Gå til innhold

Få dekket underlivsoperasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg lurer på om det går an å fjerne forhuden (på klitoris, jeg er kvinne) i Norge. Hetten over klitoris har bestandig dekt hele klitten og jeg får tilnærmet null nytelse av å holde på i området. Dette forårsaker at onani (les: jeg prøver å se om jeg kan få nytelse) ikke gir meg nytelse i det hele tatt og jeg får heller ikke seksuelle tanker på grunn av jeg føler meg hindret av klitorisen som ikke lever opp til sin funksjon.
Tilstanden heter vel "clitoral phimosis" som er en tilnærmet lik tilstand for menn som har trang forhud på penis. Tilbys slike operasjoner i Norge og går det an å få den dekket? 

Anonymkode: cf405...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googlet det, og leste at hver fjerde kvinne som har problemer med å få orgasme har den tilstanden. Men at den ofte blir oversett av gynekologer. Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg forsøkt å få det dekket. Det er jo en medfødt anomali. Man starter vel hos fastlegen, som henviser videre. Det beste er vel da på en gynekologisk sykehusavdeling der de driver med operasjoner i underlivet. For en privatpraktiserende hadde måttet henvise deg videre. 

Anonymkode: b8f3e...b64

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg googlet det, og leste at hver fjerde kvinne som har problemer med å få orgasme har den tilstanden. Men at den ofte blir oversett av gynekologer. Hadde jeg vært i din situasjon, ville jeg forsøkt å få det dekket. Det er jo en medfødt anomali. Man starter vel hos fastlegen, som henviser videre. Det beste er vel da på en gynekologisk sykehusavdeling der de driver med operasjoner i underlivet. For en privatpraktiserende hadde måttet henvise deg videre. 

Takk for svar :) Jeg har googlet litt og finner ikke noe om at sykehusene tilbyr en slik operasjon. 

Ts

Skrevet
Den 14.9.2016 at 18.45, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Jeg har googlet litt og finner ikke noe om at sykehusene tilbyr en slik operasjon. 

Ts

Tviler de gjør det på noe sykehus hvor man kan få det dekket.. Kvinneplager har en tendens til å ignoreres dessverre..:icon_frown:

Anonymkode: 2f80b...1cc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tviler de gjør det på noe sykehus hvor man kan få det dekket.. Kvinneplager har en tendens til å ignoreres dessverre..:icon_frown:

Anonymkode: 2f80b...1cc

De behandler da for eks endiometriose, celleforandringer, sammenvoksninger i skjeden og ekstremt lange kjønnslepper. Kan ikke se hvorfor de skal nekte å behandle en som har sammenvoksninger av forhud over klitoris. Det er trolig mulig å gjøre noe med med en forholdsvis enkel operasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...