Gjest RaspberryPi Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 SPIDERS!! Overalt. Altså, de tar over huset. Disse edderkoppene er av en dimensjon jeg fremtil nå trodde kun eksisterte i den fjerne Østen. Jeg har googlet meg frem til at det er snakk om typen "stor husedderkopp", eller Eratigena atrica som den kalles på fagspråket. Disse skapningene er store altså. Første gangen jeg oppdaget en trodde jeg fo sho at en av naboene savnet en tarantell. Dette var vel for 6-7 uker siden. Siden den gang har jeg sett en her og der nærmest daglig. Jeg har sett hvordan de hopper (!!!) fra veggene og ned på gulvet. Du leste riktig, HOPPER! De biter visstnok også, folkehelseinstituttet forsikrer om at bittet på ingen måte er skadelig for menneske. Neida..man blir bare nummen rundt bittområdet i noen timer. Denne giften er ment for å numme byttet til edderkoppene slik at de kan ta for seg i fred og ro. Jamen daaaaså. Not. Jeg lå nettopp i senga og slappet av når jeg plutselig ser noe stort dukke opp i sidesynet. Og der, 10 cm fra ansiktet mitt står jævelen. På veggen bak senga. Står der og ser på meg med hån i blikket. Jeg orker snart ikke mer. Er det noen som har noen tips til hvordan man blir kvitt disse krypene? Jeg blir gal. (Sorry for clickbait-overskriften, ønsker bare at tråden skal få oppmerksomheten den fortjener)
minister-mio Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Har du tenkt på at edderkoppen kanskje er like redd for deg som du er for den?
Saphyria Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 4 minutter siden, minister-mio skrev: Har du tenkt på at edderkoppen kanskje er like redd for deg som du er for den? Det hjelper jo veldig. Eller ikkje. Insektspray, tette alle steder de kan komme inn i huset, netting foran vinduene. Grøss.
Frøkensina Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 Det er ikke morsomt i det hele tatt når de blir skikkelig store og plutselig bare dukker opp *grøss*. Har ingen tips dessverre.
minister-mio Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Kanskje du kan forsøke å temme en og lære den å holde seg vekk fra senga og be vennene gjøre det samme
Gjest RaspberryPi Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 19 minutter siden, minister-mio skrev: Har du tenkt på at edderkoppen kanskje er like redd for deg som du er for den? Jeg trodde det i begynnelsen. Men det var før jeg så hvordan de tilsynelatende helt uten den minste bekymring HOPPER rundt. De gir F i alt og alle, man kan se det i øynene på dem. 13 minutter siden, NordTroll skrev: Det hjelper jo veldig. Eller ikkje. Insektspray, tette alle steder de kan komme inn i huset, netting foran vinduene. Grøss. Har googlet, virker som det kan bli vanskelig å la seg gjøre på et hus som nærmer seg 120 år gammelt. De finner en vei inn. For inn skal de visstnok, uansett. 6 minutter siden, Frøkensina skrev: Det er ikke morsomt i det hele tatt når de blir skikkelig store og plutselig bare dukker opp *grøss*. Har ingen tips dessverre. Uææ. Vet! 4 minutter siden, minister-mio skrev: Kanskje du kan forsøke å temme en og lære den å holde seg vekk fra senga og be vennene gjøre det samme Hmm. Forslag notert.
Frøkensina Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 Vet ikke om det er noen trøst i det hele tatt, men bra det ikke er noen av de bananvandrerne hvertfall (nei hjelper ikke, prøver bare å glemme de på nytt nå..)
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 DICK! Penis! Anonymkode: 5bac8...a88
Gjest RaspberryPi Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: DICK! Penis! Anonymkode: 5bac8...a88 tourettes?
Mb26 Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 Vi har også disse, hver dag ser jeg en, og i stad fikk jeg nesten hjertestans da jeg så en krype inn vinduet. Den var DIGER😭😭 blir helt paranoid, føler at den er på meg hele tiden!
Gjest RaspberryPi Skrevet 14. september 2016 #11 Skrevet 14. september 2016 For de som ikke skjønner hvor store disse krypene faktisk er. Enjoy! Og nei, det er ikke mitt bilde. Jeg ville ikke tatt i en om det sto om liv engang.
Saphyria Skrevet 14. september 2016 #12 Skrevet 14. september 2016 13 minutter siden, RaspberryPi skrev: Har googlet, virker som det kan bli vanskelig å la seg gjøre på et hus som nærmer seg 120 år gammelt. De finner en vei inn. For inn skal de visstnok, uansett. Da blir det litt verre ja.. Hmm.. Eg får inn ganske store edderkopper eg også, fordi leiligheten er på bakkenivå og oppussingsjobben er dårlig utført (tømmervegger som man kjenner kald luft kommer igjennom enkelte steder, gliper mellom parkett og vegg, hull i vegglistene, osv), og eg får noia av å se de. De er heldigvis kun på gulvet, og klatrer ikkje på veggene. Eg har fylt silikon i sprekker her og der for å hindre de i å komme seg inn, teipet igjen ventiler som ikkje gjorde annet enn å slippe inn krypdyr, satt netting foran vinduene.
Gjest RaspberryPi Skrevet 14. september 2016 #13 Skrevet 14. september 2016 2 minutter siden, NordTroll skrev: Da blir det litt verre ja.. Hmm.. Eg får inn ganske store edderkopper eg også, fordi leiligheten er på bakkenivå og oppussingsjobben er dårlig utført (tømmervegger som man kjenner kald luft kommer igjennom enkelte steder, gliper mellom parkett og vegg, hull i vegglistene, osv), og eg får noia av å se de. De er heldigvis kun på gulvet, og klatrer ikkje på veggene. Eg har fylt silikon i sprekker her og der for å hindre de i å komme seg inn, teipet igjen ventiler som ikkje gjorde annet enn å slippe inn krypdyr, satt netting foran vinduene. Sikkert ikke dumt. Men dette huset er så fullt av kriker og kroker at jeg tror neppe det ville latt seg gjøre. Har blant annet utvendige rør i en del av rommene, noe som medfølger hull hvor jæ***ne sniker seg inn. Samme gjelder ventil på badet osv, kan nesten ikke tette den. Men argh, jeg blir gal.
Gjest RaspberryPi Skrevet 15. september 2016 #14 Skrevet 15. september 2016 En gang jeg hadde et problem med maur kjøpte jeg noen små bokser som ble plassert rundt omkring. Disse hadde en gift i seg som appellerte til mauren og lokket den inn i boksen. Etterpå gikk de tilbake til hvor enn de holdt til og smittet de andre maurene der med giften. Da døde de alle mann. Slik utryddet man selve kjernen i problemet. Finnes det noe lignende for edderkopper tro? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #15 Skrevet 15. september 2016 Denne: http://www.nessemaskin.no/shop_files/shop_popup.php?Artikkelnr=422-6003 Spray overalt hvor de kommer seg inn. Varer i ukesvis. Anonymkode: bed4f...ab9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå