AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Liker barnet ditt Kaptein Sabeltann? I så fall så burde dere sende inn smokken til han, eller om dere er i nærheten av dyreparken så kan dere kaste smokken i smokkekammeret Anonymkode: c3728...e98 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Klipp hul på den Anonymkode: 35489...6df 1
Gjest morhjertegod Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Som å rive av et plaster, fort og gæernt. Her har vi klipt av gummien, så ungene selv har skjønt og sett at tutten er borte. Litt sutring første kveld, men så ferdig.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 Min treåring sluttet ca. 3 mnd før 3 årsdagen. Vi snakket om det en stund, en dag jeg hentet henne i barnehagen spurte jeg henne om hun ville slutte, det ville hun. Jeg tok smokken hun hadde i senga, vi dro på butikken og hun fikk velge seg en liten gave. Da hun la seg sutret hun litt, jeg sa at nå er du storjente, hun var enig og sovnet:-) Helt utrolig jeg vet, trodde det skulle bli et mareritt, men det gikk så fint! Tror det er mest vi foreldre som lager styr! Lykke til! Anonymkode: 8e5f1...ca3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 Jeg trodde det var så enkelt som å snakke om det og ta den bort, evnt. gi en gave. Vel, det gikk med førstemann. Etter en uke med skriking og hyling i timesvis (vi snakker 3-6 timer kveld og natt) fikk yngste den tilbake. Nå venter vi til han er mer klar... Anonymkode: c861a...74d
TinaChristina Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Jeg og minstejenta gikk tur i skogen. Der la vi smokkene slik at trollmammaen kunne hente de til småtrollene sine. De hadde nemlig ikke smokk og nå ble de så glade og takknemmlige. Så hun følte at dette var en god gjerning😊 Hun er 2 år.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 Mitt tips er å slutte før babyen fyller ett år. Anonymkode: 48da0...321
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Ene av tanteungene mine glemte igjen ene smokken sin hos oss og den tok da hunden vi hadde da over. Hu sytta på den som unger gjør. Å neste gang de kom så så jo han da at hunden sytta på smokken. Det medførte etter litt prat at han gav alle smokkene sine til hunden slik at hu sku ha smokker hu også  Så der funka det godt å ha noen å gi smokkene til. Anonymkode: b55b4...631
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #10 Skrevet 15. september 2016 Vi til med smokken på hytta og ga den til treet 😂 Anonymkode: e5d24...a16
Stjerneku Skrevet 16. september 2016 #11 Skrevet 16. september 2016 (endret) Gjør som min bestemor. Jeg var 5 og brukte stadig smokk. Vi dro på besøk til min tante og bestemor sa hun hadde glemt smokken min hjemme. Etter noen dager hos min tante uten smokk var det slutt på smokken. Endret 16. september 2016 av Stjerneku Skriveleif
SøtMelon Skrevet 16. september 2016 #12 Skrevet 16. september 2016 Jeg ryddet huset tomt for smokker, og sa på kvelden at trollet i skogen hadde vært her og tatt dem😊 Og at trollungene hadde fått dem. Dette har utrolig nok funket, selv for en smokk elskende unge! 😊
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #13 Skrevet 16. september 2016 8 timer siden, CaramelDevil skrev: Jeg og minstejenta gikk tur i skogen. Der la vi smokkene slik at trollmammaen kunne hente de til småtrollene sine. De hadde nemlig ikke smokk og nå ble de så glade og takknemmlige. Så hun følte at dette var en god gjerning😊 Hun er 2 år. Regner med at du plukket de opp og kastet de og ikke lot de bli liggende igjen og forsøple?!? Anonymkode: f652e...db5 2
Catlin Skrevet 16. september 2016 #14 Skrevet 16. september 2016 Jeg kjøpte en "bitt-vennlig" smokk. Den var annerledes enn vanlige smokker. Den gav jeg til datteren min og hun likte den IKKE. Men hun aksepterte den fordi det var den eneste hun hadde. Etter 3-4 dager orket hun ikke å bruke den mer. Ikke brukt smokk siden da
boks Skrevet 16. september 2016 #15 Skrevet 16. september 2016 Her prøvde vi for et halvt år siden (snuppa var da drøye 2 år gammel), men endte i et rabalder uten like. Hun drømte til og med om den og hylte i søvne. Vi innså at hun tydeligvis ikke var klar for det enda så vi droppet det, men forsøkte å begrense bruken litt. Nå etter sommerferien når hun skulle begynne i bhg igjen bestemte vi bare at nok var nok for livet hennes dreide seg jo nesten bare om smokk føltes det som. Sa bare at smokken fikk hun kun ved soving, sånn som det alltid har vært i bhg, men nå hjemme også. Smokk og kosekluter ble liggende i sengen og hun har vel nevnt den 2 ganger siden 1.august. Legger det pent på puten sin på morgenen. Er vel snart på tide å kutte nattsmokken og, så håper på hell der og. Tenker å levere de til Kaptein Sabeltann i Dyreparken når tiden er inne. Masse lykke til. Er jammen ikke lett når de knytter seg sånn til den
TinaChristina Skrevet 16. september 2016 #16 Skrevet 16. september 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Regner med at du plukket de opp og kastet de og ikke lot de bli liggende igjen og forsøple?!? Anonymkode: f652e...db5 Du er altsÃ¥ en sÃ¥nn som MÃ… finne noe negativt med alt bak din anonyme bruker?Â
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #17 Skrevet 16. september 2016 7 timer siden, SøtMelon skrev: Jeg ryddet huset tomt for smokker, og sa på kvelden at trollet i skogen hadde vært her og tatt dem😊 Og at trollungene hadde fått dem. Dette har utrolig nok funket, selv for en smokk elskende unge! 😊 traumatiserende? Anonymkode: e5d24...a16
EvaLena Skrevet 16. september 2016 #18 Skrevet 16. september 2016 Minste min ga smokken sin til Kaptein Sabeltann av egen fri vilje. Maste aldri om smokk etter det. På eldste klippet jeg ett lite hull i smokken og da sutret hun litt, men til slutt ville hun ikke bruke den mer. Hadde ventet mye mas på smokk for hun hadde jo yngre søsken som brukte smokk, men det var som hun selv sa "en baby og det er bare babyer som bruker smokk"
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #19 Skrevet 16. september 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde det var så enkelt som å snakke om det og ta den bort, evnt. gi en gave. Vel, det gikk med førstemann. Etter en uke med skriking og hyling i timesvis (vi snakker 3-6 timer kveld og natt) fikk yngste den tilbake. Nå venter vi til han er mer klar... Anonymkode: c861a...74d Herregud - ungen din hylte ikke i 3-6 timer hver natt i en uke. Snakk om en overdrivelse.  Kanskje dere skal faktisk ta skylden for at du har fått barna deres å bli hyper-avhengig av en smokk.  Anonymkode: 4d7aa...dad
SøtMelon Skrevet 16. september 2016 #20 Skrevet 16. september 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: traumatiserende? Anonymkode: e5d24...a16 Datteren min tror at troll finnes, og liker det. Derfor gikk dette utrolig greit😊😉 Ikke alle barn er pingler forstår du. Endret 16. september 2016 av SøtMelon Rette på feil 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå