AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #1 Skrevet 9. september 2016 Fjernet sting for en uke siden, og det ble da stripset. Nå løsner stripsene, og ser at arret er ganske tørt og skorpete. Kan man smøre på noe salve, aloe vera e.l. eller er det best å la være? Kan jeg legge på ny tape over skorpene? Anonymkode: 0253e...804
AnonymBruker Skrevet 9. september 2016 #2 Skrevet 9. september 2016 Kommer an på, men siden stingene er fjernet et det vel grodd ganske godt? Du kam vurdere strips utifra hvor løst skorpene sitter. Virker det som de løsner lett har det grodd godt og huden er tørr fordi den skiftes ut + du har hatt på strips. Mandelolje er det beste på arr, masser litt hver dag så gror det fortere og huden blir mer elastisk. (Mindre sjanse for arrknuter dersom dt er etter operasjon). Er skorpene ganske ferske og sitter godt ville jeg tørket det godt og stripset/ tapet om dagen. Evt ta av strips om natten og ha på litt mandelolje. Anonymkode: 9a804...2de
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #3 Skrevet 10. september 2016 Dytter litt på denne. Arret mitt er gnske stort, og jeg kommer til å tape noen mnd fremover. Det jeg altså lrer på er om jeg kan legge på ny tape etterhvert som stripsene faller av, eller om det er lurt å smøre med noe før man legger på ny? Anonymkode: 0253e...804
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #4 Skrevet 10. september 2016 Det spørs vel på såret og hvor fort det har grodd. Det er på en måte bra det er tørt for fuktighet kan skape betennelse. Anonymkode: d2123...d7b 1
Thorn Skrevet 10. september 2016 #5 Skrevet 10. september 2016 Jeg ville ikke ha smurt med noe. Etter min brystreduksjon fikk jeg beskjed om at det var viktig å holde sårene så tørre som mulig. Måtte tørke tapen med føner og greier etter dusjing. Tror også det vil bli vanskelig å få tapen til å henge hvis du skal smøre, og den er jo en vesentlig del når man vil ha så pene arr som mulig. Men kanskje du kan smøre rundt? Jeg ble knusktørr i huden rundt sårene, så ut som en flassende ørken, og fikk beskjed om at jeg kunne bruke en mild fuktighetskrem så lenge jeg holdt avstand til sårene.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2016 #6 Skrevet 10. september 2016 God arrbehandling er å smøre arr med en feit god krem for eksempel Repair fra Lokobace eller Apobase en til to ganger for døgnet. Anonymkode: 534e4...1f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå