Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2004 #1 Skrevet 16. november 2004 Hjelp! E de nån som har oppskrift på de her?
NullHull Skrevet 16. november 2004 #2 Skrevet 16. november 2004 Hasselbackpoteter Porsjoner: 4 10 stk. potet ½ ts salt ¼ ts pepper 2 ss smør 2 ss strøkavring ½ ts paprikapulver ½ dl revet hvitost 1. Skrell potetene og skjær dem flate i bunnen, så de står støtt. Skjær dem så i tynne skiver, men ikke helt igjennom- de skal henge sammen i bunnen. 2. Sett dem i en smurt ildfast form, pensle dem i smør og strø over krydder og tørket kavring. Legg revet ost på toppen. 3. Stek dem på 225° C i 45-50 minutter avhengig av størrelsen, til potetene har fått en gyllen overflate
Gjest 1111 Skrevet 16. november 2004 #4 Skrevet 16. november 2004 Jeg pleier å droppe paprikakrydder og strøkavring og syns det er om mulig enda bedre.
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Når jeg skjærer potetene, bruker jeg å legge dem i en treøse, og skjærer ned til den. Da er det lettere å få dem til å henge sammen i bunnen. Før jeg fant ut det, serverte jeg ofte delte hasselback poteter.. :oops:
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2004 #6 Skrevet 16. november 2004 åh, hasselbakk poteter er nyydelig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå