AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #1 Skrevet 16. september 2016 Hei! Jeg vet dette ikke er et sted å finne ut noen diagnoser eller noe sånt, men jeg lurer litt på noe jeg har slitt med så lenge jeg kan huske. Ofte når jeg snakker med folk lenge, så faller jeg ut i kortere eller lengre perioder, og får dermed ikke med meg hva de sier. Dette er også et problem når jeg er på forelesninger på universitetet. Hvis jeg ikke passer på å skrive notater, kan jeg bare glemme å få med meg hva som blir sagt. Jeg sliter også med at jeg faller ut når jeg leser bøker. Det jeg har funnet ut skjer, er at tankene mine rett og slett vandrer andre steder. Videre har jeg også ufattelig dårlig korttidshukommelse. Noen kan si noe til meg/be meg gjøre noe, og etter noen minutter har jeg glemt det bort. Er det flere som har det slik? Hva kan det være? Anonymkode: d32be...eee
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #2 Skrevet 16. september 2016 Kan og legge til at det forverrer seg betraktelig dersom det er mange mennesker i rommet som snakker samtidig. Anonymkode: d32be...eee
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #3 Skrevet 16. september 2016 Har svart i den andre tråden din Anonymkode: a3c0f...485
Gjest Lithe. Skrevet 16. september 2016 #4 Skrevet 16. september 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg vet dette ikke er et sted å finne ut noen diagnoser eller noe sånt, men jeg lurer litt på noe jeg har slitt med så lenge jeg kan huske. Ofte når jeg snakker med folk lenge, så faller jeg ut i kortere eller lengre perioder, og får dermed ikke med meg hva de sier. Dette er også et problem når jeg er på forelesninger på universitetet. Hvis jeg ikke passer på å skrive notater, kan jeg bare glemme å få med meg hva som blir sagt. Jeg sliter også med at jeg faller ut når jeg leser bøker. Det jeg har funnet ut skjer, er at tankene mine rett og slett vandrer andre steder. Videre har jeg også ufattelig dårlig korttidshukommelse. Noen kan si noe til meg/be meg gjøre noe, og etter noen minutter har jeg glemt det bort. Er det flere som har det slik? Hva kan det være? Anonymkode: d32be...eee Dårlig søvn, jernmangel, dårlig/lite kosthold, stress, psykiske plager, bekymringer?. Jeg blir ofte sånn når jeg er stressa, deppa eller bekymret; alt går ut det andre øret og sliter med å konse, huske ting og er nok en person som fort kan leve i min egen boble til tider. Har også blitt sånn når jeg har sovet dårlig eller når jeg har hatt jernmangel. Konsentrasjonsvansker kan komme av mange forskjellige ting, så jeg vet ikke hva det eksakt kan komme av for din del og hva du skal gjøre, dessverre. Håper du finner ut av det. Et tips: Å stresse med at man har konsentrasjonsvansker fører for øvrig bare til mer stress. Forsøk å legg alt av bekymringer bort når du skal sove eller kl 23. Du kan strengt tatt ikke gjøre så mye med sånne ting midt på natten uansett, så spar slikt til dagtid; det er lov med en pause. Endret 16. september 2016 av Lithe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå