Gå til innhold

Undertøy som ikke er bomull

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i perioder plaget med litt sopp og har nettopp kjøpt meg undertøy. Men det er i polyester/polytan. 
Vet jo at det beste er bomullstruser som kan vaskes på 60 gr, men kan man vaske undertøy på 60 gr selv om det står at man skal vaske det på 40? 

Pga soppen blir det litt utflod utover dagen i trusene, så jeg har tenkt tanken på å bruke truseinnlegg. Er dette noe som kan gi mer sopp hvis man bruker det hver dag? 

Anonymkode: e2849...b3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i perioder plaget med litt sopp og har nettopp kjøpt meg undertøy. Men det er i polyester/polytan. 
Vet jo at det beste er bomullstruser som kan vaskes på 60 gr, men kan man vaske undertøy på 60 gr selv om det står at man skal vaske det på 40? 

Pga soppen blir det litt utflod utover dagen i trusene, så jeg har tenkt tanken på å bruke truseinnlegg. Er dette noe som kan gi mer sopp hvis man bruker det hver dag? 

Nei vaskemaskina kommer til å streike om du vasker noe på 60 grader som egentlig skulle vært vasket på 40 grader. Ser ikke for meg hvordan det skulle være fysisk mulig å få til dette.

Anonymkode: 6c502...0bd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, truseinnlegg vil som regel forverre problemer med sopp. Truseinnlegg er ikke å anbefale for noen, egentlig. Det er ikke farlig å få litt utflod i en truse. Den kan vaskes.

Anonymkode: e68a2...733

• Liker 1
Skrevet

Truseinnlegg anbefales ikke om man har sopp. Jeg kjører alt undertøy på 60 grader uansett hva det står på lappen :)

Anonymkode: 793bc...bd1

Skrevet

Ok takk for svar. :-) Jeg skjønner jo at bomull er det beste, men nå har jeg jo altså kjøpt det undertøyet som dessverre var i syntetisk materiale. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei vaskemaskina kommer til å streike om du vasker noe på 60 grader som egentlig skulle vært vasket på 40 grader. Ser ikke for meg hvordan det skulle være fysisk mulig å få til dette.

Anonymkode: 6c502...0bd

Hæ???

Skrevet
Et øyeblikk siden, Honey Dew skrev:

Hæ???

Det kalles ironi.

Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Hæ???

Ts her: Det var ikke jeg som skrev den "Hæ" kommentaren. 
Jeg skjønte forresten at det var ironi, men det var bare et enkelt spm og hvis du synes det var dumt å spørre om så trengte du jo ikke svare. :-) Jeg vet at enkelte undertøy krymper når de blir vasket på 60 gr så derfor jeg spurte. 

Skrevet

Det er ikke av hensyn til vaskingen at undertøy bør være i bomull. Det er av hensyn til deg. Bomull puster, det gjør ikke polyester, som er en form for plast. Styr også unna truseinnlegg, det blir alt for tett.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at enkelte undertøy krymper når de blir vasket på 60 gr så derfor jeg spurte. 

Tåler det førti grader tåler det også seksti. aldri opplevd undertøy som har krympet, bruker du ulltruser?

Skrevet

Ulltruser er best. Det puster.

Anonymkode: 8e43a...5f2

• Liker 1
Skrevet

Nei. :-) Bruker ikke ulltruser. Bruker som regel bare bomullstruser, men så ble jeg lei og ønsket meg noe nytt så da kjøpte jeg noen truser og fant ut at det var syntetisk. Men trenger ikke bruke de så ofte. Takk for innspill alle.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk for svar. :-) Jeg skjønner jo at bomull er det beste, men nå har jeg jo altså kjøpt det undertøyet som dessverre var i syntetisk materiale. 

Det er da ikke heldig å bruke når du har soppinfeksjon. Kjøp noen rimelige bomullstruser (hvis det er prisen som er problemet) og bruk disse til du blir bra. Selvfølgelig bruker du også Canesten el.l.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her: Det var ikke jeg som skrev den "Hæ" kommentaren. 
Jeg skjønte forresten at det var ironi, men det var bare et enkelt spm og hvis du synes det var dumt å spørre om så trengte du jo ikke svare. :-) Jeg vet at enkelte undertøy krymper når de blir vasket på 60 gr så derfor jeg spurte. 

Den var ikke myntet på deg. Jeg siterte en annen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...