AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #1 Skrevet 15. september 2016 Er det noen her som har operert for dette? Hvor skjev var deres tå? Hvor mye smerter hadde dere? Og hvor lenge måtte dere gå på krykker etter operasjonen? Jeg har begynt å få dette, mest sannsynlig på grunn av for kort leggmuskel og hypermobile ledd. Det gjør ofte vondt når jeg går, men ikke alltid, og om jeg sitter i ro kjenner jeg ofte at det verker i tåen.. Den er ikke supeeskjev, og har ikke den store kulen på siden men den peker innover og det gjør vondt. Er 17år forresten Anonymkode: b13dc...a7a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #2 Skrevet 15. september 2016 Ingen som har tatt denne operasjonen? Anonymkode: b13dc...a7a
lunamuna Skrevet 15. september 2016 #3 Skrevet 15. september 2016 Jeg har tatt en operasjon. Om vi snakker om samme operasjon, er en annen sak. Tok den da jeg var 16. Jeg passet ingen sko (ser nå at det trolig var pga min foreldres økonomi/gjerrighet, og jeg hadde alltid for store, slapsete sko da jeg var liten. Slet de ut før jeg faktisk passet dem...). Jeg fikk satt inn en skrue. Jeg hadde gips i... hmm... 6 uker? Og jeg kunne gå på foten, men ikke belaste den for mye. Måtte bruke krykker uansett, men innendørs var det ikke noe problem å halte forsiktig til do og sånt. Hadde mye smerter ved skobruk, men ikke så mye da tåa ikke var i bruk i sko. Det ble bedre. Jeg fikk se før og etterbilder, og forskjellen var der, men stor var den ikke. Jeg passet sko bedre, men nå, som godt voksen, er den fordømte klumpen tilbake og jeg må kjøpe dyre, gode sko. Og da er det i grunnen ikke noe problem lenger. Jeg anbefaler deg å kjøpe skikkelige sko først som sist - kanskje kan du forhindre forverring. Har du mye smerter, kan du også ha fått en betennelse, så kan være lurt å ta det opp med legen.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #4 Skrevet 15. september 2016 Bruk gode sko som ikke klemmer inn tårn til hverdags. For alt handler om å hindre forverring. Er selv disponert for dette (det er mye arv, men for trange sko kan forverre tilstanden). Du kan jo høre med legen om operasjon, og bli henvist til en ortopedisk avdeling, men det kan visst gjøre leddet enten veldig stivt eller veldig løst. Det er ikke noen quick fix. Jeg tror det er lurt å vente litt med operasjon om man kan. Anonymkode: 3fdf8...516
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå