AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Skrevet 10. september 2016 Hei, fikk utbrudd av kjønnsherpes på torsdag kveld, men skjønte ikke at jeg burde dra til legen før telefonene på kontoret der var stengt på fredagen. Har lest litt på nettet, og det står at jeg burde dra dit så fort som mulig ettet at jeg har fått sår, disse fikk jeg da på fredag. Er det noen mulighet for å dra til legen på lørdag? Finner ikke noe om dette på nettet.. Hvis ikke, burde jeg dra til legevakten eller vente over helga? Dette er første gang jeg har hatt herpes Anonymkode: a1751...acd
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Skrevet 10. september 2016 Vet du at det er herpes genitalis du har? Volvat og andre private legekontor er åpne også i helga. Om legevakten der du bor vil ta i mot deg får du ringe og spørre om. Anonymkode: 6661c...eec
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Hva er årsaken til at du må oppsøke lege? Behandling? Er dette ditt første utbrudd? I så fall kan du nok ringe legevakt og spørre om de vil ta deg i mot. Ellers har du jo private aktører som tilbyr legetime i helgen. Anonymkode: 68ff9...99d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Kjære TS. Jeg fikk herpes i sommer. Jeg trodde først at jeg hadde fått en soppinfeksjon, og legen trodde det samme (hun undersøkte ikke). Jeg gikk flere dager uten å behandle herpesen. Da jeg til slutt forstod at dette måtte være noe mer, for det ble så forferdelig vondt, oppsøkte jeg gynekolog - en hel uke etter utbruddet hadde startet. Hun satt meg på Valtrex (antiviral medisin) og ga meg Zylocain (smertelindrende krem). Effekten av tablettene var god og jeg ble frisk innen en ukes tid. Jeg tror ikke du bør stresse så mye med å komme til lege som internett sier. Den eneste fordelen med å ta medisiner kjemperaskt er dersom du klarer å merke et utbrudd komme, og stanse det før det bryter ut. Masse lykke til. De neste utbruddene er ikke like ille. For meg var første utbrudde helvete, de neste har vært barnemat (fysisk sett). Men jeg merker at det er en stor belastning psykisk. Klem S. Anonymkode: 1011b...8e4
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Hvis noen skulle lure(eller være innom denne tråden senere pga de lurer på det samme) så var jeg innom legevakten etter jobb idag, og der sa de at det var grønn prioritet, altså den siste på lista. Siden man da mest sannsynlig blir sittende ganske lenge (og været var fint idag) så burde jeg bare dra hjem, og ta kontakt med legen på mandag, forutsatt at jeg ikke hadde store plager av det. Anonymkode: a1751...acd 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 Det første utbruddet varer gjerne lengst, og så lenge man har et "aktivt" utbrudd kan legen ta en prøve for analyse. Det går nok fint å vente til mandag. Mitt første utbrudd varte vel i ca 1,5 uke før jeg fikk tabletter, og etter det gikk det bort i løpet av et par dager. Anonymkode: 3d917...34b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå