Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva faen? Har sett på youtube videoer, lest meg fram, spurt om råd her på kg... Jeg får ikke til å bruke den fuckings gravidpute til 1500kr! (Bbhugme in my as).

Får jo vondt, men bruker jeg den ikke får jeg dårlig samvittighet fornå ligge for på magen, og når jeg bruker den og samtidig får vondt får jeg dårlg samvittighet for at jeg presser en pute og "former" magen. 

Og ja - jeg flater puta ut så godt som mulig der hvor magen skal hvile seg på!

beklager språket og frustrasjonen, men klokka er 00.34 og jeg har smerter Pågrunn av puta og må snu meg hver time. Sovner jeg mister jeg uansett pus og må plukke den opp fra gulvet eller sengekanten neste morgen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker meg gravidpute. Men jeg er vant til å sove på siden. Jeg er 34 uker på vei, og jeg har en pute +litt av dyna mellom beina og lott dyne til å støtte overkropp. Men kjenner en gravidpute kommer til å bli et behov veldig snart. 😂 men de på babyshop så veldig små ut, og tynne, og dyre. Prøver med en dyne til først. Er helt umulig å sovne uten noe mellom beina.. 

Hvor langt er du på vei? :)

Anonymkode: 778b5...5d8

Skrevet

Jeg hatet også gravidputa mi. Den gikk i søpla etter svangerskapet. Heldigvis kostet den omtrent ingebting. Bestilte du på nett? Isåfall kan du kanskje returnere den? Selv ble jeg liggende på ryggen eller på siden med en ekstra dyne jeg lente meg inntil. 

Det er tungt og slitsomt med søvn, særlig på slutten! Det er ingen trøst antakelig, men det går over så snart bebis er ute :) jeg trodde ikke jeg skulle savne å sove høygravid, men nå gjør jeg det likevel, for babyen nekter å sove :P

Anonymkode: dee32...da5

Skrevet (endret)

Hva i all verden er en gravidpute? Det er visst ikke måte hvor mye man trenger i våre dager. I tillegg til nevnte pute, trengs ammepute, diverse bæreinnretninger for babyen, babynest (hva nå det måtte være), krybbe (?), vugge, spesialdesignet seng, flere typer barnevogner etc. etc. etc.

Endret av Arabella
  • Liker 12
Skrevet

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hatet også gravidputa mi. Den gikk i søpla etter svangerskapet. Heldigvis kostet den omtrent ingebting. Bestilte du på nett? Isåfall kan du kanskje returnere den? Selv ble jeg liggende på ryggen eller på siden med en ekstra dyne jeg lente meg inntil. 

Det er tungt og slitsomt med søvn, særlig på slutten! Det er ingen trøst antakelig, men det går over så snart bebis er ute :) jeg trodde ikke jeg skulle savne å sove høygravid, men nå gjør jeg det likevel, for babyen nekter å sove :P

Anonymkode: dee32...da5

Kjøpte på nett, men har lidd meg gjennom 3 måneder med den, så retur går nok ikke.. Har liksom trodd at jeg må lide meg gjennom med den, men snart kaster jeg den ut av vinduet så får noen som sover ute ta den med seg..

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker meg gravidpute. Men jeg er vant til å sove på siden. Jeg er 34 uker på vei, og jeg har en pute +litt av dyna mellom beina og lott dyne til å støtte overkropp. Men kjenner en gravidpute kommer til å bli et behov veldig snart. 😂 men de på babyshop så veldig små ut, og tynne, og dyre. Prøver med en dyne til først. Er helt umulig å sovne uten noe mellom beina.. 

Hvor langt er du på vei? :)

I dag (torsdag) er jeg fullkomne 33 uker, så i min 34.uke er jeg, vi er jo så og si kommet like langt 😊 Fikk min pute i allerede uke 20 da, men argh.. Som jeg angrer, men må jo ha noe under magen? Så blir liksom tap-tap situasjon for meg føler jeg..

føler rett og slett at jeg bruker den feil... 😒

Anonymkode: bed75...800

Skrevet

Jeg elsket min BBhugme under graviditeten! Hadde den mellom knærne, hvilte magen mot den og holdt rundt den. Brukte den også masse i sofaen.

Men hvis du ikke synes det er behagelig, må du la være å bruke den! Får du til å finne en behagelig stilling med en ekstra dyne? Vanlige puter? Du kan alltid selge den videre på nett...

• Liker 1
Skrevet

Er det en sånn lang slange av en pute dere snakker om? Jeg har aldri vært gravid og har ingen planer om å bli det heller, men etter å ha prøvd min gravide venninne sin kjøpte jeg en brukt en på Finn.No :P Jeg elsker den! :fnise:

Anonymkode: 3557b...bff

• Liker 1
Skrevet

Herregud, la være å bruke den da! Ikke plag deg selv! :)

Jeg har den, men brukte den aldri på natta. Brukte den i

Skrevet
Et øyeblikk siden, Sisti skrev:

Herregud, la være å bruke den da! Ikke plag deg selv! :)

Jeg har den, men brukte den aldri på natta. Brukte den i

... Brukte den i sofaen, gjerne bak ryggen/nakke/skuldre når jeg så på tv. Synes den er fantastisk, men det er egentlig ganske uavhengig av graviditet... :P

