Gå til innhold

Hva ble servert i din barndoms bursdager?

Fremhevede innlegg

Skrevet
28 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hmm...

Nei, sånt no' var det dårlig med.

Feiret man ikke bursdag under krigen altså? :P 

(jeg tuller, så ikke ta det alvorlig eller personlig, er bare ment som fleip)

Anonymkode: e4407...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjokoladekake, pølser i brød eller lompe, gele og muffins.

Vi fant på litt forskjellig, for eksempel hoppetau, brettspill osv...

Anonymkode: 321e7...1b5

• 2 uker senere...
Skrevet
Den 10.9.2016 at 22.23, AnonymBruker skrev:

Sukk... "Villa Farris" 

Anonymkode: 9fe2e...cee

Heter det ikke villa farris lengre?? 

Skrevet
24 minutter siden, puffy123 skrev:

Heter det ikke villa farris lengre?? 

Den heter bare "Villa" nå.

Anonymkode: 5aa72...884

Skrevet

- Brus på glassflasker, eller store brusflasker som man lagde "Diesel" (blandet brus med).

- Sjokoladekake med nonstop og seigmenn.

- Muffins med råååsa melisglasur og geletopper.

- Pikekyss.

- Gele med vaniljesaus.

Det var veldig stas å "drikke" gele med sugerør.

Og selvfølgelig leke pakkeleken (godteri ble pakket inn som vi skulle dele), stol leken og flasketuten peker på

:)

Skrevet

Født i 96.

I mine bursdager pleide vi å ha grillpølse eller wienerpølse i brød/lumpe, sjokoladekake, muffins, sitronkake og gelé. Brus fra store flasker - solo, cola og villa farris. Hadde også godteriposer.

Lekte ofte hviskeleken, tampen brenner (etter godteriposene), danseleken, stolleken, eller så brukte vi fiskestang og fisket opp godteriposene fra under trappa :) 

Skrevet

Grillpølse og pizza <3

Anonymkode: 2aa3c...23f

Skrevet

Pølse i brød

Champagnebrus og rødbrus i glassflasker

Sjokoladekake med nonstop og seigmenn

Gele og vaniljesaus, som vi spiste med sugerør

Skumkake

Anonymkode: 8f333...525

Skrevet

Her var det bursdager på sent 90-tall, tidlig 2000-tall.

Det gikk som oftest i pølser eller frossenpizza som mat... Faktisk tror jeg at det bare gikk i det! Også ble det sjokoladekake i langpanne med div. godteri på toppen som pynt. Jeg mener å huske at jeg pleide å ha bløtkake også, for jeg har alltid elsket bløtkake.

Mener å huske at vi ikke hadde småflasker med brus, men store 1,5litersflasker og engangskopper med navnene våre på. Mulig vi også hadde sugerør, sånne som går i sirkler og andre fasonger.

Jeg bodde på gård og har bursdag på høsten, så det ble alltid hopping i høyet, og hvert eneste år var det noen som falt og slo seg, begynte å gråte, også måtte vi gå tilbake til huset vårt og få mamma til å trøste den som gråt. Når det var gjort, gikk vi tilbake og fortsatte.

Ellers ble det alltid satt på en Disney-film eller to, VHS selvfølgelig, som vi så på mens vi spiste. Kan ikke huske vi lekte så mye annet, ikke i huset vårt iallefall. Det var liksom film, spising og leking i høyet som var mest populært her. Men husker i andre bursdager at det ble stolleker, musikk, synging og "fiske" etter godteri bak en "vegg", flasketuten-peker-på, o.l. Spesielt på overnattingsbursdager var sistnevnte populært, da det ofte ble guttesnakk og sånt.

Skrevet

Pølser eller hjemmelaget pizza med kjøttdeigfyll.

Langpanne sjokoladekake

Bløtkake

Gele

Brus, en glassflaske til hver

Lekene var stort sett "fisking" etter godtepose (vi stod i annen etasje med "fiskestang" bestående av en pinne med hyssing og klesklype og mamma plasserte godteposene i klypa), stolleken og flasketuten peker på.

Dette var på sent 80 og tidlig 90-tall.

Gjest Charlemagne
Skrevet

Jeg vokste opp i Jeovas Vitne så jeg feiret aldri bursdag som barn. Og når vi gikk ut av det så var jeg så pass gammel at jeg ikke brydde meg om det.

Har aldri feiret bursdag siden jeg aldri har brydd meg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...