Sh999 Skrevet 14. september 2016 #21 Skrevet 14. september 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ingen god mor når hun skaper angst og utrygghet hos 5-åringene. Det kan umulig være i barnas beste å gråte og klamre seg fast til en mor som ikke vil slippe de til den "store og slemme pappan som kommer og tar gullene vekk fra mamman sin" Høres ut som en god oppskrift på å skape redde barn. Og DET må det da gå an å "anmelde" til BV eller få med deg FVK på eller noe slikt. Jeg får så vondt av de to små, jeg. Jeg skjønner ikke - fatter ikke - får ikke til - å skjønne hvordan en mor kan gjøre sånn mot barna sine og tro at det er greit. Hun skjønner muligens ikke at det er barna det går ut over og vil straffe far, men det må da finnes NOEN som kan snakke litt vett med denne mora?! Kjenner jeg blir så oppgitt at det klør i magen. Anonymkode: 4a40b...5f5 Glemte og skrive enig med dette👍 før jeg skrev resten. Sorry😊 1
jabx Skrevet 14. september 2016 #22 Skrevet 14. september 2016 53 minutter siden, Nøste~ skrev: Sånn går det når dere ikke klarer å holde sammen. Har ingenting til overs for voksne mennesker som går fra hverandre når de har produsert barn. Kødder du nå? Hvor gammel er du egentlig? Livserfaring har du i det minste ikke. 11
Nøste~ Skrevet 15. september 2016 #23 Skrevet 15. september 2016 7 timer siden, jabx skrev: Kødder du nå? Hvor gammel er du egentlig? Livserfaring har du i det minste ikke. Jeg har erfaring fra det x2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #24 Skrevet 15. september 2016 8 timer siden, Nøste~ skrev: Sånn går det når dere ikke klarer å holde sammen. Har ingenting til overs for voksne mennesker som går fra hverandre når de har produsert barn. Er det mulig å være så totalt blottet for sosial intelligens?! Anonymkode: 88723...396 7
Nøste~ Skrevet 15. september 2016 #25 Skrevet 15. september 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det mulig å være så totalt blottet for sosial intelligens?! Anonymkode: 88723...396 Jeg står for hva jeg mener.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #26 Skrevet 15. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Naboen min jobber i BV så har snakket mye med henne, men dette er ikke en sak for de så lenge barna ikke har det vondt hos henne. Da må jeg evt. sende inn en bekymringmelding selv og det ser jeg ikke på som en løsning for det de kan tilby er hjelpetiltak for mor, men mor kan likevel nekte meg å delta. Og barna har det bra når de er sammen med henne. Anonymkode: 5e435...fcb Jeg jobber også i barnevernet og er uenig i denne konklusjonen. Barn som dras inn i de voksne sin konflikt har det ikke bra og det er ikke god omsorg å skape 'foreldrefientlighet'. Jeg vil anbefale deg å melde fra. Da har barna iallfall en mulighet og dette vil bli undersøkt. Det stemmer at mor kan nekte hjelpetiltak, men svært mange takker ja iløpet av en undersøkelse. Min umiddelbare tanke er foreldreveiledning for deg og mor sammen slik at dere kan bli samkjørte, trygge og stabile foreldre for barna. At dere lærer verdien av samarbeid, skjermer barna for konflikt og klarer å fungere sammen som foreldre på hver deres kant. Anonymkode: 7eab9...e0a 3
Gjest NotNaomi Skrevet 15. september 2016 #27 Skrevet 15. september 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og barnemor gikk fra hverandre for 2 år siden og det har vært en maktkamp uten like. Hun sier at hun gikk fra meg for en grunn så at hun ikke er interessert i å ha noe med eg å gjøre, heller ikke barna. Jeg har vanlig samvær, men ønsker mer nå som barna har begynt å forandre seg. De sier ting som: du ødelegger for oss, vi vil ikke til deg. Mamma sier ditt, mamma sier datt. De er tvillinger som blir 5 og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hentingen av barna tar som regel 30 minutter med skriking og hyling. Da mor holder barna tilbake og sier de er store nok til å velge selv og at det må være noe jeg gjør galt siden de ikke vil til meg osv... Barna hører alt hun sier til meg fordi de klamrer seg som regel til henne. Advokat mener vi må komme til enighet enn å ende i retten, men vi blir ikke enige siden jeg ikke får ha barna mer. Jeg er så utslitt. Jeg er konfliktsky og dårlig å snakke for meg så vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg spurte henne hva jeg hadde gjort galt i dag og eneste jeg fikk til svar var at hun ikke likte at advokaten min sendte brev om at jeg ville ha mer samvær og at jeg hadde det luksus som fikk se barna mine fordi hadde vært opp til henne så hadde jeg ikke hatt de. Hun truer med å ta barna bort fra aktiviteter og arrangementer hvis jeg møter opp, og det har skjedd at hun har meldt de av barneløp i byen fordi jeg sa jeg skulle komme, og nå har hun meldt de av cup fordi jeg vil komme i helgen. Jeg har foreslått å få hente barna i barnehagen på mine dager, men det ønsker ikke mor så hun henter de 1-2 timer før de skal bli med meg. Familievernkontoret anbefalte at jeg møtte opp på det jeg kunne, men det virker ikke ut som det var ett godt råd. Jeg føler alt bare har blitt verre. Jeg har hatt 3 timer hos familievernkontoret som mor ikke har møtt på og har nå en tredje attest uten nytte. Hva skal en far gjøre i en slik situasjon? Advokat mener barna er for små så å gå rettens vei er ett stort tap. Anonymkode: 5e435...fcb Hvordan er barna når de er hos deg ? Ha gjør dere sammen og vil de da hjem til moren ? Jeg spør fordi du skriver at de har begynt å forandre seg,og da virker det som om de nå har begynt å vise uvilje mot å være hos deg,og at de ikke har vist denne uviljen tidligere ? Du skriver at mor sier ditt og datt,kan du være litt mer konkret uten at du behøver å nevne alt,bare et eksempel eller to ? Hvorfor vil du ha barna mer nå når de begynner å være så negative til å være hs deg ? Er det fordi du mener moren påvirker de i sitt syn på deg ? Jeg syns det er rart at advokaten din mener det ikke er riktig å gå rettens vei,og kanskje du bør tenke på å bytte advokat. Det ble litt mange spørsmål fra meg,men det er vanskelig å ta stilling til dette fordi en får bare en del av hele bildet,og jeg syns det er veldig rart at barna viser så stor uvilje mot å være hos deg,og at moren sier at du må gjøre noe galt når de ikke vil. Så derfor jeg lurte på hva barna forteller at moren sier.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #28 Skrevet 15. september 2016 Det må være slitsomt å være alene med 5-åringer. De fleste ønsker seg jo avlastning i en sånn situasjon, så det er veldig rart at hun ikke gjør det. Har hun annen avlastning som f eks besteforeldre, ny kjæreste? Jobber hun ikke, siden du sier at hun henter barna to timer før normalt hvis du skal hente? Tror du hun er redd for at du skal ønske mer enn vanlig samvær? Hva var årsaken til bruddet, er hun veldig bitter? Som sagt, vanskelig å se hvorfor hun ikke vil ha litt fritid...Det trenger de fleste voksne aleneforeldre. Jeg ville forsøkt å ha overlevering med vitner, om mulig. Hva med f eks din eller hennes mor/far eller søster/bror? Det kan få henne til å oppføre seg mer normalt. Anonymkode: 1362b...fb6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2016 #29 Skrevet 15. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva var årsaken til bruddet, er hun veldig bitter? Anonymkode: 1362b...fb6 TS skrev dette i innlegg 12: Jeg ga henne ikke nok spenning så hun fant en yngre tøffing Anonymkode: 43468...458
Kattugla Skrevet 15. september 2016 #30 Skrevet 15. september 2016 Jeg føler med deg og barna. Det må være fælt å finne seg i en situasjon hvor den andre forelderen åpenlyst saboterer og skader barnas relasjoner til deg. Du er nok ikke den eneste heller, dessverre. Det hjelper lite å fortsette å prøve å "komme til enighet" når mor motarbeider i den grad at hun ikke engang møter opp på disse møtene hos familievernkontoret.. Det viser veldig klart at hun har slått seg helt vrang og har ingen samarbeidsvilje når det kommer til deg. Og måten hun drar barna inn i konflikten og skyver de foran seg for å presse igjennom viljen sin, jeg har ikke ord.. Hun høres ikke ut som noen god omsorgsperson. Jeg vet egentlig ikke hva annet du kan gjøre enn å gå rettens vei. Har du noe kontakt med familien hennes? Er noen av de oppegående mennesker som kan ta en prat med henne om hvor skadelig dette er for barna deres?
