktningene som spesielt svake. Er du rasist?

Anonymkode: b65be...615

• Liker 4
Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

34% er 34% og ikke 50+ %

men reelt sett så hjalp alle direkte og/eller indirekte enten de ville det eller ei.

Personlig er jeg mer for å hjelpe de i nærområdene siden vi da kan hjelpe langt flere mennesker uten å knekke ryggen til AS Norge.

Nei jeg er ikke rasistisk, men jeg ønsker faktisk at vi heller skal bruke pengene mer fornuftig og få de til å strekke litt lenger.

Endret av Fru Uperfekt
Skrivefeil
Skrevet
8 timer siden, AmandaVI skrev:

Noen sier "toleranse", vi sier "tålegrense". ;)

Konklusjonen jeg ender opp med er at de som forfekter verdier som åpenhet, toleranse, antirasisme egentlig er psykisk syke. Trist.

Anonymkode: b65be...615

Skrevet

De fleste hjalp heldigvis ikke disse lykkejegerne altså. Kun 34 %.

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Når ble 34% nordmenn flest? Det er jo langt under halvparten av befolkningen.

Skrevet

Let's get things straight here.

De fleste av oss gjorde ikke noe. Dessuten så er 34% bare 1/3 og ikke over 1/2. 1.4 mil er ikke over halvparten av 5 mil.

Partitilhørighet: Personer som ville ha stemt på Rødt, SV, MDG eller KrF dersom det var stortingsvalg i morgen, er overrepresentert blant dem som har gitt frivillige bidrag. 

Ikke overraskende. Da vet man hvilket parti man IKKE skal stemme ved stortingsvanget.

TS, mistet du for mange mattetimer på skolen? 

Anonymkode: 38e60...7dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...