Gå til innhold

P-piller - spm om mellomblødning

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på Oralcon, og har gått på det siden høsten 2014. Vanligvis har jeg alltid mensen hver måned, men fant ut at jeg gidder ikke å ha det så ofte lengre.Jeg har kun en gang tidligere hoppet over den pillefrie uken, og det gikk bra. Jeg har gjort det samme nå, men merker nå at jeg har litt brun utflod, noe jeg har hatt siden i går. Jeg har lest at dette er vanlig, så er ikke bekymret for selve utfloden. Det som derimot "bekymrer" meg er at dersom jeg nå hopper over enda en pillefri uke, vil få mensen sånn helt plutselig ut av det blå midt på neste brett... At jeg liksom tvinges til å ta meg pillefri uke nå om en ukes tid når dette brettet er tomt..

Er det noen som har erfaringer med å hoppe over mensen i lengre perioder med p-piller, og som har hatt litt brun utflod, men som ikke helt tilfeldig har fått mensen? Er liksom så usikker på hva jeg skal gjøre :/ Har jo lyst til å ha muligheten til å hoppe over mensen et par måneder uten at det skal være noe problem. Ikke "tvinges" til å ha det i hvert fall annen hver måned..

Anonymkode: f0794...3ed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte nylig gynekologen om noe lignende. Hennes tips var å ta tre pillefrie dager dersom man blør, og så ta pillene som vanlig. Det kan man gjøre igjen etter to uker ved behov. Så tar man liksom pillene i ett da, og innen en viss tid så blir man trolig kvitt mensen helt, men det kan ta opptil et år. Det var hennes råd for å slippe mensen helt. Men da må man jo huske at man må bruke tilleggsprevensjon de brettene man ikke får tatt alle pillene.

Anonymkode: 343f5...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...