Gå til innhold

Kanskje blir vi 3?


Meley

Anbefalte innlegg

:velkommen: 

Velkommen inn i Meleys tankespinn :hjerte:

Da var det min tur å opprette dagbok her inne :) Etter litt oppmuntring min kjære samboer :hjerte: 

Jeg er da en 27 år gammel sykepleier fra Nordland som er samboer med verdens herligste fyr på 31 år :hjerte:
Jobber på sykehjem, på en miljøterapeutisk avdeling for demente. Å storkoser meg i jobben, de eldre er noen fantastiske mennesker :laugh::hjerte: 

Om meg å samboern kan jeg si så mye at vi har vært sammen i et års tid. Så noen vil kanskje si vi har vært for kort tid sammen for å planlegge å bli en familie. Men for oss føles dette helt rett :hjerte: 
Han har gått fra å være en mann som hele livet har sagt at han aldri vil ha unger, til nå å ønske seg barn og nesten er like ille barnsyk som meg til tider :fnise: Å kan plutselig sitte for seg selv å smile bare jeg sier noe angående det med unger å familieliv. 

Egentlig var ikke planen vår å begynne nå, men tidligst ca november. Å absolutt ikke før etter jeg hadde vært hos legen å fått snakket om migrenemedisinen, blodtrykksmedisinen og slikt. Men neida :fnise: her fant plutselig samboern ut at han gjerne ville begynne før å jeg var ikke vanskelig å få med på leken... Å dermed var vi plutselig i gang med å prøve :ohmy:

Jeg kommer til å bruke dagboken mest for å skrive ned ting som jeg vil huske til senere, lufte tanker å få ut ting fra hjertet :) Hvor ofte den blir oppdatert gjenstår å se men skal gjøre mitt beste :)

Blir glad for en hilsning fra de som leser, og kjenner du meg igjen: så plis fortell meg det, og så hold munn om det ute i verden :fnise: Da ingen i familien eller venner vet om planene våre! 

 

~~~~~~~~~~~~<3~~~~~~~~~~~~~~

Startet prøvingen i september 2016.
Henvist til utredning for ufrivillig barnløshet i oktober 2017.

Endret av Meley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL var nå på søndagen den 11, med :humpe: aktivitet både på fredag, lørdag, søndag å mandag :fnise:. IKM den 26... Å da er vi så klart på vei hjem fra reise, skal bort til familie på hans side i bursdagsfeiring. Så blir tidligst testing på meg ca den 27... :ohmy:

Det er litt skummelt å faktisk innrømme for seg selv at vi nå er aktive prøvere, å ikke bare slik "woups vi glemte vist av kondomet, jaja det som skjer det skjer" prøvere som vi har vært i ny å ne i sommer :fnise:
At man plutselig har gått fra å føle seg som reine ungdommen på 27 til å virkelig føle seg voksen! Har alltid tenkt at jeg ville ha første ungen før jeg ble 30 (lovet også mamma at jeg skulle vente med unger til jeg ble 25, (jupp holdt løfte med god margin)), men at jeg nå faktisk er i gang kom overaskende selv om vi har snakket mye om det og føler oss 100 % klar... 

Er spennende å være i denne perioden av livet nå, en periode av livet vi ikke vet hva som venter rundt neste sving... Vi har alltid vært omringa av unger både jeg og han. Tantebarn, gubarn, onkelunger og slikt. Men at det nå kan komme et barn innafor våre 4 vegger? Gleder meg å er utrolig spent på hvordan livet blir fremover nå :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger inn et hei og ønsker lykke til med prøvingen! :vinke:

Er det bare kondom dere har brukt tidligere så du har full kontroll på sykluser osv allerede siden du vet når EL var? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk beccy87 :)

Har brukt diverse prevensjonsmidler sia jeg var ein 15ish... men slutta nå den 26 juli. I følge appen så sku i alle fall EL vært nå den 11/9 å det stemmer veldig godt med hvordan kroppen har vært og oppført seg, symptomer og tegn å alt. Så satser stort på at jeg har regna rett på alt å dermed endt opp med full kontroll på syklusen min :) satser i alle fall på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil følge med! :goodbye:Det er utrolig fint å ha en dagbok å lufte tankene i, de dagene man har prøver-galskap-tendenser! 

Jeg og samboer K begynte prøvinga etter å ha kjent hverandre i 10 måneder vi! Så ett år sammen var jo ikke så lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så koselig da _marielle_ :hjerte: Ja er godt med en slik dagbok, så driver man ikke samboern til vanvidd :laugh:

I dag er jeg, hvis jeg regner helt rett da, 3 dpo (ene appen sier 5 dpo). Å har virkelig vært helt ødelagt. Uggen fra morgenen av med eskalering etter jeg spiste frokost på jobb. Så var virkelig ikke til hjelp under morgenstellet :dry:Blei direkte beordra ned i stol av min gode kollega å med sammensvorne der (godt med en god eldre kollega som sammensvoren i tilfelle ting klaffer og man blir dårlig på jobb...). Og måtte direkte holde meg fast i ting i dag for å ikke gå i gulvet. Hun var dermed overbevist at ting har klaffet og at jeg er blant de som kjenner det fra dag enn :ohmy: Men føler meg nå usikker på det da... 
Men sia jeg har vært uggen, svimmel, såre bryst, skikkelig humørsyk å trøtt... SÅ hvem veit? 
Samboer er i alle fall smileglad over ting når jeg forteller :dry::fnise:

I ettermiddag har han også vært så utrolig snill at han har laga sjokolademoussé til oss og middagen :hjerte: Å så stakk han av å spillekveld med guttan på kveldinga :fnise: Så da gikk jeg allerede halv 10 og fant senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15.9.2016 at 13.28, Småkjekset skrev:

Innom for å legge igjen et spor :vinke:

Velkommen Småkjekset :laugh: koselig med flere som vil følge med. 

I helga er vi hos faren min på besøk sammens med mamma. Vi har jo bestemt oss for å holde det hemmelig for familien at vi prøver, men sliter litt med å ikke forsnakka meg. Jobber hardt med hva jeg kan si å ikke si :fnise: f.eks nå som vi venter på å få teste. Med veldig mye mensmurringer, uggenhet, å ein sær kropp som e aldri har opplevd før... så e det vanskelig å finne unnskyldninger overfor pappa på hvorfor jeg ikke vil være med på slitsome fjellturer :dry: tror han e litt irritabel. 

Men skal lage sultaflesk med mamma i dag i stede 😊 Kan gravide spise det foresten? Er jo kokt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Oioi Så mye for å huske på å oppdatere dagboken sin ja :fnise: Syltaflesket ble kjempebra i følge pappa, som var den heldige mottaker av det :) Men testen kommende uka etterpå besøket hos han var negativ. Noe som var bra i forhold til legetimen 21 september. Fått prøvestopp for nå. Frem til fastlegen har fått snakka med nevrolog og slikt... Går på migrenemedisin Topimax og blodtrykksmedisin Atacand som er veldig ikke kompabel med graviditet. Å det var i følge fastlegen ikke bare bare for henne å endre de medisinene, hu har begynt å leite etter anna blodtrykkssenkende til meg da. Men må enten til nevrolog for å endre migrenemedisinen. Evt at de sender brev til hverandre om hva de skal gjøre... 

Så blir antagelig ikke prøving før om noen uker/måneder :icon_frown: men da får jo bare kroppen sjanse til å komme seg mer etter prevensjonsbruk. Fikk også tatt nye stoffskifte prøver så vi har enda bedre kontroll på det i forkant av evt graviditet, selv om e kjenner det e bra nå å siste prøvan e bra :) Får vel svar på det nå denne uka som kommer. 

Men så glad e har en lege som tok tak i det med en gang å sku se hva hu fikk til så raskt som mulig. Tror hu ikke hadde forventa å få svaret "det går veldig bra faktisk" når hu spurte hvordan det gikk med meg. Man kommer jo liksom til legen fordi man er syk :fnise: 

Men den prøvestansen e ikke helt lett å skal forholde seg til da... Går litt fort i svingene enkelte kvelder å ting blir litt avglemt :fnise: Men lenge til EL enda da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Høre på legen? nei det har vi ikke hørt om :fnise: 
Var så flink og fornuftig å brukte kondom de første gangene etter legebesøket... å så gikk det vist ut i glemmeboka :sprettoy:

EL den 7 oktober, med avglemt beskyttelse hver :humpe: 
Enda ikke hørt noe svar fra legen i forhold til medisinene.... men vet hu har fått svar fra nevrologen (seindrektighet av legen syns jeg å ikke gi meg svar enda. hmpf :angry:). Men har vært å lest litt om blant anna Topimax og det er mulig å gå på den hvis man blir gravid, blir bare en del meir oppfølging og slikt. 
Og litt TMI: ting har endra seg til at man er bare 6 dpo her.. mye mye slim... noe jeg aldri bruker å ha etter EL :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja har vanligvis regelmessig mens så syns det her er kjemperart... har ikke fått testa i dag men er ikke mens kommet til i morra blir det ny test da. 

Men den e tok den 20 var negativ så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda... 3 dager på overtid meldte da TR sin forbaskade ankomst... hmpf. Paralgin forte å varmeflaska på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj 
Da var kanskje EL senere enn du tenkte da, testet du etter EL også? 

Uansett; krysser vi fingrene for at det klaffer neste gang! :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja den tante rød kan godt holde seg langt unna nå altså... 
Så lenge usikkert ut om det kom til å bli ein pp3 på oss denne måneden. Ovia meinte eggløsning var på torsdag, noe som også kan stemme ut fra hvordan kroppen var da. 
Men blei ikke sikkelige aksjer på oss før egentlig lørdagen :S så tja vi får da se... Satser på Ovia har feil :fnise: Den andre appen meiner det ikke er før den 9...
Ryggen hans har jo tatt totalt ferie så ikke så enkelt å få til :sengekos: da... 
Men IKM er den 23 så da får man se :)

Denne helga har gått med til å være på den store kinodagen. Blei miss peregrine's home for peculiar children, Storkene og Kongens nei på oss :) Kongens ned ble sett med to av familiens kvinner (de kommende mormor og oldemor). 
Og så har man fått vært og hjulpet en kompis av han med å male litt :) Virkelig en koselig helg. Får jeg tar fatt på to languker på jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...