Gå til innhold

Ydmyket

AnonymBruker

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, VinterSnø skrev:

Og hvorfor er det et problem? Om brudeparet ikke visste at du ikke vile treffe eksen så kunne de jo heller ikke legge til rette for deg? Da har de heller ikke prioritert deg bort. 

Jeg har ikke ønsket å fortelle de andre i familien om at jeg ikke vil treffe eksen. Hadde aldri tenkt tanken at de kom til å invitere h*n. Det kom som et sjokk. Eksen har ikke vært invitert i de andre sammenkomstene, noe jeg satt meget pris på. Følte meg skikkelig velkommen i familien. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke ønsket å fortelle de andre i familien om at jeg ikke vil treffe eksen. Hadde aldri tenkt tanken at de kom til å invitere h*n. Det kom som et sjokk. Eksen har ikke vært invitert i de andre sammenkomstene, noe jeg satt meget pris på. Følte meg skikkelig velkommen i familien. 

Men har brudeparet invitert til noe før? Noe som er i størrelsesorden av et bryllup? Om ikke hadde du ingen grunn til å forvente at eksen ikke ble invitert. Bryllup er en dag for å feire brudeparet, ikke en familiefest. Du kan ikke sammenligne en familiesammenkomst med et bryllup. Du er nok fortsatt velkommen i familien.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, VinterSnø skrev:

Men har brudeparet invitert til noe før? Noe som er i størrelsesorden av et bryllup? Om ikke hadde du ingen grunn til å forvente at eksen ikke ble invitert. Bryllup er en dag for å feire brudeparet, ikke en familiefest. Du kan ikke sammenligne en familiesammenkomst med et bryllup. Du er nok fortsatt velkommen i familien.

Brudeparet har ikke invitert til noe før. Alle har vært familiesammenkomster og jeg tok det for gitt at det kom til å bli likt i bryllupet. Tok feil. Dumme meg! 

Skrevet

altså... har jeg forstått dette rett....? 

"Per og Kari" er sammen i flere år, å er vennepar med "Ole og Trude". "per og kari" gjør det slutt... "Ole" er fortsatt venn med "Per", "Trude" er fortsatt venn med "Kari" (selvfølgelig). 

"Per" får seg ny kjæreste, la oss kalle henne "Heidi".

"Ole og Trude" skal gifte seg fem år etter. 

"Per" blir selvfølgelig bedt siden han er vennen deres, å han får ta med "heidi" som er hans nye kjæreste.

"Kari" blir SELVFØLGELIG også bedt siden hun er, og har vært lenge god venn med både "Ole og "Trude". noe annet ville jo vært HELT feil. 

sååå... har da "Heidi" (du t.s) grunn til å bli sint/lei deg? 

NEI! dette er det rareste... hadde vel vært veldig spesielt hvis "Kari" ikke ble bedt selv om hun var en god venninne, bare fordi "Heidi" ikke ønsket det...?

Jeg har kanskje missforstått? for dette synes jeg tok kaka.

• Liker 10
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er det avgjort at jeg har vært urimelig. Jeg hadde ikke lyst til å være med i bryllupet men min bedre halvdel tvang meg, da endte det slik. Å invitere eksen har gitt meg en klar signal at jeg ikke er ønsket i familien og kommer aldri til å bli akseptert. Da kan de like godt invitere kun eksen framover. Jeg vil ha meg frabedt. Selv om jeg hadde oppført meg og ingenting hadde skjedd fra min side, kommer jeg aldri å tilgi de. 

Oppfører du deg slik, med ei slik holdning, så er det sikkert at forholdet ikke kommer til å vare mellom deg og parteren. Jeg forstår at mange følelser står i sving, men holdningen du har er svært umoden.

• Liker 7
Skrevet

Jeg blir veldig skeptisk når en eks insisterer på å se, treffe og bli kjent med meg samt se hvordan vi bor. Hva er grunnen(e) til det?  

Skrevet

Jeg blir veldig skeptisk når en eks insisterer på å se, treffe og bli kjent med meg samt se hvordan vi bor. Hva er grunnen(e) til det?  

Grunnen kan være at om du skal klikke når hun ser deg for første gang, så er ikke det i et bryllup, men heller en dag som ikke ødelegger for andre.

Anonymkode: 4a00a...49d

• Liker 4
Skrevet

I mitt bryllup ble eksen til mamma, som var en stor del av grunnen til at det ble slutt mellom mine foreldre, invitert fordi vedkommende senere ble sammen med min tante (type 20 +år senere).

Absolutt ingen hadde noe problem med det. Du virker meget spesiell. 

Anonymkode: 87d91...5de

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brudeparet vet absolutt ingenting om grunnene til det som skjedde i bryllupet deres. Jeg begrunner hvorfor jeg oppførte meg slik som jeg gjorde. Uten at brudeparet var klar over det, la de til rette for at eksen fikk sett meg. 

Joda, det kan forsåvidt være med på å forklare hvorfor du oppførte deg som du gjorde dersom greia er at du brøt deg inn hos eksen for tre år siden, gned sennep over hele deg og rullet rundt på gulvteppene hennes. Hun har huset fullt av kameraer og har hele episoden på film, men politiet har ikke vært i stand til å oppklare saken fordi ingen visste hvem du var. Før nå.

Er det det som har skjedd?

• Liker 17
Skrevet

I mitt bryllup ble eksen til mamma, som var en stor del av grunnen til at det ble slutt mellom mine foreldre, invitert fordi vedkommende senere ble sammen med min tante (type 20 +år senere).

Absolutt ingen hadde noe problem med det. Du virker meget spesiell. 

Det stemmer at jeg er spesiell. Følger ikke saueflokken, slik som de fleste PK gjør. 

Gjest New Girl
Skrevet
1 minutt siden, Cathrine88 skrev:

Joda, det kan forsåvidt være med på å forklare hvorfor du oppførte deg som du gjorde dersom greia er at du brøt deg inn hos eksen for tre år siden, gned sennep over hele deg og rullet rundt på gulvteppene hennes. Hun har huset fullt av kameraer og har hele episoden på film, men politiet har ikke vært i stand til å oppklare saken fordi ingen visste hvem du var. Før nå.

Det håper jeg virkelig!

Skrevet
4 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Nei

Skrevet

Det stemmer at jeg er spesiell. Følger ikke saueflokken, slik som de fleste PK gjør. 

Der kom den. "Det er alle som er uenig med meg det er noe galt med" :fnise: Veldig forutsigbart.

• Liker 17
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er man politisk korrekt for å la fortid være fortid, fokusere på det som er nå og generelt oppføre seg som ett voksent menneske? 

Hvis man må være paranoid, egoistisk og oppføre seg som en fjortis for å ikke være PK så kan jeg gjerne være det.

• Liker 5
Skrevet

Anbefaler alle som planlegger bryllup til å sørge for å invitere alle eksene til deres voksne gjester. Alt annet vil være uhøflig. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er man politisk korrekt for å la fortid være fortid, fokusere på det som er nå og generelt oppføre seg som ett voksent menneske? 

Hvis man må være paranoid, egoistisk og oppføre seg som en fjortis for å ikke være PK så kan jeg gjerne være det.

Nettopp! Fortid er fortid. Eksen er fortid! Hva gjør h*n der? Jeg er nå. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun har tydeligvis en nær relasjon til brudeparet? Fortiden er mellom partene. At man klarer å gå videre etter bruddet. Hadde han hatet eksen og ikke klart å være i samme rom som henne, DA kunne du blitt bekymret. Motsetningen til kjærlighet er ikke hat, det er likegyldighet.

Det hadde blitt en syk verden om man skulle unngå alle steder man kan treffe noens ekser. Aldri gå på pub, handle, store sammenkomster, kino, reise osv. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen prøver du å få det til å handle om deg. Deres bryllup var ikke en hyllest til ditt og din kjærestes forhold. Det handlet om dem. Ikke om deg. 

• Liker 13
Skrevet

Dersom det er du som sliter med et annet menneskes tilstedeværelse, så er det vell egentlig du som ikke burde vert i det bryllupet. 

Hos oss er det motsatt, det er eksen som ikke vil treffe på meg, så da gjør vi det sånn at jeg drar med kjæresten min dersom det er en familiesammenkomst uten barn (barna er unge voksene, men likevell). Detsom barna skal være tilstede, så trekker jeg meg tilbake, slik at mor kan komme. Dette gjør vi for barnas del, ikke henne. 

Anonymkode: 9ebec...ceb

• Liker 2
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være mange grunner. Er det barn inne i bildet? Er eksene fortsatt venner? Greit å ha unna det første kleine møte før man treffes i en setting slik du nå har erfart? Og sikkert mange flere gode grunner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...