Gå til innhold

Asperger utredning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ble du utredet og fra du startet hvor lang tid tok det før du fikk diagnosen? Hva måtte du igjennom for å få aspergerdiagnosen? 

Anonymkode: 3fe70...13a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøkte fastlege i mai. Fikk videre utredning til privat psykolog (pga flere mnd lang kø i det offentlige). Fikk time hos psykolog et par uker etterpå. Timen gikk i en samtale. Fikk ny time for test. Den var lang og kjedelig. Fikk hverken regning eller videre beskjed om hva som skulle skje, så tok kontakt, og jeg skulle bli henvist tilbake til fastlegen og videre på selve utredninga. Nå er det september og jeg har ikke hørt noen ting.

Anonymkode: 288fc...b2c

Skrevet

Måtte møte hos psykolog noen timer til vi hadde fylt ut et langt skjema. Han snakket også med foreldrene mine en time eller to. Så fikk jeg diagnosen

Anonymkode: 8740c...bb2

• 2 uker senere...
Skrevet

HUsker ikke hvor lang tid det tok, men minst noen måneder over flere ganger/timer. Gikk gjennom mange tester, ble filmet, sjekket av lege, nevropsykolog og en utreder. Foreldre var også til separate intervjuer. Ble utredet ved et autismesenter.

Anonymkode: 69501...b2c

Skrevet

Ble testet igjennom BUP i ungdomsårene. Fikk ingen diagnose på aspergers :)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HUsker ikke hvor lang tid det tok, men minst noen måneder over flere ganger/timer. Gikk gjennom mange tester, ble filmet, sjekket av lege, nevropsykolog* og en utreder. Foreldre var også til separate intervjuer. Ble utredet ved et autismesenter.

Mente spesialist i klinisk nevropsykologi.

Skrevet

Ullevål sykehus. 

Anonymkode: 19595...407

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...