Eventuelt kan du selge den? 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag (torsdag) er jeg fullkomne 33 uker, så i min 34.uke er jeg, vi er jo så og si kommet like langt 😊 Fikk min pute i allerede uke 20 da, men argh.. Som jeg angrer, men må jo ha noe under magen? Så blir liksom tap-tap situasjon for meg føler jeg..

føler rett og slett at jeg bruker den feil... 😒

Anonymkode: bed75...800

Åå så gøy :) 33+1 er jeg idag, men pleier å si hvilken uke jeg er i, dagene er så fort, å lett å glemme den + -dagen :P

Hvis jeg hadde hatt gravidpute, ser jeg for meg et lår under og over og kost med den inntil over kroppen tror jeg :P

Føler jeg ikke trenger noe under magen? men Har noe inntil da. Baby liker å leke karatekid ca ved 0400 tiden å drive på til ca 0800. 😥 så det er null søvn i se timene 😩 haha. 

Skrevet

Jeg brukte en ekstra dyne og et par puter, da fikk jeg bygget opp med støtte der det var behagelig :)

Anonymkode: c491e...af7

Skrevet

Hvis du ikke synes den hjelper er det jo bare å la vær å bruke den. Legg den bort med god samvittighet ig ta den heller fram og bruk den som ammepute når baby kommer. Det bruker jeg den til iallefall 😊

Skrevet

Skjønner ikke, hvorfor tror du at du MÅ bruke gravidpute? Hvis du ikke liker det, er det vel bare å ikke bruke den?

• Liker 6
Skrevet

MÅ man virkelig ha noe under magen? Jeg sov på siden så snart det ble ubehagelig å ligge på magen og ryggen, og brettet sammen en dyne så jeg kunne ha den mellom knærne og anklene. Jeg var en av dem som hadde veldig lyst til å prøve en slik pute, men ikke følte jeg kunne ta meg råd til det, og tok i bruk det jeg hadde i hus for å lindre plager og vondter. (Litt trang økonomi, kombinert med litt oppussing som vi måtte prioritere før babyen kom.)

Hvis du virkelig ikke liker den, så er det vel bare å selge eller kaste den? Ingen grunn til å lide seg gjennom mer enn nødvendig, vel? Evt pakke den vekk for en stund og bruke den til noe annet senere? Her fant samboer ut at ammeputa mi gav perfekt støtte i korsryggen, så den kommer sikkert til å bli brukt når ammetiden er over også.

Anonymkode: 38a02...336

• Liker 3
Skrevet

Hotell-pute er tingen, og har reddet meg gjennom to svangerskap. Jeg sover kun på siden så jeg har en mellom knærne og en bak ryggen for litt ekstra støtte, funker som fjell!

Anonymkode: 540ac...efd

• Liker 1
Skrevet

Har vært igjennom fem svangerskap, derav et med tvillinger og har aldri hatt behov for noen gravidpute. Har bare brukt vanlige puter, ekstra dyne o.l

Er veldig mange oppkonstruerte behov. 

Anonymkode: b40d1...745

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte en slik lang hodepute man får kjøpt på kid (200kr på tilbud). Tror det hette dobbelpute, 140 x 50cm. Bruker den som pute nå etter graviditeten. På slutten holdt det ikke med den ene lange puta, så da samlet jeg puter som et ekorn samler nøtter før vinteren og lagde meg et reir av puter. Skikkelig putebonanza en periode der altså. Sykt digg. Mannen var ikke like overbegeistret, men det var tross alt ikke han som lå der som en strandet hval. Du er høygravid, og du fortjener den lille komforten det er mulig å oppdrive. Hvis gravidputa ikke funker for deg, selg den på finn og rigg deg til med noe annet. Livet er for kort for vonde puter ;) 

Anonymkode: c68c3...857

• Liker 2
Skrevet

Hadde ikke gravidpute men hadde stor ammepute og prøvde å bruke den i graviditeten. Funket ikke! Den var bare i veien og mer å styre med når jeg skulle snu meg. Bruker vanlig liten pute (type 40x40) mellom knærne, og ikke hver natt heller, da jeg blir lei den også.  Lager også en klump av dyne som jeg ligger halveis på. Er uansett for varm til å ligge under dyne nå. :dry:

Anonymkode: 48083...51f

Skrevet

Jeg elsket BBhugme da jeg var gravid! Brukte den mellom bena for å støtte opp pga. kranglete bekken, og la armene rundt puta og "koste" med den. Noen netter hadde jeg enden på puta under hodet også, men stort sett brukte jeg vanlig hodepute under hodet. Skulle gjerne fortsatt brukt puta (syntes den ble litt stor å bruke som ammepute så kjøpte bl.a. Doomoo i stedet) men har fått det for meg at jeg er redd for å dytte puta oppi bedside crib'en på natt og kvele babyen eller noe, så tør ikke :P 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært igjennom fem svangerskap, derav et med tvillinger og har aldri hatt behov for noen gravidpute. Har bare brukt vanlige puter, ekstra dyne o.l

Er veldig mange oppkonstruerte behov. 

Anonymkode: b40d1...745

Jeg er så enig med deg! Har selv fem barn og hadde aldri noen spesielle behov for ekstra komfort, det jeg kan huske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...