AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Hei. Er det noen sammenheng mellom flere eller nye tics, og for lite jern eller d-vitamin? Anonymkode: 2df87...064
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Kanskje vitamin D, men det er vel lite sannsynlig. Hvilken sykdom har du da? Vitamin D-mangel kan vel utløse sykdommer som MS f.eks mener jeg på (dersom man er disponibel for å få det), men det skal ikke ha noen stor betydning for nervesystemet som da er det som gir ukontrollerte muskelbevegelser eller andre nevrologiske sykdommer. Det eneste er jo at vit D mangel kan gi muskelsvinn da. Og så blir man trøttere av å ha vitamin D mangel, som gjør at jeg kan se for meg at f.eks en pasient med cerebral parese blir mer spastisk. Anonymkode: d5afe...c62
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 Det jeg egentlig lurte på som kanskje ikke kom godt nok frem var om ticsene kan bli forverret? Altså at jeg har tics fra før, uavhengig av mangler, men om det kan bli verre eller mer intenst hvis jeg har vitamin D-mangel eller lite jern. Enten om det påvirker direkte eller fører til andre ting som gjør at det blir mer tics som indirekte følge av mangler? Men hvis du sier at det er lite sannsynlig, så er det kanskje ikke forklaringen? Anonymkode: 2df87...064
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå