AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Er paralgin forte noe greier? Jeg er ikke vant med å ta tabletter, men fibromyalgien har blitt såpass smertefull til tider nå, og bad derfor legen om smertestillende. Nå har jeg tatt en tablett, ca 30-45 min siden, og jeg merker ingen forskjell i smertene mine, smerte-nivået mitt. Burde jeg ikke ha merket noe til nå? Anonymkode: f7907...d9e
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Har du fått paralgin forte som smertebehandling av fibromyalgi? NSAIDS er jo det som er vanlig å bruke ved revmatiske sykdommer. Uansett. Ja, du burde ha merket noe, men kommer an på om du akkurat hadde spist middag eller tok den på tom mage. Anonymkode: 5f21d...e1e 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Paralgin Forte er sterkt ja. Virker innen 15-20 min. Så hvis det ikke hjelper trenger du noe annet. Anonymkode: 47efb...df0
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Sjekk ut boka Medisinsk Klarsynt av Anthony William ang. fibromyalgi. Kjenner en som har fått hjelp av den boka. Anonymkode: c7082...f09
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #5 Skrevet 15. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fått paralgin forte som smertebehandling av fibromyalgi? NSAIDS er jo det som er vanlig å bruke ved revmatiske sykdommer. Uansett. Ja, du burde ha merket noe, men kommer an på om du akkurat hadde spist middag eller tok den på tom mage. Anonymkode: 5f21d...e1e Alle vet jo at NSAIDS ikke virker mot fibromyalgi. Anonymkode: c8563...b94
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #6 Skrevet 15. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut boka Medisinsk Klarsynt av Anthony William ang. fibromyalgi. Kjenner en som har fått hjelp av den boka. Anonymkode: c7082...f09 På hvilken måte da? Hadde vært fint om du kom med noe konkret når du foreslår noe så alternativt. Anonymkode: c8563...b94
Gjest Sugemerke Skrevet 15. september 2016 #7 Skrevet 15. september 2016 Paralgin Forte er ikke noe man burde ta mot kroniske sykdommer da de kan føre til avhengighet. Jeg ville dratt tilbake til legen og diskutert videre behandling for sykdommen. Paralgin Forte er i beste fall bare brannslukking.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #8 Skrevet 15. september 2016 Du bør også være klar over at det ikke er alle som har effekt av Paralgin Forte: Fra legeforeningen: Sitat Paracetamol/kodein i kombinasjon er et smertestillende legemiddel som brukes til behandling av moderate og sterke smerter. Kombinasjonen er bare aktuelt å bruke dersom andre svakere smertestillende midler ikke gir tilstrekkelig effekt eller ikke kan brukes av spesielle grunner. Virkning/egenskaper Paracetamol/kodein er et smertestillende stoff som inngår i en rekke smertestillende legemidler, med ulike formuleringer, som for eksempel stikkpiller, tabletter og brusetabletter. Paracetamol er et svakere smertestillende stoff og finnes også som innholdsstoff i andre smertestillende legemidler. Paracetamol virker ved å endre smerteoppfattelsen. Kodein er et sterkere smertestillende stoff, et opioid (morfinlignende stoff). Kodein blir delvis omdannet til morfin i kroppen. Det virker ved å endre smerteoppfattelsen og øke smerteterskelen. Ca. 10% av befolkningen omdanner ikke kodein til morfin og vil derfor ikke oppleve økt smertelindrende effekt ved bruk av kodein. Paracetamol/kodein gir smertelindring i 4-6 timer. Det kan ta ½ time etter inntak før smertelindring oppnås og1-2 timer før maksimal effekt oppnås. Jeg er en av disse 10 prosentene... Anonymkode: dfeba...dd2
Akay Skrevet 15. september 2016 #9 Skrevet 15. september 2016 Tror jeg også er en av de 10% ... fikk prolaps i ryggen og hadde JÆVLIG vondt så fikk et lass av dem av legen. Tok 2 funka ikke... prøvde å ta 2 dagen etter også.. funka dårlig... så gav opp hele paralgin forten og la den i skuffa igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå