AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #1 Skrevet 11. september 2016 Hva er den beste livsstilsendringen du har gjort? Det som gjorde at du virkelig gikk ned i vekt og ble der? Det som funket for akkurat deg? Anonymkode: f33a4...87c
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #2 Skrevet 11. september 2016 Er det å gå ned i vekt det viktigste i livet? Hva med å formulere det i overskriften, slik at ikke vi som har andre mål i livet kommer inn her og ødelegger? Anonymkode: 34788...8c1 7
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #3 Skrevet 11. september 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det å gå ned i vekt det viktigste i livet? Hva med å formulere det i overskriften, slik at ikke vi som har andre mål i livet kommer inn her og ødelegger? Anonymkode: 34788...8c1 Hvorfor svare hvis tråden ikke interesserer deg? On-topic eller gå videre. Anonymkode: f33a4...87c 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #4 Skrevet 11. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor svare hvis tråden ikke interesserer deg? On-topic eller gå videre. Anonymkode: f33a4...87c Jeg er on topic! Det som var min viktigste livsstilsendring i forhold til vekt var det å bevege meg lang mer og spise langt mer proteiner og sunt fett. Da fikk jeg omsider litt muskler på kroppen og så BRA ut i forhold til den syltynne versjonen som jeg alltid hadde slitt med. Dere er nødt til å slutte å tro at veie mindre = være fornøyd. Anonymkode: 34788...8c1 6
Saphyria Skrevet 11. september 2016 #5 Skrevet 11. september 2016 Spise sunnere, mer grønnsaker og fisk/kylling fremfor rødt kjøtt, lager ofte grønnsakssuppe. Slutte å kjøpe chips, sjokolade og brus - spiser det kun ved spesielle anledninger. Bruke ris i stede for pasta. Drikke mer vann og te. Spise ein god frokost hver dag. Bevege meg hver dag, gå ein tur med bikkja i variert terreng. Har gått ned ca 7 kg med dette og så lenge eg holder meg til det, så har eg ikkje lagt på meg igjen, men fortsetter å gå ned i vekt, sakte men sikkert. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #6 Skrevet 11. september 2016 bytta ut rød cola med brus uten sukker. gikk ned 8kg på to måneder uten å være klar over det. Anonymkode: 18870...188 4
-jk- Skrevet 11. september 2016 #7 Skrevet 11. september 2016 Telle kalorier, spise mindre porsjoner og magrere mat samt begynne med løping Har gått ned fra 107kg til 92kg hittil, målet på 85kg er definitivt innen rekkevidde Kun 4kg til nå før jeg ikke er overvektig i følge BMI lengre En annen fordel er at kondisen har blitt enormt mye bedre på svært kort tid. 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #8 Skrevet 11. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er on topic! Det som var min viktigste livsstilsendring i forhold til vekt var det å bevege meg lang mer og spise langt mer proteiner og sunt fett. Da fikk jeg omsider litt muskler på kroppen og så BRA ut i forhold til den syltynne versjonen som jeg alltid hadde slitt med. Dere er nødt til å slutte å tro at veie mindre = være fornøyd. Anonymkode: 34788...8c1 Takker for svar relatert til innlegget, med andre varianter enn nedgang i vekt som mål. Hvorfor skrev du det ikke med engang da? Var du mer fornøyd da du gikk opp i vekt? Hvorfor er det annerledes fra å være fornøyd når en går ned I vekt? Anonymkode: f33a4...87c 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #9 Skrevet 11. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takker for svar relatert til innlegget, med andre varianter enn nedgang i vekt som mål. Hvorfor skrev du det ikke med engang da? Var du mer fornøyd da du gikk opp i vekt? Hvorfor er det annerledes fra å være fornøyd når en går ned I vekt? Anonymkode: f33a4...87c Fordi jeg fremdeles er uenig i at dette er Mitt Livs Viktigste Endring. Jeg har andre mål her i verden enn en perfekt kropp liksom. Ja, jeg er langt mer fornøyd. Ble sterkere, mer utholden, kom meg ut på skiturer, sykkelturer og gåturer og opplevde langt flere gleder enn å "sitte inne og stirre i veggen". Jobb ble enklere, sex ble mer fristende, maten smakte bedre, livet generelt ble bedre, og jeg ser bedre ut (det fikk jeg også høre). I tillegg fungerer hodet mitt bedre av å komme meg litt ut i bevegelse. Derfor er det trist å lese om alle de som utelukkende snakker om å ned i vekt. Anonymkode: 34788...8c1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #10 Skrevet 11. september 2016 Gå minst 10 000 skritt hver eneste dag. Telle kalorier og logge absolutt alt jeg spiser. Jeg kan fint spise sjokolade hver dag hvis det er det jeg får lyst til akkurat den uken. Jeg kan til og med med overskride kaloribudsjettet mitt en dag eller to, og jeg spiser gjerne godis på lørdagene, men jeg passer på at det ikke blir en vane, at det er noe som skjer hver dag. Dvs, jeg kunne godt spist sjokolade hver dag, men da passer jeg på at det er innenfor kaloribudsjettet. Stort sett har jeg ofte 4-500 kalorier til over etter at frokost, lunsj og middag er spist, så da koser jeg meg enten med litt ekstra til middag, f.eks en ekstra kjøttkake som jeg egentlig har veldig lyst på, eller så tar jeg kanskje en liten bit sjokolade. For meg har det viktigste vært å ikke bli fantastisk. Å aldri kunne unne seg noe, men heller spise det jeg har hatt lyst til innenfor visse mengder har fungert aller best for meg. Forøvrig går jeg sjeldent rundt og er sulten, jeg koser meg med både mat og godis, men for meg har begrensning blitt alfa og omega. Jeg har forøvrig gått ned snart 52 kg på denne måten, og føler meg fantastisk. Anonymkode: 82058...071 6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #11 Skrevet 11. september 2016 *Fanatisk skulle det stå Anonymkode: 82058...071
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #12 Skrevet 11. september 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: *Fanatisk skulle det stå Anonymkode: 82058...071 Du føler deg fanatisk? Anonymkode: 34788...8c1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #13 Skrevet 11. september 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Du føler deg fanatisk? Anonymkode: 34788...8c1 Nei. Jeg sikter til setningen jeg skrev " For meg har det viktigste vært å ikke bli fantastisk". Det skulle selvfølgelig fanatisk. Anonymkode: 82058...071 2
-jk- Skrevet 11. september 2016 #14 Skrevet 11. september 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg fremdeles er uenig i at dette er Mitt Livs Viktigste Endring. Jeg har andre mål her i verden enn en perfekt kropp liksom. Ja, jeg er langt mer fornøyd. Ble sterkere, mer utholden, kom meg ut på skiturer, sykkelturer og gåturer og opplevde langt flere gleder enn å "sitte inne og stirre i veggen". Jobb ble enklere, sex ble mer fristende, maten smakte bedre, livet generelt ble bedre, og jeg ser bedre ut (det fikk jeg også høre). I tillegg fungerer hodet mitt bedre av å komme meg litt ut i bevegelse. Derfor er det trist å lese om alle de som utelukkende snakker om å ned i vekt. Anonymkode: 34788...8c1 For de som er såpass overvektige at de står i fare for å utvikle diabetes type 2,få hjerteinfarkt, ødelegge knær og ankler osv. er nok vektnedgangen det som er det absolutt viktigste ja. Og de er det blitt endel av i den vestlige verden etterhvert. Livsstilsykdommene florerer dessverre som aldri før. Selvsagt er det da flott å kunne oppleve mye mer pga. at vekten ikke lengre er hindring, men for meg ville det vært viktigst å unngå å dø eller bli alvorlig syk pga. overvekt. Å unngå livsstilsykdommer var også en stor del av min egen motivasjon for å gå ned fra en startvekt på 107kg (BMI 30,6) til 85kg (BMI 24,3). Endret 11. september 2016 av -jk- 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #15 Skrevet 11. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gå minst 10 000 skritt hver eneste dag. Telle kalorier og logge absolutt alt jeg spiser. Jeg kan fint spise sjokolade hver dag hvis det er det jeg får lyst til akkurat den uken. Jeg kan til og med med overskride kaloribudsjettet mitt en dag eller to, og jeg spiser gjerne godis på lørdagene, men jeg passer på at det ikke blir en vane, at det er noe som skjer hver dag. Dvs, jeg kunne godt spist sjokolade hver dag, men da passer jeg på at det er innenfor kaloribudsjettet. Stort sett har jeg ofte 4-500 kalorier til over etter at frokost, lunsj og middag er spist, så da koser jeg meg enten med litt ekstra til middag, f.eks en ekstra kjøttkake som jeg egentlig har veldig lyst på, eller så tar jeg kanskje en liten bit sjokolade. For meg har det viktigste vært å ikke bli fantastisk. Å aldri kunne unne seg noe, men heller spise det jeg har hatt lyst til innenfor visse mengder har fungert aller best for meg. Forøvrig går jeg sjeldent rundt og er sulten, jeg koser meg med både mat og godis, men for meg har begrensning blitt alfa og omega. Jeg har forøvrig gått ned snart 52 kg på denne måten, og føler meg fantastisk. Anonymkode: 82058...071 Veldig godt jobbet å ha klart å gå ned så mye! Kudos Hvordan klarte du å få motivasjon til å starte? Trener du noe på siden? Anonymkode: 7ea97...ecb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #16 Skrevet 11. september 2016 9 minutter siden, -jk- skrev: For de som er såpass overvektige at de står i fare for å utvikle diabetes type 2,få hjerteinfarkt, ødelegge knær og ankler osv. er nok vektnedgangen det som er det absolutt viktigste ja. Og de er det blitt endel av i den vestlige verden etterhvert. Livsstilsykdommene florerer dessverre som aldri før. Selvsagt er det da flott å kunne oppleve mye mer pga. at vekten ikke lengre er hindring, men for meg ville det vært viktigst å unngå å dø eller bli alvorlig syk pga. overvekt. Å unngå livsstilsykdommer var også en stor del av min egen motivasjon for å gå ned fra en startvekt på 107kg (BMI 30,6) til 85kg (BMI 24,3). Riktig. Men likevel bør 'vektnedgang' spesifiseres i tittelen, og ikke taes for gitt at er alles største problem. Anonymkode: 34788...8c1 3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #17 Skrevet 11. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er den beste livsstilsendringen du har gjort? Min beste livsstilsendring er å endre kostholdet mitt til mer lavkarboredusert/paleo. I tillegg har jeg sluttet å røyke, driver aktivt med yoga og er mer mindful. Føler at livet mitt er helt fantastisk nå enn for 5 år siden Anonymkode: 9cf2f...559 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #18 Skrevet 11. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er den beste livsstilsendringen du har gjort? Det som gjorde at du virkelig gikk ned i vekt og ble der? Det som funket for akkurat deg? Anonymkode: f33a4...87c Alle vet hvordan man går ned i vekt, man klarer det man virkelig vil. Anonymkode: 0d858...40b 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #19 Skrevet 11. september 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig godt jobbet å ha klart å gå ned så mye! Kudos Hvordan klarte du å få motivasjon til å starte? Trener du noe på siden? Anonymkode: 7ea97...ecb Egentlig ikke noe spesielt, men jeg fikk det bedre med meg selv og det ble en naturlig konsekvens av det. Overvekten stammer mest av alt fra en tid hvor jeg var sammen med en voldelig mann som trykket meg ned. På den tiden hadde jeg ikke tid til å ta vare på meg selv, alt jeg gjorde var å studere, jobbe og prøve å gjøre det jeg kunne for min eksmann. Da jeg kvittet meg med han innså jeg også at jeg nå kanskje også kunne ta vare på meg selv. Jeg trener så og si hver dag, det blir ofte en del av de 10 000 skrittene. Men det er alt fra styrketrening, svømming, dans og kampsport til gåturer. Jeg har et eget rom med tredemølle, vekter, kettlebells osv, så da kan jeg trene når jeg føler for det. Og orker jeg ikke å trene utover å gå skrittene mine så gjør jeg ikke det. Jeg trener variert, og jeg driver kun med det som jeg liker og føler for den dagen. Anonymkode: 82058...071
AnonymBruker Skrevet 11. september 2016 #20 Skrevet 11. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min beste livsstilsendring er å endre kostholdet mitt til mer lavkarboredusert/paleo. I tillegg har jeg sluttet å røyke, driver aktivt med yoga og er mer mindful. Føler at livet mitt er helt fantastisk nå enn for 5 år siden Anonymkode: 9cf2f...559 Hvordan klarte du å slutt å røyke? Jeg vil så gjerne, men motivasjonen er så varierende. Anonymkode: 0d858...40b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå