Gå til innhold

Fredagens angrep på SIAN

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/ostfold/her-blir-sian-talsmann-angrepet-under-appell-1.13129002

Hva sa egentlig representanten fra SIAN som gjorde at de ble provosert, de som angrep? Snakket de stygt om innvandrere, eller hva? Noen her som var der? Jeg får ikke hørt lyden i videoen, men synes det er en smule drøyt å angripe appellet... Er jeg den eneste?

Anonymkode: 0f927...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skremmende å se hvordan folk fra fredens religion angriper og ønsker og bruke vold mot fredelige mennesker som kun skal ytre sin motstand mot en ideologi de er i mot. Og her var det kun fordi en bok gikk i bakken, ikke koranen men en bok. Hva så om det hadde vært koranen? Folk må da få lov og kaste, brenne, spytte på og rive i stykker en bok de selv eier, uten og bli truet med vold. Dette bør vel si oss noe om hva som er i ferd med å skje i vårt samfunn, eller?

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.nrk.no/ostfold/her-blir-sian-talsmann-angrepet-under-appell-1.13129002

Hva sa egentlig representanten fra SIAN som gjorde at de ble provosert, de som angrep? Snakket de stygt om innvandrere, eller hva? Noen her som var der? Jeg får ikke hørt lyden i videoen, men synes det er en smule drøyt å angripe appellet... Er jeg den eneste?

Anonymkode: 0f927...264

Hva han sa står jo under videoen i lenken du postet.

Uansett hva han sa så reagerte de to muslimene på en måte som er uforenelig med måten vi lever på i Vesten, men som er veldig typisk for landene og samfunnene de kom fra - voldelige og kaotiske. Nederst i artikkelen ser vi rasistene som viser sin intoleranse på en lite gran mer akseptabel måte enn muslimene som gikk til fysisk angrep. 

• Liker 2
Gjest morhjertegod
Skrevet

Var noe Sian hadde lagt fra seg på bakken, men som noen tilskuere tok som provikasjon, at de hev det i bakken. Hva det gjaldt, hva slags dokument/papirer det var husker jeg ikke.

Skrevet
Et øyeblikk siden, morhjertegod skrev:

Var noe Sian hadde lagt fra seg på bakken, men som noen tilskuere tok som provikasjon, at de hev det i bakken. Hva det gjaldt, hva slags dokument/papirer det var husker jeg ikke.

Er veldig typisk at noen alltid skal la seg provosere i en demonstrasjon. Jeg støtter på ingen måte den stigmatiseringen som muslimer ofte utsettes for, men så lenge de ikke maner til vold eller trakassering så bør de få demonstrere. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde vi tatt noen av anti-islam medlemmene på KG og satt dem i et rom med en gjennomsnittlig nordmann, så tenker jeg vi hadde hatt minst et drap på slutten av dagen. ganske normal menneskelig adferd dette her

Anonymkode: fa2f7...856

• Liker 1
Skrevet

Men ettersom SIAN er forferdelige "rasister" så spiller det ingen rolle hva noen har gjort mot dem.

Alt er liksom tillatt....

Anonymkode: 20bcc...7ef

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vi tatt noen av anti-islam medlemmene på KG og satt dem i et rom med en gjennomsnittlig nordmann, så tenker jeg vi hadde hatt minst et drap på slutten av dagen. ganske normal menneskelig adferd dette her

En gjennomsnittlig nordmann støtter som regel skepsisen mot islam.

Man lever i en boble dersom man tror at islamskeptikere er i voldsomt undertall her i landet.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Example skrev:

Man lever i en boble dersom man tror at islamskeptikere er i voldsomt undertall her i landet.

Motstanden mot islam vokser raskt i dag, heldigvis. Folk våger mer og mer å si direkte hva de mener om islam og muslimer. Så det går mot bedre tider så det ser ikke helt svart ut for Norge.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Example skrev:

Tror ikke du skjønte poenget..

Et av problemene med anti-islamister er at de aldri tar poenget

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri tar poenget? Hva var poenget ditt? Prøve å være morsom? 

Skrevet
6 minutter siden, Gothminister skrev:

Motstanden mot islam vokser raskt i dag, heldigvis. Folk våger mer og mer å si direkte hva de mener om islam og muslimer. Så det går mot bedre tider så det ser ikke helt svart ut for Norge.

Jepp.  Jeg ser en endring. Spørsmålet er hvor lang tid det vil ta før nok folk tørr å prate ut.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Example skrev:

Jepp.  Jeg ser en endring. Spørsmålet er hvor lang tid det vil ta før nok folk tørr å prate ut.

Det vil enda ta tid i Norge. Håpet er at det vil starte i andre Europeiske land. Om jeg ikke husker feil vokser det til et stort parti i Nederland som kan vinne der nede og komme til makt. Et parti med klare tiltak i forhold til islam og asyl og flyktning strømmen. Slikt vil smitte over i andre land som også forstår at noe må gjøres.

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig skjønte han ikke poenget. For det var ikke noe poeng å skjønne i ditt tullete innlegg.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Drizzt skrev:

Selvfølgelig skjønte han ikke poenget. For det var ikke noe poeng å skjønne i ditt tullete innlegg.

Du skjønte ikke poenget

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte ikke poenget

Ingen kommer til å skjønne et poeng som ikke finnes. 

• Liker 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet
På 11.9.2016 den 23.35, AnonymBruker skrev:

Ville aldri kalt dem anti- islamister. De her er rett ut fremmedfientlige. Jeg tror disse ser på alle muslimer som farlige, mens de som kritiserer religionen islam,ikke nødvendigvis er negative til muslimer av den grunn. Jeg synes anti- islamisme er en dårlig betegnelse i dette tilfellet, fordi islamisme er bare én form for islam. Man trenger ikke være spesielt fremmedfientlig for å ha negative holdninger til islamisme og forsøket på å innføre sharialover fra enkelte grupperinger. 

Men de som frykter eller hater muslimer over en lav sko, burde kanskje bli bedre til å ta et hvilket poeng det nå var.

Skrevet
På 11.9.2016 den 22.51, morhjertegod skrev:

http://www.moss-avis.no/nyheter/moss/politikk/to-anmeldt-etter-sian-protest/s/5-67-313030

To personer ble innbrakt av polititet etter å ha gjort et fremstøt mot representanter fra Stopp Islamiseringen av Norge som holdt appell på gågata i Moss lørdag.  Ifølge NRK Østfold skjedde fremstøtet etter at SIANs Lars Thorsen kastet et sharia-dokument i bakken.

De trodde kanskje at det var Koranen. Men det er helt og holdent det samme. Din rett er å ytre seg, selv der det kan oppleves krenkende. Så tar man heller diskusjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...