AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #1 Skrevet 12. september 2016 Har ikke fått vært på do på 1 og en halv uke og magen har blitt så stor, og vekta har gått opp. Spiser sunt og ikke for mye. Skal ikke bli tynnere, men ønsker å holde vekten. Lurer på om det er det at jeg ikke har fått tømt meg på 1 1/2 uke som er årsaken til vektøkning og at buksene strammer rundt magen? Hvor mye avføring kan det være liksom? Anonymkode: fa523...870
Gjest lizard queen Skrevet 12. september 2016 #2 Skrevet 12. september 2016 Man driter jo en del på en og en halv uke og det er sikkert en del luft inni der også så vil tro det er grunnen til at du er tjukk ja.
jukkapalme Skrevet 12. september 2016 #3 Skrevet 12. september 2016 Auuuu, stakkars deg! Må jo være jævlig vondt? Håper du får driti snart. Spis rosiner og drikk kaffe, det pleier å få fart på systemet. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #4 Skrevet 12. september 2016 Det kan definitivt ha en sammenheng, ja. Er du stressa for tiden? Trener du? Det finnes flere gode øvelser som "masserer" magen som kan få fart på sakene, i tillegg til gjerne kokt vann med litt kaldt vann oppi og skvist sitron i etterkant. Man kan ha ganske mye avføring som egentlig vil ut/ skjult forstoppelse og diverse.. Ville først forsøkt å slappe av om du er stresset, drikke nok og bevege deg. Men så tatt en prat med legen om det ikke kommer noe snart. Anonymkode: 50d98...6c6
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #5 Skrevet 12. september 2016 Du har vært obstipert ganske lenge nå.. Har du vurdert å kontakte legen? Avføringen vil etterhvert hardne inni tarmene dine og bli desto hardere, vondere og potensielt skadelig å presse ut. Jeg mener ikke å skremme deg, men jeg ville tatt halvannen uke med obstipasjon seriøst. Anonymkode: b4065...80a
Honey Dew Skrevet 12. september 2016 #6 Skrevet 12. september 2016 Spis mye svisker. Det pleier å hjelpe. Bevegelse hjelper også
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #7 Skrevet 12. september 2016 Dette kan faktisk bli alvorlig TS om du ikke oppsøker lege snarest. I verste fall kan tarmen din bli utvidet og det gil gi deg problemer senere (heter vel megacolon) i tillegg til at du kan begynne å kaste opp den fordøyde maten siden den ikke kommer seg ut, og må da heller ut gjennom spiserøret ditt. (Blir svart oppkast som lukter helt grusomt). Gå til legen sporenstreks. Anonymkode: fa13c...768
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #8 Skrevet 12. september 2016 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Spis mye svisker. Det pleier å hjelpe. Bevegelse hjelper også Dette tilfelle trenger nok mange klyster for å få ut. Vil tro det er blitt en stor propp i tarmen til TS, og ting ovenifra som svisker kan dessverre ikke løse opp denne kjempeharde proppen. Anonymkode: fa13c...768
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #9 Skrevet 12. september 2016 Helt klart en sammenheng. Jeg er på do omtrent hver 4-5 dag(kronisk forstoppet), og vekta viser ganske mye mer før jeg kommer på do. Anonymkode: 5f5de...9e7
Honey Dew Skrevet 12. september 2016 #10 Skrevet 12. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette tilfelle trenger nok mange klyster for å få ut. Vil tro det er blitt en stor propp i tarmen til TS, og ting ovenifra som svisker kan dessverre ikke løse opp denne kjempeharde proppen. Anonymkode: fa13c...768 Da trenger hun/han en tur på apoteket og høre om det er noe som kan hjelpe (ønsker ikke å skrive navn på medikament her) 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2016 #11 Skrevet 12. september 2016 37 minutter siden, Honey Dew skrev: Da trenger hun/han en tur på apoteket og høre om det er noe som kan hjelpe (ønsker ikke å skrive navn på medikament her) Nei, TS trenger å gå en tur til legen. I verste fall kan TS trenge å bli tømt på sykehuset. Anonymkode: fa13c...768
lillesky Skrevet 12. september 2016 #12 Skrevet 12. september 2016 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen lillesky (mod)
Fremhevede innlegg