Daraya Skrevet 15. september 2016 #31 Skrevet 15. september 2016 Kan dere ikke gjøre det slik med samvær at hun leverer som vanlig i barnehage og at du henter på fredag, helga hos deg og du leverer dem til barnehage på mandag? Da slipper du og barna i det minste 30 minutter med uhyggelig start på samværet.
Gjest Lofilteret Skrevet 15. september 2016 #32 Skrevet 15. september 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det bare en løsning om ts ikke skal bli helt psykisk knekt. Drit i exen og drit i barna. Så kommer den tiden når barna er voksne nok og i stand til å tenke og reflektere selv over all eder og galle moren deres har forpestet dem med. Om faren deres. Og de vil kanskje støte moren fra seg og heller støtte far. Ellers lite du kan gjør her ts uten å bli knekt psykisk. Denne moren er en hunndjevel som du lite kan gjøre med. Du får bare stille opp for barna der det er mulighet, noe mer enn dette får barna finne ut av senere når de blir eldre. Livet er for kort til denne dritten ts.. Anonymkode: de571...eac Om man tenker på hva barna sansynligvis vil gjennomgå av krangel og manipulasjon i de neste 10 årene så kan jeg nesten si meg enig i dette. Nå må jeg si at jeg ikke kan regelverket her, men utfra det TS forteller er det ingen enkel eller kort vei å gå før det muligens kan bli bedring i forholdene. Kanskje blir det aldri det uansett. Om man ser sånn på det vil det nesten være "edelt" av TS å la barna være hos mor uten innblanding de neste 13 årene til de blir myndig. Da får de iallefall en mer harmonisk oppvekst. Selvfølgelig under forutsetning av at barna har det godt hos mor, noe far sier de har.
Ingefær85 Skrevet 15. september 2016 #33 Skrevet 15. september 2016 Femåringer skal ikke bestemme selv, det er alt forvirrende for så små barn. Høres jo veldig ut som om mor prater stygt om deg i barnas nærvær. Det er utrolig råttent gjort, og slik gjør ikke oppegående voksne 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #34 Skrevet 16. september 2016 Den Thursday, September 15, 2016 at 8.01, AnonymBruker skrev: Det må være slitsomt å være alene med 5-åringer. De fleste ønsker seg jo avlastning i en sånn situasjon, så det er veldig rart at hun ikke gjør det. Har hun annen avlastning som f eks besteforeldre, ny kjæreste? Jobber hun ikke, siden du sier at hun henter barna to timer før normalt hvis du skal hente? SVAR: Nei, hun er hjemme. Tror du hun er redd for at du skal ønske mer enn vanlig samvær? SVAR: Ja, hun ønsker ikke dette Den Thursday, September 15, 2016 at 8.01, AnonymBruker skrev: Hva var årsaken til bruddet, er hun veldig bitter? SVAR: Bruddet var ikke bittert og vi kranglet minimalt, men det er når det komme til barna hun blir løvemor. Gjør jeg som hun sier er hun snill som ett lam Som sagt, vanskelig å se hvorfor hun ikke vil ha litt fritid...Det trenger de fleste voksne aleneforeldre. SVAR: Det er nok for henne å ha fri tor-man 2 ganger I mnd I tillegg får hun masse hjelp av foreldrene og har hatt 6-7 utelandsturer etter bruddet så hun har det fritt nok nå, og siden hun er hjemme får hun nok tid til å ta igjen det som må gjøres når barna er I barnehagen så hun trives med ordningen og det forstår jeg Jeg ville forsøkt å ha overlevering med vitner, om mulig. Hva med f eks din eller hennes mor/far eller søster/bror? Det kan få henne til å oppføre seg mer normalt. SVAR: Min familie får ikke være på eiendommen hennes, men min samboer har sett mye Anonymkode: 1362b...fb6 Anonymkode: 5e435...fcb
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #35 Skrevet 16. september 2016 Den Thursday, September 15, 2016 at 7.17, NotNaomi skrev: Hvordan er barna når de er hos deg ? Ha gjør dere sammen og vil de da hjem til moren ? Jeg spør fordi du skriver at de har begynt å forandre seg,og da virker det som om de nå har begynt å vise uvilje mot å være hos deg,og at de ikke har vist denne uviljen tidligere ? Du skriver at mor sier ditt og datt,kan du være litt mer konkret uten at du behøver å nevne alt,bare et eksempel eller to ? SVAR: At de vil hjem til mor blir som regel glemt I bilen, men av og til kan de sutre litt når vi kommer hjem til meg, men så glemmer de. Uvilje begynte I det små etter første brev fra min advokat om overnatting på de 2 dagene jeg har dagsamvær og delte ferier. Barna har sagt bla. Mamma sier du ødelegger, mamma sier du kan ikke passe på oss, mamma sier vi ikke får snakke med deg (hvis jeg møter på arrangementer), mamma sier vi er en familie hvor de nevner kjæresten hennes, mamma sier (min samboer) ikke er mammaen vår, mamma sier at hun må få følge oss (hvis ting havner på mine dager), mamma sier at vi ikke fikk fortelle dette osv, mamma sier at (kjæresten hennes) også er pappaen vår. Hvorfor vil du ha barna mer nå når de begynner å være så negative til å være hs deg ? Er det fordi du mener moren påvirker de i sitt syn på deg ? SVAR: For jeg føler barna kunne trengt å hatt meg mer I hverdagen. Har ett ønske om samarbeid så hadde vært fint hvis vi kunne deltatt sammen på ting, men når det ikke er mine dager så er jeg uønsket Jeg syns det er rart at advokaten din mener det ikke er riktig å gå rettens vei,og kanskje du bør tenke på å bytte advokat. Det ble litt mange spørsmål fra meg,men det er vanskelig å ta stilling til dette fordi en får bare en del av hele bildet,og jeg syns det er veldig rart at barna viser så stor uvilje mot å være hos deg,og at moren sier at du må gjøre noe galt når de ikke vil. Så derfor jeg lurte på hva barna forteller at moren sier. SVAR: Jeg har fått tillatelse til å ha på opptak, men advokat tror ikke jeg kan bruke det. Jeg synes det uansett er greit å ha, men har akkurat begynt med det. Sist hører en at de skriker å hyler. De vil ikke være med, jeg er slem, de vil være hos mamma osv. Hvor mor og barna klamrer seg, jeg spør om mor kan hjelpe de inn I bilen hvor hun svarer ja, hvis jeg lover å holde meg borte slik at hun ikke må ta besøksforbud og at jeg ikke skal kreve barna mer. At hun klarer ikke ansiktet mitt og oppførselen med ååå advokat til å sende breve fordi jeg kommer aldri til å få barna mer og hadde det vært opp til henne så hadde de ikke hatt kontakt med meg osv. Barna biter og klorer når jeg setter de I bilen. Opptake når jeg leverer så hører du meg si hade og spør om å få en klem da kommer første å klemmer meg hardt og du hører at klemmen er god for hun lager : ååå lyd før hun sier ikke gå pappa og spør om jeg ikke kan leke med henne. Så hører du at den andre kommer bort og vil at jeg skal gjøre det samme. Så kommer mor og begynner på forrige samtale. Jeg sier at vi har hatt det kjempe flott hvor mor avviser mmm, ja liksom kost dere ja, mmm. Og at hun klarer så vidt å se meg osv.. opptakene totalt er på over 30 min fordi det tok meg 20 min å få tak I barna ved henting. Du hører meg spør hvorfor jeg ikke kan hente de I barnehagen siden dette ikke går så bra hvor hun sier at det er fordi hun har ansvaret for barna og kan derfor gjøre som hun vil frem til jeg er ferdig på jobb. At jeg er en stalker og helt psyko som dukker opp på hennes dager når barna skal noe cuper, avsluttninger og andre barnehage arrangementer, sykkelløp, barneløp. Samtalene pleier ikke å være så lange da jeg som regel ikke pleier å svare Anonymkode: 5e435...fcb
Gjest Sirah Skrevet 16. september 2016 #36 Skrevet 16. september 2016 Beklager språket, men for ei f***e du har som eks TS! Jeg får helt vondt inni meg på dine og barna dines vegne! Skaff deg ny advokat, den du har nå har tydeligvis ikke "baller" nok til å hjelpe deg. Barna er like mye dine som hennes. ALDRI glem det! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #37 Skrevet 16. september 2016 11 timer siden, Ingefær85 skrev: Femåringer skal ikke besthme selv, det er alt forvirrende f or så små barn. Høres jo veldig ut som om mor prater stygt om deg i barnas nærvær. Det er utringenåttent gjort, og slik gjør ikke o ppegående voksne Jeg har spurt henne hvorfor hun vil påvirke barna negativt og fått svar at så lenge jeg ikke har det på opptak så er det hennes ord mot mitt så det spiller ingen rolle hva jeg tror fordi jeg kommer ingen sted med det. Svaret har jeg på opptak, men som hun også så sa har jeg ikke har høytaler i hjemmet hennes så derfor kan jeg ikke gjøre noe. Anonymkode: 5e435...fcb
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #38 Skrevet 16. september 2016 Den 15. september 2016 at 7.09, AnonymBruker skrev: Jeg jobber også i barnevernet og er uenig i denne konklusjonen. Barn som dras inn i de voksne sin konflikt har det ikke bra og det er ikke god omsorg å skape 'foreldrefientlighet'. Jeg vil anbefale deg å melde fra. Da har barna iallfall en mulighet og dette vil bli undersøkt. Det stemmer at mor kan nekte hjelpetiltak, men svært mange takker ja iløpet av en undersøkelse. Min umiddelbare tanke er foreldreveiledning for deg og mor sammen slik at dere kan bli samkjørte, trygge og stabile foreldre for barna. At dere lærer verdien av samarbeid, skjermer barna for konflikt og klarer å fungere sammen som foreldre på hver deres kant. Anonymkode: 7eab9...e0a Hun sa at dette ikke var en sak for barnevernet, men at jeg måtte få rettens vei. At de kunne komme inn i bildet hvis de så noen grunn for det. Antar det er snakk om psykolog og sakkyndig da, men at det kunne gjøre saken vår styggere med å "sverte" mor på denne måten med en bekymring hvor barna hadde det bra hos mor. Hvis barna ikke fikk de dem trengte hos henne så var det bare til å ta kontakt Anonymkode: 5e435...fcb
AnonymBruker Skrevet 16. september 2016 #39 Skrevet 16. september 2016 Den 14. september 2016 at 22.04, AnonymBruker skrev: Uansett om barnevernet skulle mene at far bør ligge lavt for å unngå et høyt konfliktnivå, så må du vel kunne spørre barnevernet om det er grunn til å levere bekymringsmelding ift mor? En mor som lærer barna å mislike far er ikke bra, hun bør ha oppfølging. Kanskje barnehagen skulle vært informert om situasjonen slik de kan være obs ift mor. Mulig hun er en god mor og kun snakker stygt om deg, men også mulig at hun ikke er helt godt i hodet. Hør med barnevernet, og ikke bare familievernkontoret hva du bør gjøre. Anonymkode: 97eef...f1c Jeg har snakket med barnehagen så de vet vi har vanskeligheter. De hjelper meg med overgangen når jeg skal hente de i barnehagen med å snakke om meg osv, men så det det jo ikke alltid bra fordi moren henter de til tider før meg og da tror de at de skal være hos henne i stede. Og det er ikke så rart det hender at de vil hjem igjen før helgen og er utålmodige og gretne når de forteller at vi skal få godteri av mamma når vi kommer hjem, mamma har kjøpt gave til oss, vi skal på lekeland når vi er hjemme igjen, mamma sier vi skal kose oss, bare oss 3, mamma liker ikke når vi drar, mamma savner oss osv Anonymkode: 5e435...fcb
Gjest Skrevet 16. september 2016 #40 Skrevet 16. september 2016 Tråden er ryddet for personangrep og avpsoringer. Ann Christin, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå