Gå til innhold

Dårlig hundeeier som brukte bur da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden har da alt det du nevner. Skåla velter ikke, for den henger fast i veggen på sprinkelburet om må fysisk løftes opp for å fjernes. Jeg er enig i at bur ikke er optimalt, og at hunder ikke skal være i bur større deler av døgnet, men jeg synes også at det du skisserer er litt "drøyt". Hunden min har alle mulighetene du nevner, men likevel synes du ikke det er godt nok. Jeg står i hvert fall på mitt om at en hund under si, 10 kg ikke trenger 2 kvm hvis den skal være i bur. Størrelsen jeg skisserer er mer enn bra nok - for noen timer. 

Anonymkode: 04cd1...f95

Du mener det er bra nok, jeg mener ikke det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, ArtyFarty skrev:

Du mener det er bra nok, jeg mener ikke det. 

Hva er det som ikke er bra nok da? Du listet opp dette:

Den skal ha plass til å ligge på forskjellige underlag - check

men den skal også ha plass til å bevege seg rundt, og til å leke - check

Plass til vannskål og plass til å ikke måtte stå oppi det våte om den skal være uheldig nok til å velte vannskåla - check

Og ikke minst, plass nok til at den kan trekke seg bort fra et område om den skulle bli dårlig, og må gjøre fra seg - check.

Det er ikke bra nok fordi den ikke har et bra nok tall i dine øyne? 2 er bare et tall som ikke har noe å si når alle de andre "vilkårene" er oppfylt.

Anonymkode: 04cd1...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er det som ikke er bra nok da? Du listet opp dette:

Den skal ha plass til å ligge på forskjellige underlag - check

men den skal også ha plass til å bevege seg rundt, og til å leke - check

Plass til vannskål og plass til å ikke måtte stå oppi det våte om den skal være uheldig nok til å velte vannskåla - check

Og ikke minst, plass nok til at den kan trekke seg bort fra et område om den skulle bli dårlig, og må gjøre fra seg - check.

Det er ikke bra nok fordi den ikke har et bra nok tall i dine øyne? 2 er bare et tall som ikke har noe å si når alle de andre "vilkårene" er oppfylt.

Anonymkode: 04cd1...f95

Bikkja har drøyt en halv kvadratmeter boltreplass - om det i dine øyne kvalifiserer til nok plass å bevege seg og leke på så har vi veldig forskjellige standarder for hva som er akseptabel plass til å bevege seg og leke på...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hunden har da alt det du nevner. Skåla velter ikke, for den henger fast i veggen på sprinkelburet om må fysisk løftes opp for å fjernes. Jeg er enig i at bur ikke er optimalt, og at hunder ikke skal være i bur større deler av døgnet, men jeg synes også at det du skisserer er litt "drøyt". Hunden min har alle mulighetene du nevner, men likevel synes du ikke det er godt nok. Jeg står i hvert fall på mitt om at en hund under si, 10 kg ikke trenger 2 kvm hvis den skal være i bur. Størrelsen jeg skisserer er mer enn bra nok - for noen timer. 

Anonymkode: 04cd1...f95

Hva du tilbyr den stakkars hunden er forferdelig. Burde vært anmeldt. 

Anonymkode: 49b2a...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som ikke er bra nok da? Du listet opp dette:

Den skal ha plass til å ligge på forskjellige underlag - check

men den skal også ha plass til å bevege seg rundt, og til å leke - check

Plass til vannskål og plass til å ikke måtte stå oppi det våte om den skal være uheldig nok til å velte vannskåla - check

Og ikke minst, plass nok til at den kan trekke seg bort fra et område om den skulle bli dårlig, og må gjøre fra seg - check.

Det er ikke bra nok fordi den ikke har et bra nok tall i dine øyne? 2 er bare et tall som ikke har noe å si når alle de andre "vilkårene" er oppfylt.

Anonymkode: 04cd1...f95

Dette er mishandling og stygt ! At du ikke fatter det selv. Hadde aldri klart å se meg selv i speilet om jeg hadde behandlet hunden min slik. Forkastelig!

Anonymkode: 49b2a...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva du tilbyr den stakkars hunden er forferdelig. Burde vært anmeldt. 

Anonymkode: 49b2a...f68

Og nøyaktig hva skulle du anmeldt meg for? Det er ingen regler som regulerer dette. Ta deg sammen.

Anonymkode: 04cd1...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er mishandling og stygt ! At du ikke fatter det selv. Hadde aldri klart å se meg selv i speilet om jeg hadde behandlet hunden min slik. Forkastelig!

Anonymkode: 49b2a...f68

Du er virkelig hysterisk du.

Anonymkode: 04cd1...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er virkelig hysterisk du.

Anonymkode: 04cd1...f95

Fy f er min respons. SKJERP DEG!

Anonymkode: 49b2a...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy f er min respons. SKJERP DEG!

Anonymkode: 49b2a...f68

Skjerp deg selv. Det er ingen lover og regler mot burbruk, og jeg er ikke den eneste som synes det er ok noen timer i døgnet. Men for all del, du må gjerne hyle litt mer om mishandling for all i care. Ja, og du, ta gjerne en telefon til politiet og si at du vil anmelde noen som har hunden sin i bur hjemme ca 4 timer et par dager i uka og hør hva du får til svar. De kommer til å LE av deg.

Anonymkode: 04cd1...f95

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine elsker burene sine og har gjort det siden vi fikk dem. Virker som om de ser på det som et trygt sted som bare er deres for de går inn med en gang vi får masse barn som hopper rundt på besøk. Synes ikke det er dyremishandling å ha hundene i bur. Dog skal man ikke bruke bur som straff eller fordi man er lat! 

Anonymkode: 53fb5...be8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble forresten anbefalt bur av fire forskjellige dyrlegen og på alle kursene jeg har vært. Dette er som jeg skrev over for normalt bruk av bur. Hundene er ikke i bur når vi er på jobb, bare når de går inn selv. 

Anonymkode: 53fb5...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hundene mine elsker burene sine og har gjort det siden vi fikk dem. Virker som om de ser på det som et trygt sted som bare er deres for de går inn med en gang vi får masse barn som hopper rundt på besøk. Synes ikke det er dyremishandling å ha hundene i bur. Dog skal man ikke bruke bur som straff eller fordi man er lat! 

Anonymkode: 53fb5...be8

Bur kommer stort sett alltid i hus for eiers bekvemmelighet. Det er jo så praktisk! Da trenger man ikke rydde, færre muligheter for tisseflekker etter valpen osv, og ikke minst enklere enn å lære unger at når hunden går og legger seg så skal den få være i fred. Det skal den selv om den ikke ligger i bur. 

Forøvrig er det ingen som har reagert på bur med åpen dør..

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble forresten anbefalt bur av fire forskjellige dyrlegen og på alle kursene jeg har vært. Dette er som jeg skrev over for normalt bruk av bur. Hundene er ikke i bur når vi er på jobb, bare når de går inn selv. 

Anonymkode: 53fb5...be8

Det er praktisk for dyrleger at hunder er burvante, dersom de må oppstalles. Man trenger imidlertid ikke å burtrene hver natt og når man er på jobb. Samme med kurs, da er det greit å ha bur hvor hunden kan skjermes fra øvrige deltakere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble forresten anbefalt bur av fire forskjellige dyrlegen og på alle kursene jeg har vært. Dette er som jeg skrev over for normalt bruk av bur. Hundene er ikke i bur når vi er på jobb, bare når de går inn selv. 

Anonymkode: 53fb5...be8

LES ArtyFarty og ta til deg hvert bidige ord!

Anonymkode: 49b2a...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjerp deg selv. Det er ingen lover og regler mot burbruk, og jeg er ikke den eneste som synes det er ok noen timer i døgnet. Men for all del, du må gjerne hyle litt mer om mishandling for all i care. Ja, og du, ta gjerne en telefon til politiet og si at du vil anmelde noen som har hunden sin i bur hjemme ca 4 timer et par dager i uka og hør hva du får til svar. De kommer til å LE av deg.

Anonymkode: 04cd1...f95

Pussig nok har jeg fått fjernet opptil flere hunder fra dritteiere der gjentagende mishold har foregått,  og det med hjelp av politi-:). Ps det er meg en stor glede hver gang.  På generell basis- BUR ER MISHANDLING og brukes pga late udugelige eier.

Anonymkode: 49b2a...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pussig nok har jeg fått fjernet opptil flere hunder fra dritteiere der gjentagende mishold har foregått,  og det med hjelp av politi-:). Ps det er meg en stor glede hver gang.  På generell basis- BUR ER MISHANDLING og brukes pga late udugelige eier.

Anonymkode: 49b2a...f68

Jeg tror jeg ler meg fillete 😂

Anonymkode: 04cd1...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund har vært vant til å sove i bur helt fra hun var valp, så jeg ser ikke noe galt med det. I starten var hun også der mens vi var borte (som var maks tre timer), rett og slett fordi hun ikke var stueren. I buret har hun aldri tisset. Hun sover fremdeles i bur om natta, på et eget rom der døra er lukket. Dette er det hun har vært vant til fra hun var valp, og hvis hun får gå fritt vandrer hun bare rundt i huset og bjeffer om natta. Hvis hun får sove i senga mi vil hun som regel tilbake til buret i løpet av natta. Vi har hatt lukket burdør helt frem til nå nylig, hvor vi har begynt å ikke lukke den inntil. Jeg ser ingenting galt med dette, og det gjør nettene bedre for både oss og hunden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Rosaprosa20 skrev:

Vår hund har vært vant til å sove i bur helt fra hun var valp, så jeg ser ikke noe galt med det. I starten var hun også der mens vi var borte (som var maks tre timer), rett og slett fordi hun ikke var stueren. I buret har hun aldri tisset. Hun sover fremdeles i bur om natta, på et eget rom der døra er lukket. Dette er det hun har vært vant til fra hun var valp, og hvis hun får gå fritt vandrer hun bare rundt i huset og bjeffer om natta. Hvis hun får sove i senga mi vil hun som regel tilbake til buret i løpet av natta. Vi har hatt lukket burdør helt frem til nå nylig, hvor vi har begynt å ikke lukke den inntil. Jeg ser ingenting galt med dette, og det gjør nettene bedre for både oss og hunden. 

Fordi hun ikke har lært seg å slappe av noe annet sted enn i buret, stakkar liten..

Men klart, det er enklest for eier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10/16/2016 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg ler meg fillete 😂

Anonymkode: 04cd1...f95

Lykke til da-:) Latteren setter seg tidsnok fast I halsen....inntil da- SKJERPINGS OG STOPP FENGSL HUNDEN  LATSABB!!

Anonymkode: 49b2a...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...