AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #1 Del Skrevet 10. september 2016 Jeg strikker min første Skappelgenser, og finner ikke helt ut av felling og montering. Håper noen kan hjelpe meg:) 1. Felling av hals. Prøvde litt på dette, men det ble så stygt. Strikker dere to masker sammen på slutten av omgangen inn mot halsen? 2. Felling av skuldersøm. Feller dere ved å strikke to masker sammen, eller strikke begge, og ta den første masken over den andre? 3. Montering av skuldersøm. Både bakdel og fordel har da blitt felt av. Hvordan skal jeg sy disse sammen for at det skal bli pent? Har prøvd meg litt frem, men det ser ikke bra ut. Anonymkode: 73563...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #2 Del Skrevet 10. september 2016 Man feller ved å strikke først to masker så trekker man den bakerste masken/den først strikkede masken over den sist strikkede masken. Strikker en maske til og gjentar ved å trekke den bakerste masken over den sist strikkede masken. Dy må regulere hvor stramt du strikker ved å se på og kjenne på kvor stram kanten du feller av blir. Du syr sammen slik at det blir pent, og en flat søm. Ta for eksempel nålen gjennom fellemaskene vekselvis på de to stykkene du skal sy sammen. Anonymkode: 44933...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Del Skrevet 10. september 2016 Takk! Syr jeg sammen på rettsiden eller vrangsiden? Kan du prøve å forklare syingen litt bedre? Synes det var vanskelig Anonymkode: 73563...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Del Skrevet 10. september 2016 http://www.garnstudio.com/video.php?id=211&lang=no bruk googøe. Finnes mange gode blider m.m. Om du syr på retten eller vrangen må du prøve deg frem med hva som blir penest. Jeg varierer med å sy på retten og vrangen fra arbeid til arbeid. Montering er og å prøve og rekke opp igjen noen ganger - særlig for meg som er en pirkearbeider. Anonymkode: 44933...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå