AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #1 Skrevet 14. september 2016 Jeg og barnemor gikk fra hverandre for 2 år siden og det har vært en maktkamp uten like. Hun sier at hun gikk fra meg for en grunn så at hun ikke er interessert i å ha noe med eg å gjøre, heller ikke barna. Jeg har vanlig samvær, men ønsker mer nå som barna har begynt å forandre seg. De sier ting som: du ødelegger for oss, vi vil ikke til deg. Mamma sier ditt, mamma sier datt. De er tvillinger som blir 5 og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hentingen av barna tar som regel 30 minutter med skriking og hyling. Da mor holder barna tilbake og sier de er store nok til å velge selv og at det må være noe jeg gjør galt siden de ikke vil til meg osv... Barna hører alt hun sier til meg fordi de klamrer seg som regel til henne. Advokat mener vi må komme til enighet enn å ende i retten, men vi blir ikke enige siden jeg ikke får ha barna mer. Jeg er så utslitt. Jeg er konfliktsky og dårlig å snakke for meg så vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Jeg spurte henne hva jeg hadde gjort galt i dag og eneste jeg fikk til svar var at hun ikke likte at advokaten min sendte brev om at jeg ville ha mer samvær og at jeg hadde det luksus som fikk se barna mine fordi hadde vært opp til henne så hadde jeg ikke hatt de. Hun truer med å ta barna bort fra aktiviteter og arrangementer hvis jeg møter opp, og det har skjedd at hun har meldt de av barneløp i byen fordi jeg sa jeg skulle komme, og nå har hun meldt de av cup fordi jeg vil komme i helgen. Jeg har foreslått å få hente barna i barnehagen på mine dager, men det ønsker ikke mor så hun henter de 1-2 timer før de skal bli med meg. Familievernkontoret anbefalte at jeg møtte opp på det jeg kunne, men det virker ikke ut som det var ett godt råd. Jeg føler alt bare har blitt verre. Jeg har hatt 3 timer hos familievernkontoret som mor ikke har møtt på og har nå en tredje attest uten nytte. Hva skal en far gjøre i en slik situasjon? Advokat mener barna er for små så å gå rettens vei er ett stort tap. Anonymkode: 5e435...fcb
Nøste~ Skrevet 14. september 2016 #2 Skrevet 14. september 2016 Sånn går det når dere ikke klarer å holde sammen. Har ingenting til overs for voksne mennesker som går fra hverandre når de har produsert barn. 2
Outlander Skrevet 14. september 2016 #3 Skrevet 14. september 2016 Skaff deg en advokat - og søke for full omsorg. Hun høres ut som en skikkelig manipulering kjerring. 15
Outlander Skrevet 14. september 2016 #4 Skrevet 14. september 2016 oops - ser du har tatt kontakt med advokat. Finne en annen. De er 5 år - venter du noe mer så blir de helt totalt hjernevasket. 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #5 Skrevet 14. september 2016 Huss dette hørtes tungt ut. Hva med å prøve å snakke med en annen advokat? Anonymkode: 87906...f05
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #6 Skrevet 14. september 2016 Hva med å snakke med barnevernet? Det høres ut som moren stresser barna og det kan hende de er bedre til å råde og hjelpe enn FVK. Anonymkode: 4a40b...5f5 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #7 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, Nøste~ skrev: Sånn går det når dere ikke klarer å holde sammen. Har ingenting til overs for voksne mennesker som går fra hverandre når de har produsert barn. Har fått beskjed at i noen tilfeller er det ikke barnas beste at far er mer med i bildet når konfliktnivået er høyt, selv om det er hovedforsørger som skaper mest uro. Barna er mest knyttet til mor så å begynne å bo hos meg virker ikke ut som blir riktig for den tilknyttingen barna har. Anonymkode: 5e435...fcb 1
Ruccula Skrevet 14. september 2016 #8 Skrevet 14. september 2016 Huff.... Eksen din høres ut som en type dame som gir alle andre damer et dårlig rykte trist! Jeg vet ikke hva du kan gjøre, men vil bare ønske deg lykke til. 6
Nøste~ Skrevet 14. september 2016 #9 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har fått beskjed at i noen tilfeller er det ikke barnas beste at far er mer med i bildet når konfliktnivået er høyt, selv om det er hovedforsørger som skaper mest uro. Barna er mest knyttet til mor så å begynne å bo hos meg virker ikke ut som blir riktig for den tilknyttingen barna har. Anonymkode: 5e435...fcb Det var ikke det jeg mente.
Gjest Chroma Skrevet 14. september 2016 #10 Skrevet 14. september 2016 Jeg er ikke den som roper om barnevernet, men akkurat her tror jeg barna kunne hatt godt av at dere foreldre fikk veiledning av de i hentesituasjonen, jeg får helt vondt inni meg. Både av deg som far og av barna. Det høres ut som det beste hadde vært at du hadde hentet barna i barnehagen, men det går jo ikke når mor ødelegger det. Utifra det du skriver så skinner det godt igjennom at hun kun er ute etter å sabotere, og det går veldig utover barna. Jeg ville nok derfor tatt en prat med barnevernet siden det ikke er noe hjelp i familievernkontoret.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #11 Skrevet 14. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å snakke med barnevernet? Det høres ut som moren stresser barna og det kan hende de er bedre til å råde og hjelpe enn FVK. Anonymkode: 4a40b...5f5 Naboen min jobber i BV så har snakket mye med henne, men dette er ikke en sak for de så lenge barna ikke har det vondt hos henne. Da må jeg evt. sende inn en bekymringmelding selv og det ser jeg ikke på som en løsning for det de kan tilby er hjelpetiltak for mor, men mor kan likevel nekte meg å delta. Og barna har det bra når de er sammen med henne. Anonymkode: 5e435...fcb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #12 Skrevet 14. september 2016 2 minutter siden, Nøste~ skrev: Det var ikke det jeg mente. Var ikke meningen å sitere deg. La ikke merke til det. Beklager. Jeg ga henne ikke nok spenning så hun fant en yngre tøffing Anonymkode: 5e435...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #13 Skrevet 14. september 2016 Hva med å snakke med familievernkontoret? Jeg ville beskrevet atferden til mor overfor dem. Kanskje barnevernet burde involveres. Hun høres ut som en manipulerende drittkjjerring (jeg ville selvsagt ikke brukt disse ordene overfor fvk, kun beskrevet konkret hva hun sker og gjør). Hun gjør barna utrygge. Anonymkode: 7ed3a...a82 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #14 Skrevet 14. september 2016 Uansett om barnevernet skulle mene at far bør ligge lavt for å unngå et høyt konfliktnivå, så må du vel kunne spørre barnevernet om det er grunn til å levere bekymringsmelding ift mor? En mor som lærer barna å mislike far er ikke bra, hun bør ha oppfølging. Kanskje barnehagen skulle vært informert om situasjonen slik de kan være obs ift mor. Mulig hun er en god mor og kun snakker stygt om deg, men også mulig at hun ikke er helt godt i hodet. Hør med barnevernet, og ikke bare familievernkontoret hva du bør gjøre. Anonymkode: 97eef...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #15 Skrevet 14. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva med å snakke med familievernkontoret? Jeg ville beskrevet atferden til mor overfor dem. Kanskje barnevernet burde involveres. Hun høres ut som en manipulerende drittkjjerring (jeg ville selvsagt ikke brukt disse ordene overfor fvk, kun beskrevet konkret hva hun sker og gjør). Hun gjør barna utrygge. Anonymkode: 7ed3a...a82 Jeg har hatt 4 timer alene hos familievernkontoret. 3 av de var de som mor ikke møtte på. De har sendt meg videre til advokat, og advokat har sendt brev til mor og hun har fått svar fra hennes advokat igjen som refererte til barneloven - så saken ble lagt død og at jeg kan prøve igjen når barna er blitt 7. Anonymkode: 5e435...fcb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #16 Skrevet 14. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt 4 timer alene hos familievernkontoret. 3 av de var de som mor ikke møtte på. De har sendt meg videre til advokat, og advokat har sendt brev til mor og hun har fått svar fra hennes advokat igjen som refererte til barneloven - så saken ble lagt død og at jeg kan prøve igjen når barna er blitt 7. Anonymkode: 5e435...fcb Om du har råd, så kanskje bytte av advokat hadde vært en ide. Det høres jo ikke ut som din advokat kommer med noen tilsvar? Noen kamper skal man ta. Om du venter til barna blir eldre, blir de bare enda mer manipulert av moren. Anonymkode: 7ed3a...a82
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #17 Skrevet 14. september 2016 Hun er ingen god mor når hun skaper angst og utrygghet hos 5-åringene. Det kan umulig være i barnas beste å gråte og klamre seg fast til en mor som ikke vil slippe de til den "store og slemme pappan som kommer og tar gullene vekk fra mamman sin" Høres ut som en god oppskrift på å skape redde barn. Og DET må det da gå an å "anmelde" til BV eller få med deg FVK på eller noe slikt. Jeg får så vondt av de to små, jeg. Jeg skjønner ikke - fatter ikke - får ikke til - å skjønne hvordan en mor kan gjøre sånn mot barna sine og tro at det er greit. Hun skjønner muligens ikke at det er barna det går ut over og vil straffe far, men det må da finnes NOEN som kan snakke litt vett med denne mora?! Kjenner jeg blir så oppgitt at det klør i magen. Anonymkode: 4a40b...5f5 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2016 #18 Skrevet 14. september 2016 Her er det bare en løsning om ts ikke skal bli helt psykisk knekt. Drit i exen og drit i barna. Så kommer den tiden når barna er voksne nok og i stand til å tenke og reflektere selv over all eder og galle moren deres har forpestet dem med. Om faren deres. Og de vil kanskje støte moren fra seg og heller støtte far. Ellers lite du kan gjør her ts uten å bli knekt psykisk. Denne moren er en hunndjevel som du lite kan gjøre med. Du får bare stille opp for barna der det er mulighet, noe mer enn dette får barna finne ut av senere når de blir eldre. Livet er for kort til denne dritten ts.. Anonymkode: de571...eac
Nøste~ Skrevet 14. september 2016 #19 Skrevet 14. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er det bare en løsning om ts ikke skal bli helt psykisk knekt. Drit i exen og drit i barna. Så kommer den tiden når barna er voksne nok og i stand til å tenke og reflektere selv over all eder og galle moren deres har forpestet dem med. Om faren deres. Og de vil kanskje støte moren fra seg og heller støtte far. Ellers lite du kan gjør her ts uten å bli knekt psykisk. Denne moren er en hunndjevel som du lite kan gjøre med. Du får bare stille opp for barna der det er mulighet, noe mer enn dette får barna finne ut av senere når de blir eldre. Livet er for kort til denne dritten ts.. Anonymkode: de571...eac Oppskriften på en eventyrfortelling. 1
Sh999 Skrevet 14. september 2016 #20 Skrevet 14. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er ingen god mor når hun skaper angst og utrygghet hos 5-åringene. Det kan umulig være i barnas beste å gråte og klamre seg fast til en mor som ikke vil slippe de til den "store og slemme pappan som kommer og tar gullene vekk fra mamman sin" Høres ut som en god oppskrift på å skape redde barn. Og DET må det da gå an å "anmelde" til BV eller få med deg FVK på eller noe slikt. Jeg får så vondt av de to små, jeg. Jeg skjønner ikke - fatter ikke - får ikke til - å skjønne hvordan en mor kan gjøre sånn mot barna sine og tro at det er greit. Hun skjønner muligens ikke at det er barna det går ut over og vil straffe far, men det må da finnes NOEN som kan snakke litt vett med denne mora?! Kjenner jeg blir så oppgitt at det klør i magen. Anonymkode: 4a40b...5f5 Hun frarøver barna sine en far!! Det er ganske ille, og ikke det rette for barna med mindre far er uskikket. Kjenner jeg blir mektig provosert av og høre sånt!! Det er like mye dine barn TS. At det er mulig og være så ondskapsfull som det eksen din virker som?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå