Gå til innhold

Harry Potter 6: "The truth"


Milo Minderbinder

Anbefalte innlegg

Var nettopp inne på J.K Rowling sin offisielle netsite, og kunne der lese at tittelen på den nye boken skulle bli "The truth" :)

Hun er forøvrig sparsommelig med når boken kommer ut, og det er helt forferdelig å vente. Er det dog noen som har hørt mer enn meg?

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veit ikkje meir enn deg om kva tid boka kjem ut, men ho har jo røpa titlane på fire kapittel òg.

Og det at ho er gravid skulle ikkje påverka tida for kva tid boka er ferdig, så ho er nok ferdigskrive før barnet kjem. (Nokon som veit terminen? ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm - forresten: The Truth? Tittelen på bok 6 vil vera "The Half-Blood Prince" i følge dei offisielle sidene. The Truth er tittelen på artikkelen som avkreftar nokre rykte ;)

Forresten - for dei som vil veta litt meir detaljar:

*** SPOILER ***

(Namna på dei 3 - ikkje 4 - kapittela ho røpa namna på, og ein ekstrainformasjon frå ei forsnakking ho hadde...)

Chapter 2: Spinners end

Chapter 6: Draco's detour

Chapter 14: Felix Felicis

Og gravplassen attmed skulen vil spela ei stor rolle i boka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sju bøkene er vel ferdigskrevet for lengst? Og ja, det begynner virkelig å bli på tide at sekseren kommer ut, det er jo nå 1,5 år siden den forrige!

*småfrustrert* :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jobber fortsatt med bok 6,den er ikke helt ferdig. I bok 7 har hun nok mye klart, bl a er det aller siste kapitellet klart, så hun har det å jobbe mot. Ingen vet helt hvor langt hun har kommet med bok 6 enda, og den skal hete the Half Blood Prince som en sa over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men J.K Rowlings egne offisielle nettside sier jo "The truth"....???

"The half blood prince" er jo forsåvidt en tittel som rimer bra.........men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Milo: Det står The Truth i News-delen på siden, det er helt riktig. Men den artikkelen henviser til en ganske så ofte låst dør en plass på hjemmesiden. Og det var der tittelen ble offentliggjort.

The Truth ble vel valgt som en tittel på artikkelen fordi så enormt mange hadde gått ut og sagt at de visste hva tittelen på boka ble. Og veldig mange visste om flere forskjellige titler ettersom tiden gikk.

Konklusjonen av denne rablingen er altså at tittelen ikke ligger åpent ved første øyekast. Man må lete etter den :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Alle sju bøkene er vel ferdigskrevet for lengst? Og ja, det begynner virkelig å bli på tide at sekseren kommer ut, det er jo nå 1,5 år siden den forrige!

*småfrustrert* :-?

kom ikke den i november 03 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som har hørt Stephen Frys opplesning av Harry Potter - bøkene, da???

Mannen simpelthen leser fabelaktig. Jeg grein av latter av hans versjon av howler-brevet i chamber of secrets........

:hoho:

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

*ser lengelsfullt opp i bokhylla* tenk når jeg har alle syv bøkene.. da er livet komplett!

Rowling har skrevet det siste kapittelet i bok 7 iallefall, hvor mye mer vet jeg ikke.

synes foresten at filmatiseringen av den tredje boken var helt vanvittig bra utført:) så stor historie presset inn på så kort tid, og så funker det.

I LOVE HARRY!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke skjønne at folk synes filmene er bra i det hele tatt når de ikke har lest bøkene. Det er jo kun det aller aller viktigste som får plass på film og all historien om hvorfor ting er som de er må du jo nesten gjette deg til.

Gleder meg til bok 6!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin
Jeg kan ikke skjønne at folk synes filmene er bra i det hele tatt når de ikke har lest bøkene. Det er jo kun det aller aller viktigste som får plass på film og all historien om hvorfor ting er som de er må du jo nesten gjette deg til.  

Gleder meg til bok 6!

Ja jeg får litt sånn.. "Ikke sant filmen var bra?!?" "jo den var driiiitkuul!!" "ja, men kjipt det med sånn og sånn som de ikke fikk med i filmen, det var så morsomt" "eeehhh...jeg har ikke lest bøkene ennå jeg".

Bare hallo? Ikke lest dem?! Det er jo som å spise en skive brød og si "woooooow, dritbraaa!" mens alle vi andre har på smør, salat, skinke, ost, paprika, tomat og agurk. Liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hallo? Ikke lest dem?! Det er jo som å spise en skive brød og si "woooooow, dritbraaa!" mens alle vi andre har på smør, salat, skinke, ost, paprika, tomat og agurk. Liksom.

:ler: Det var jaggu en god sammenligning, ja...

Bøkene er bare helt fenommenale... Da jeg begynte på bok en satt jeg med brukket bein og røyket på kjøkkenet hos mor og leste og leste.... Jeg kosa meg glugg ihjel, og serier på TV som jeg før bare MÅTTE ha med meg ble neglisjert....

Hadde aldri trodd at barnebøker skulle fenge så vanvittig... Og så er det så inmari kjekt med DVD, sånn at de små kan se den dubbede versjonen og så kan jeg se på originalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...