AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Helt siden ungdommen har jeg hatt problemer med å sovne. I perioder har jeg forstått hvorfor, vonde tanker og bekymringer. Det er over nå. Jeg er 47 og har gått på sovepiller (stilnoct) i 7 år sammenhengende, men ble mer til at jeg misbrukte de i en vond periode. Valgte da å slutte med de og prøve valerina. De hjalp like mye som ett bringebærdrops - altså lik null. Fikk da prøve Imovane, men de hjelper heller ikke. Nå prøver keg apodorm sammen med Quetiapin og sover som en stein, men er jo så trøtt hele dagen etter. Jeg jobber skift på snart 20 året, så jevn døgnrytme er helt umulig å få til. Jeg har det kalt på soverommet og sover aleine (singel). Jeg har prøvd ALT for å klare å sovne, men ikke noe hjelper. Kan til og med sitte og se på en gørrkjedelig film og blir trøtt som bare det, men så fort jeg kommer i senga er jeg lysvåken. Mitt største ønske er å få sovne og ha en naturlig søvn uten medisin. Legen min anbefaler meg å bytte jobb og få 8-16 jobb, men det er jo komplett umulig. Jeg er utrangert pga alder. Er det noen som kan gi meg flere tips til å få sovne, mitt neste prosjekt snart er å bruke slegge. På jobb har jeg ett stort ansvar og MÅ være konsentrert hele tiden, men det er ikke selv jobben som sliter meg ut. Jeg er jo på jobb nå, så jeg kan bruke mye tid på å surfe nettet og feks spille wordfeud. Jeg er desperat for å si det mildt 😒 Anonymkode: af9f2...7fb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 39 minutter siden, linsejesus skrev: Jobber du skift? ja, det skrev hun. Jeg kjenner problemet ditt. Liker du å sove på dagtid? Sover du godt når du først sovner? Jeg har selv slitt med søvn, sover dog veldig godt når jeg er trøtt og sovner, beste jeg vet er å sove etter kl 04-05. Jeg stresser ikke noe med det. Kan "døgne" ved behov og vet jeg får sove til natten igjen. Sovetbl funker dårlig, jeg sovner, men kvaliteten på søvnen er dårligere og jeg er mer trøtt på dagen. Jeg sover heller 3-5 timer godt, enn 8-10 timer dårlig. Mitt tips er å ha en klut/øyemaske, så har jeg på pc med program i bakgrunnen av, gjerne noe hyggelig slik at jeg bare kan sovne. Noen ganger radio. syns det er hyggelig med p4, kjærlighet uten grenser. Det finns jo f.eks vallergan du kan prøve? Respetbelagt. Anonymkode: 6fd62...b50
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå