Gå til innhold

Å date en som er bipolar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du erfaring med bipolare mennesker? Spesielt de som ikke bruker medisin? 

De har STORE humørsvingninger, er sårbare for rusproblemer, kan få syke, sterke seksuelle drifter i en manisk periode, psykose og voldelige tendenser. Samt sterke selvmordstendenser i en depressiv periode. Grunn nok?

 

Endret av CaramelDevil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, CaramelDevil skrev:

Har du erfaring med bipolare mennesker? Spesielt de som ikke bruker medisin? 

De har STORE humørsvingninger, er sårbare for rusproblemer, kan få syke, sterke seksuelle drifter i en manisk periode, psykose og voldelige tendenser. Samt sterke selvmordstendenser i en depressiv periode. Grunn nok?

 

Jøje meg. Kjenner meg ikke igjen og jeg er umedisinert på 4 året nå. Jeg tålte ikke medisinen.

Anonymkode: 2e2a1...a86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, CaramelDevil skrev:

Har du erfaring med bipolare mennesker? Spesielt de som ikke bruker medisin? 

De har STORE humørsvingninger, er sårbare for rusproblemer, kan få syke, sterke seksuelle drifter i en manisk periode, psykose og voldelige tendenser. Samt sterke selvmordstendenser i en depressiv periode. Grunn nok?

 

Snakk om å generalisere :rolleyes: 

Anonymkode: f9bc7...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jøje meg. Kjenner meg ikke igjen og jeg er umedisinert på 4 året nå. Jeg tålte ikke medisinen.

Anonymkode: 2e2a1...a86

Hvordan gir din bipolare diagnose utslag da? Ingenting? Alt er bare fryd og gammen? 

Anonymkode: b920b...85a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jøje meg. Kjenner meg ikke igjen og jeg er umedisinert på 4 året nå. Jeg tålte ikke medisinen.

Anonymkode: 2e2a1...a86

Jeg kjenner heller ikke det igjen på de jeg kjenner som har diagnosen.

Men, jeg ser at de ikke har selvinnsikt på hvor slitsomt og intenst det kan være for andre å takle svingningene- jeg blir sliten bare av å være kollega liksom.

Digger personen, blir negativt påvirket av endringene i humør dessverre. På en sånn måte at det påvirker relasjonen og arbeidsmiljøet.

Anonymkode: 3804f...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å generalisere :rolleyes: 

Anonymkode: f9bc7...0aa

Det er dette som kjennetegner bipolare mennesker. Spesielt type 1. Dette er en svært alvorlig psykisk sykdom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig

De jeg kjenner med biopolar lidelse blir ikke datet fordi de har en lidelse men heller for at de sliter selv med å forholde seg balansert ovenfor potensielle beilere, som kan være endel av sykdomsbildet til de som er biopolar. Med andre ord; beilerne bryr seg ikke om selve diagnosen, men synes det er vanskelig å forholde seg til noen som kan være veldig "på" i et sekund og avvisende og likegyldig i neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det folk som ikke vil date menn fordi de er bipolar?

Anonymkode: f9bc7...0aa

De har vel vært borti en før og vet at det ikke er bra......

bipolare må søke hjelp og få orden på følelsene og tankene sine før de involverer segi et forhold. 
Det er lett for psykisk syke å tro at bare de finner kjærligheten så ordner alt seg, men sannheten er at de drar de med seg inn i negativiteten... og partneren risikerer å bli alvorlig psykisk syk og!

Jeg trodde jeg endelig hadde fått en normal mann etter å ha kommet meg ut av et 7 år langt forhold ( å komme seg ut av et slikt forhold er vanskelig og pga en føler seg som et dårlig menneske som ikke vil hjelpe en somer langt nede) - 

men så viser deg seg at han også sliter!  Travelt!

Og jeg har flere venninner som er bipolare og jeg er liksom terapeuten ders tydeligvis, jeg er klagemuren og bla bla........

Ikke rart jeg har fått en slik voldsom psykisk styrke gjennom ting jeg har opplevd som kanskje hadde knekt vanlige folk.

 

Anonymkode: 695b6...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, CaramelDevil skrev:

Det er dette som kjennetegner bipolare mennesker. Spesielt type 1. Dette er en svært alvorlig psykisk sykdom. 

Mltt innlegg? :rolleyes: 

Anonymkode: f9bc7...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

De jeg kjenner med biopolar lidelse blir ikke datet fordi de har en lidelse men heller for at de sliter selv med å forholde seg balansert ovenfor potensielle beilere, som kan være endel av sykdomsbildet til de som er biopolar. Med andre ord; beilerne bryr seg ikke om selve diagnosen, men synes det er vanskelig å forholde seg til noen som kan være veldig "på" i et sekund og avvisende og likegyldig i neste. 

Men det gjelder jo alle. Du trenger ikke å være syk. Fordi du er innpåsliten en periode.

Anonymkode: b7489...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det gjelder jo alle. Du trenger ikke å være syk. Fordi du er innpåsliten en periode.

Anonymkode: b7489...4d9

Nei, dette gjelder jo ikke alle. Jeg tror rett og slett ikke du forstår hva det innebærer i det Raven.WritingDesk skriver. 

Anonymkode: 54238...a72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt nedtrykt av å lese alt her. Det er tydelig mye mangel på kunnskap. For det første er det stor forskjell på bipolar 1 og bipolar 2. For det andre er det veldig mange, spesielt ved type 2 som tar medisinen sin og fungerer helt normalt. Sammenlign det gjerne med diabetes, ubehandlet er det ikke levelig, men med medisiner fungerer de fleste normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...