Gå til innhold

Huggeren har ikke levert inn skiltene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sendte bilen min til hugging for snart to uker siden. Det var bilverkstedet bilen sto på som ordnet alt. Bilen forlot verkstedet samme dag som det ble bestemt at bilen skulle hugges, så jeg vet at bilverkstedet har gjort sin del av jobben. Ringte i forrige uke for å si opp forsikringen på bilen, men fikk beskjed om at skiltene ikke var levert inn enda. Tenkte at de sikkert ikke leverte inn hver dag, så ringte tilbake igår. Skiltene er fremdeles ikke levert inn. 

Jeg spurte spesifikt om jeg skulle levere skiltene på biltilsynet selv, men fikk beskjed om at huggern fikset alt slikt. Nå er det to uker siden bilen "ble spiker" og jeg kunne godt tenkt meg å få sagt opp den forsikringen. Hvor ofte er det normalt at huggern leverer inn skilter? Jeg vet dessverre ikke hvor bilen eventuelt er da det er flere huggere i nærområdet og den kan ha havnet hvor som helst... Jeg kan så klart ringe verkstedet å høre, men tenkte jeg kunne spørre her først om det var "normal praksis" at det kunne ta noen uker...

Anonymkode: 89bab...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg har gjort det har jeg levert den rett til bilopphuggeriet, og det har tatt noen uker ja. 3-5 uker, for å være litt mer presis.

Anonymkode: c5ee1...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pistasjnøtt skrev:

Hadde sport opp huggeren, og hentet skiltene selv, sporenstraks, så du kan få sagt opp forsikringen.

Takk for svar, er det jeg vurderer om jeg snart må gjøre. Kjedelig å betale mye penger for en bil jeg ikke lenger har....

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De gangene jeg har gjort det har jeg levert den rett til bilopphuggeriet, og det har tatt noen uker ja. 3-5 uker, for å være litt mer presis.

Anonymkode: c5ee1...e73

Ok så det er normalt at det kan ta litt tid altså. Tidligere har jeg kjørt bil til huggeren selv og plukket av skiltene der. Denne gangen var ikke bilen kjørbar (kollisjonsskade) og jeg var bortreist på jobb så bilverkstedet fikset alt. Hadde før jeg dro allerede ryddet ut av bilen da jeg regnet med at den ville bli vraket. 

TS

Anonymkode: 89bab...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig har jeg fått si opp forsikringen fra det øyeblikket jeg har levert bilen hos huggeren, selv om de har brukt tid på å levere skiltene. Det eneste som har tatt tid er å få utbetalt vrakpanten.

Anonymkode: c5ee1...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte bilen min til hugging for snart to uker siden. Det var bilverkstedet bilen sto på som ordnet alt. Bilen forlot verkstedet samme dag som det ble bestemt at bilen skulle hugges, så jeg vet at bilverkstedet har gjort sin del av jobben. Ringte i forrige uke for å si opp forsikringen på bilen, men fikk beskjed om at skiltene ikke var levert inn enda. Tenkte at de sikkert ikke leverte inn hver dag, så ringte tilbake igår. Skiltene er fremdeles ikke levert inn. 

Jeg spurte spesifikt om jeg skulle levere skiltene på biltilsynet selv, men fikk beskjed om at huggern fikset alt slikt. Nå er det to uker siden bilen "ble spiker" og jeg kunne godt tenkt meg å få sagt opp den forsikringen. Hvor ofte er det normalt at huggern leverer inn skilter? Jeg vet dessverre ikke hvor bilen eventuelt er da det er flere huggere i nærområdet og den kan ha havnet hvor som helst... Jeg kan så klart ringe verkstedet å høre, men tenkte jeg kunne spørre her først om det var "normal praksis" at det kunne ta noen uker...

Anonymkode: 89bab...314

Slapp av, dette ordner seg. Det tar bare litt tid, først skal huggeren levere skiltene, så skal det gjennom mølla hos myndighetene, og det siste tar tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, tdm900 skrev:

Slapp av, dette ordner seg. Det tar bare litt tid, først skal huggeren levere skiltene, så skal det gjennom mølla hos myndighetene, og det siste tar tid!

Takk for svar :) Da er det altså helt normalt. Da kan jeg slappe av og ringe tilbake igjen om en ukes tid.....

TS 

Anonymkode: 89bab...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Leste dette på en høgger-side:
"Skiltene skal leveres på Biltilsynet. Det kan du gjøre selv, eller så kan vi gjøre det for deg.
B
are merk: vi fyller opp ei "melkekasse" og reiser inn med den når den er full. Så vil ikke bli innlevert umiddelbart.
Har du hast med å få de levert, så hjelper gutta deg med å få klipt de av, så svinger du bare innom biltilsynet med de selv."
(Mine forsikringer blir alltid avsluttet når jeg gir beskjed. Uansett. Veldig greit.)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, EMJ skrev:

Leste dette på en høgger-side:
"Skiltene skal leveres på Biltilsynet. Det kan du gjøre selv, eller så kan vi gjøre det for deg.
B
are merk: vi fyller opp ei "melkekasse" og reiser inn med den når den er full. Så vil ikke bli innlevert umiddelbart.
Har du hast med å få de levert, så hjelper gutta deg med å få klipt de av, så svinger du bare innom biltilsynet med de selv."
(Mine forsikringer blir alltid avsluttet når jeg gir beskjed. Uansett. Veldig greit.)

 

Alt er i orden nå, men takk for tips :)

Anonymkode: 89bab...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høggern har sikkert stølin skilta og bøffa kjerra 

Anonymkode: fc791...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...