AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Fikk plutselig intens hodepine. Tok 2 paracet for ca en time siden, men det hjalp ikke:( Tips til hva som kan hjelpe? Anonymkode: 209fa...799
Anna Maria Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk plutselig intens hodepine. Tok 2 paracet for ca en time siden, men det hjalp ikke:( Tips til hva som kan hjelpe? Anonymkode: 209fa...799 Det er jo ikke lov å gi tips her. Vet ikke om det er lov å skrive hva som har hjulpet en selv. Har du noe annet i skapet ditt enn paracet?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 8 minutter siden, Anna Maria skrev: Det er jo ikke lov å gi tips her. Vet ikke om det er lov å skrive hva som har hjulpet en selv. Har du noe annet i skapet ditt enn paracet? Ikke lov å gi tips? Den var ny for meg.. Har ikke noe annet enn paracet nei. Anonymkode: 209fa...799
Anna Maria Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke lov å gi tips? Den var ny for meg.. Har ikke noe annet enn paracet nei. Anonymkode: 209fa...799 Ikke lov å gi medisintips. Men om du ikke har annet i hus hjelper jo det ikke mye, om du ikke har mulighet til å komme deg på apoteket før åtte. Det stenger åtte en del plasser vet jeg.
skruf Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Hvor sitter hodepinen? Altså; er den på ene halvdelen av hodet, stråler fra nakken, som et belte rundt hele hodet? Hvis det er fra nakken så kan det være muskulært, da kan du prøve varme omslag på nakken. Er den konsentrert på ene siden, mot øyet og tinning så kan det være migrene.. Personlig så synes jeg ibux er mere effektivt mot hodepine enn paracet. Har du drukket nok væske? For lite væskeinntak kan gi hodepine. Prøv å drikk et par store glass vann. Frisk luft kan også hjelpe. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk plutselig intens hodepine. Tok 2 paracet for ca en time siden, men det hjalp ikke:( Tips til hva som kan hjelpe? Anonymkode: 209fa...799 Det kommer jo litt an på hva slags hodepine det er, men generelt blir det i alle fall bedre av et mørkt rom og ingen skjermtid. De fleste får verre hodepine av flimrende skjermer. Prøv med ibux, det fungerer bedre på min hodepine enn paracet gjør. Anonymkode: 9ad6c...1dd
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Koffein hjelper ofte mot hodepine for min del, tar ofte Paracetduo eller Fenazon-Koffein ved sikkelig hodepine. Et par kopper kaffe eller en Burn/Red Bull kan også hjelpe hvis hodepinen ikke er på sitt verste. Anonymkode: f3a65...34e
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 2 timer siden, skruf skrev: Hvor sitter hodepinen? Altså; er den på ene halvdelen av hodet, stråler fra nakken, som et belte rundt hele hodet? Hvis det er fra nakken så kan det være muskulært, da kan du prøve varme omslag på nakken. Er den konsentrert på ene siden, mot øyet og tinning så kan det være migrene.. Personlig så synes jeg ibux er mere effektivt mot hodepine enn paracet. Har du drukket nok væske? For lite væskeinntak kan gi hodepine. Prøv å drikk et par store glass vann. Frisk luft kan også hjelpe. Det er mest som et stramt belte rundt hodet på en måte. Gjør mest vondt tinningene. Har gjerne ikke drukket nok vann.. Skal hive i meg litt vann, og se om det hjelper Har ikke noe annet enn paracet desverre. Takk for hjelpen! PS: Sovnet i noen timer. Våknet opp nå. Hodepinen er nå enda verre enn den var! ts Anonymkode: 209fa...799
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 2 timer siden, Anna Maria skrev: Ikke lov å gi medisintips. Men om du ikke har annet i hus hjelper jo det ikke mye, om du ikke har mulighet til å komme deg på apoteket før åtte. Det stenger åtte en del plasser vet jeg. Åja, sånn! Nei, jeg kom meg ikke noen veier desverre. Sovnet jo :/ Anonymkode: 209fa...799
Gjest Becky48 Skrevet 12. september 2016 #10 Skrevet 12. september 2016 Hvis du har tatt smertestillende og det ikke virker så må du ta kontakt med en lege.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #11 Skrevet 12. september 2016 7 minutter siden, Becky48 skrev: Hvis du har tatt smertestillende og det ikke virker så må du ta kontakt med en lege. Åå? Men er det ikke litt sent å gjøre det nå? Anonymkode: 209fa...799
Gjest Bloodless Skrevet 12. september 2016 #12 Skrevet 12. september 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Koffein hjelper ofte mot hodepine for min del, tar ofte Paracetduo eller Fenazon-Koffein ved sikkelig hodepine. Et par kopper kaffe eller en Burn/Red Bull kan også hjelpe hvis hodepinen ikke er på sitt verste. Anonymkode: f3a65...34e Enig. Et par red bull + ibux er noe av det som funker best for meg, har jeg funnet ut (etter 20 år med hodepine). Fenazon-koffein er også supert, greit å ha i hus ved de verste tilfellene, men ikke noe man bør ta hver gang. Endret 12. september 2016 av Bloodless
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #13 Skrevet 12. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åå? Men er det ikke litt sent å gjøre det nå? Anonymkode: 209fa...799 Det er ikke for sent å evt ta en telefon til nærmeste legevakt. Du bør i hvert fall vurdere det hvis du i tillegg har veldig stiv nakke, får feber, har synsforstyrrelser eller føler nummenhet i en arm eller ben. Uff, ikke for å skremme deg. Jeg har til tider kraftig migrene og kan være veldig uvel i tillegg. Men disse tingene kan i verste fall også være tegn på noe alvorlig (hjerneblødning, grønn stær, hjernebetennelse). Det er helt normalt å ha ganske kraftig hodepine innimellom og den du har er sannsynligvis helt ufarlig. Men vær obs på andre plager som skulle dukke opp... Ønsker deg uansett god bedring. Anonymkode: 836de...0ad
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #14 Skrevet 12. september 2016 21 minutter siden, Bloodless skrev: Enig. Et par red bull + ibux er noe av det som funker best for meg, har jeg funnet ut (etter 20 år med hodepine). Fenazon-koffein er også supert, greit å ha i hus ved de verste tilfellene, men ikke noe man bør ta hver gang. Takk for svar! Skal skaffe meg Ibux. Disse fenazon-koffein tabelettene. Får man de uten resept? Anonymkode: 209fa...799
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #15 Skrevet 12. september 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke for sent å evt ta en telefon til nærmeste legevakt. Du bør i hvert fall vurdere det hvis du i tillegg har veldig stiv nakke, får feber, har synsforstyrrelser eller føler nummenhet i en arm eller ben. Uff, ikke for å skremme deg. Jeg har til tider kraftig migrene og kan være veldig uvel i tillegg. Men disse tingene kan i verste fall også være tegn på noe alvorlig (hjerneblødning, grønn stær, hjernebetennelse). Det er helt normalt å ha ganske kraftig hodepine innimellom og den du har er sannsynligvis helt ufarlig. Men vær obs på andre plager som skulle dukke opp... Ønsker deg uansett god bedring. Anonymkode: 836de...0ad Har ikke noe andre plager enn hodepinen akkuratt nå. Litt svimmel bare, men det er vel normalt ved kraftig hodepine? Uansett. Takk! :-) Anonymkode: 209fa...799 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #16 Skrevet 12. september 2016 Trent litt hardt? Har du mye stress for tiden? Prøv å slappe av litt. Ja du kan stresse selv om du sover. Har du drukket mindre kaffe/energidrikker enn du pleier? Drikk litt nå, men prøv å trapp ned gradvist. Dette er et tegn på avhengighet. Spist/drukket litt mye sukker? Har du noe rødt kjøtt/spinat? Legg en kald våt klut på panna. Er nakken stam, så bør du prøve å løsne det opp, ved massasje eller et varmt bad. Prøv å dempe lys og lyder. Sett deg ute i frisk luft (med kluten på hodet). Bare ta en pause. Har du fortsatt vondt i morgen, bør du ringe lege. Du har allerede tatt to Paracet (500mg?). Da bør du ikke ta så mye mere i tillegg (det øker din naturlige resistanse mot virkemidlene over tid og er en grusom uvane å legge til seg). Du kan ta en tredje paracet. (Antar at du er voksen) Bare for denne ene gangen kan du tygge på tabeletten. Da skal den virke fortere, men virker da hardere på spiserøret og magen. Normal virketid er på ca. 30 minutter. Anonymkode: 4caee...d41
lillesky Skrevet 13. september 2016 #17 Skrevet 13. september 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen lillesky (mod) 1
Fremhevede innlegg