Gå til innhold

Disney favoritter


@riel

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid elsket disneys helaftens tegnefilmer, men må si Disney har forandret seg. Før var filmene nesten magiske, men nå syns jeg de bare er ute etter å selge, selge, selge! såklart liker jeg sånne som nemo, incredibles, lilo and stitch etc. men hva er det styret med alle disse oppfølgerene?

Men lurer på: Hva er din favoritt?

Min er The little mermaid. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid elsket disneys helaftens tegnefilmer' date=' men må si Disney har forandret seg. Før var filmene nesten magiske, men nå syns jeg de bare er ute etter å selge, selge, selge! [/quote']

Enig, så enig....Anbefaler ingen å se den "Min bror bjørnen" f.eks,..

Jeg tror jeg liker "sverdet i stenen" best,.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Klart Disney forandrer seg!

Skulle bare mangle.

Barna forandrer seg jo. Nå høres dere ut som bestemødrene våre: "det var bedre før". Kan hende vi synes det. Men barna, somfilmene i utgangspunktet lages for, har andre interesser enn det vi hadde for tjue/ tretti og førti år siden.

Bare ta barnetv for eksempel.

"Romlingane" og "maika" har ikke samme apell i dag som de hadde da vi var små. det må dere bare innrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart Disney forandrer seg!

Skulle bare mangle.

Barna forandrer seg jo. Nå høres dere ut som bestemødrene våre: "det var bedre før". Kan hende vi synes det. Men barna, somfilmene i utgangspunktet lages for, har andre interesser enn det vi hadde for tjue/ tretti og førti år siden.

Bare ta barnetv for eksempel.

"Romlingane" og "maika" har ikke samme apell i dag som de hadde da vi var små. det må dere bare innrømme.

Selv kunne jeg ikke vært mer uenig med deg, synes faktisk Disney har forandret seg til det verre! De småbarna jeg kjenner(familie etc) synes faktisk de gamle klassikerne er best, noe som jeg også syntes som barn. Jeg er ikke eldre enn at jeg ble med mamma og så på løvenes konge på kino, som jeg forøvrig syns var bra. Da gikk jeg i 1. klasse. Men noen få år etter syntes jeg filmene var blitt mye dårligere. Jeg føler at den nye teknikken eller hva de nå bruker i dag ikke apellerer til meg i det hele tatt! Nei jeg forholder meg til de "gamle" filmene...

Mvh Yvonne :heiajente: -nettopp 18 og synes at Disney blir bare dårligere og dårligere..

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv kunne jeg ikke vært mer uenig med deg, synes faktisk Disney har forandret seg til det verre! De småbarna jeg kjenner(familie etc) synes faktisk de gamle klassikerne er best, noe som jeg også syntes som barn. Jeg er ikke eldre enn at jeg ble med mamma og så på løvenes konge på kino, som jeg forøvrig syns var bra. Da gikk jeg i 1. klasse. Men noen få år etter syntes jeg filmene var blitt mye dårligere. Jeg føler at den nye teknikken eller hva de nå bruker i dag ikke apellerer til meg i det hele tatt! Nei jeg forholder meg til de "gamle" filmene...

Mvh Yvonne :heiajente: -nettopp 18 og synes at Disney blir bare dårligere og dårligere..

Mvh Yvonne :heiajente:

Jeg er bare 21, og er helt enig med deg Yvonne

Jeg er helt enig, og du skal ikke lete langt bak i tid før du finner disneyfilmer som hadde magien i behold-som løvenes konnge. Det jeg syns er domt med disney nå er alle oppfølgerene som kommer. Og denne merkelige forandringen i tegninger, som eks. i q-gjengen.

Walt Disney hadde oppriktige ambisjoner da han skapte syudio. Han ville bevise at animasjonsfilmer er verdt å se, ikke for å tjene penger, men for å gi glede. Snehvit var jo et enormt gjennombrudd. Og Disneyland ble jo bygd som et "happyplace" for barna. Nå er det blitt et giigantisk pengesuger, med en ny park som du må ha egen og like dyr billett for å komme inn i(Disneys California adventure)

syns det er dumt at magien døde hen med disneynavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Vet ikke helt om dere tror jeg er gammel da? 25 er vel ikke helt utgått på dato enda?

Misforstå meg rett. Jeg synes også klassikerene er gode. Men de nye filmene er også bra!

JEg jobber i barnehage og det har jeg pleid å ta med meg disneyfilmer som jeg har kjøpt. De barna har likt best er Nemo, oliver og gjengen og min bror bjørnen. Altså begge deler.

Løvenes konge, snehvit og tornerose er faktisk for skummel for de fleste barna.

Så ja takk nytt og gammelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det nye disney-filmene altfor overfladiske, de har ikke noen bra story, og deres nye animasjonsmetode er til å spy av! Hater det! Og det kommer helt ann på barna tror jeg, for da jeg f. eks passet noen småbarn(ca.3 år) så syntes de ikke min bror bjørnen var noe særlig. De likte beste løvenes konge(spesielt timon, hehe :ler: )... Dessuten er det skuffende med slike oppfølgerfilmer som løvenes konge 2, 3 og 1000 :roll: ....Eller den little mermaid 2 var ræva! Takke seg til ordentlige filmer...

Og nei, du er ikke så gammel, men du fikk jo ikke oppleve den "nye generasjon animasjonsfilmer" som jeg fikk da, siden de kom ca. når jeg gikk i 3. klasse... Forresten jeg glemmer ikke når Toy Story kom..Hehe..Den var litt fin da, men den var jo ikke "tegnet"...Løvenes konge og Lilo & Stich er jo tegnet på to forskjellige måter, og sistnevnte er jo ihvertfall ikke noe å skryte av :-? ...

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...