Gå til innhold

Ydmyket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest noe tilfeldig
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gledet meg så mye til å være gjest i dette bryllupet. Kvelden før får jeg beskjed av min bedre halvdel at eksen er også invitert i bryllupet siden vedkommende var gudmor til brudgommen (dette visste seg å være feil, vedkommende hadde bare sittet barnevakt for brudgommen en del ganger). Der og da forsvant gleden. Jeg klarte å holde masken gjennom vielsen i kirken og mesteparten av bryllupet men så klarte jeg ikke mer når jeg oppdaget (for sent for min del ellers ville jeg ha trukket meg) at eksen skulle også være med på familiebildet. Det klikket for meg og jeg forlot lokalet i en god stund. Når jeg kom tilbake og satt meg ved bordet, klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Jeg vil ikke snakke med andre og ble apatisk. Etter et kvarter var den 8-timers bryllupet slutt. 

Jeg følte meg ydmyket, såret og ubetydelig i det bryllupet. Hvorfor er en eks fremdeles en del av en familie? Eksen og min bedre halvdel har ikke barn sammen. Brudeparet har lov til å invitere hvem de vil og det er greit nok for meg men ikke ekser. Tenk om alle brudepar inviterte eksene til gjestene. Hensyn og respekt for den nye kjæresten er ikke tenkt på i det hele tatt. Brudeparet forventer at du skal akseptere deres avgjørelse, og du skal bare være falsk og smile selv om du ikke vil være til stede. Du blir redusert til en dørmatte. 

Bare så det er sagt, ingen av de andre familiemedlemmene kjenner til årsaken til oppførselen min. Nå har jeg fått angst for å delta på flere sammenkomster. Skal eksen også bli invitert? Hun har ikke blitt invitert i noen sammenkomster siden jeg kom inn i familien men tenk om de gjør det framover. 

Har jeg vært urimelig? 

 

Anonymkode: 06c24...a5c

Omg! Pliiiis Pliiiis kan ikke du få et TV-show? Mennesker som deg er så sykt underholdene. Skriv iallefall mer om de overdramatiserte egosentriske problemene dine, I LOVE IT! 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er du som er urimelig her. Det er opp til brudeparet hvem de vil invitere, og du kunne valgt å ikke bli med dersom du ikke takler de andre gjestene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er veldig urimelig. Denne dagen handlet på ingen måte om deg, men om brudeparet og deres ønsker. Ikke dine ønsker eller hvor ukomfortabel du finner deres gjesteliste. Om de føler de har et forhold til din partners eks, må du respektere det. De kan invitere hvem de vil og du har ingen rett til å diktere hvem de ønsker å ha i sitt bryllup. Hensyn og respekt for deg er ikke hva dagen deres handler om. Den handler om hensyn og respekt for dem. Å respektere deres ønsker, ikke dine. Å oppføre seg når man er invitert i et bryllup er ikke det samme som å være en dørmatte. Det er normal folkeskikk som de flese klarer. Dårlig gjort å klikke i et bryllup fordi du mener de har gjort noe på sin dag som ikke er rett. Og hvorfor er det et problem? Har du en personlig historie med denne eksen, eller er det kun det at hun tidligere har hatt et forhold til din partner som gjør at du finner dette urimelig?

Anonymkode: 4a00a...49d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i ts. Exer bør ikke inviteres til slike anledninger som bryllyp. Heller ikke venner av exer og venner av venners exer. Ellers kan et bryllyp bli en traumatisk opplevelse for gjestene. Gjestene kan med fordel skrive opp på et ark hvilke exer de har hatt og om de evt har vært venner med andre bryllypsgjesters exer. Dette burde gjøres under innbydelsesprosessen.

Anonymkode: 49b2d...fea

Herregud for  ei jævla suppe !  Er Gud hjelpe meg glad jeg er ferdig med de greiene der.

Stakkars dagens unge sier jeg bare

Anonymkode: 49590...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i ts. Exer bør ikke inviteres til slike anledninger som bryllyp. Heller ikke venner av exer og venner av venners exer. Ellers kan et bryllyp bli en traumatisk opplevelse for gjestene. Gjestene kan med fordel skrive opp på et ark hvilke exer de har hatt og om de evt har vært venner med andre bryllypsgjesters exer. Dette burde gjøres under innbydelsesprosessen.

Anonymkode: 49b2d...fea

Hahahahah!! Ja ENIG! Og tilfeldige ONS noen har hatt får ikke komme heller! Eller om noen har flørtet litt med noen en gang i tiden. De er heller ikke velkommen. Om de absolutt MÅ komme bør man separere dem; ex'er og y'er kan komme til kaffen, men de må sitte i er hjørne. Skammekrok-bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gledet meg så mye til å være gjest i dette bryllupet. Kvelden før får jeg beskjed av min bedre halvdel at eksen er også invitert i bryllupet siden vedkommende var gudmor til brudgommen (dette visste seg å være feil, vedkommende hadde bare sittet barnevakt for brudgommen en del ganger). Der og da forsvant gleden. Jeg klarte å holde masken gjennom vielsen i kirken og mesteparten av bryllupet men så klarte jeg ikke mer når jeg oppdaget (for sent for min del ellers ville jeg ha trukket meg) at eksen skulle også være med på familiebildet. Det klikket for meg og jeg forlot lokalet i en god stund. Når jeg kom tilbake og satt meg ved bordet, klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Jeg vil ikke snakke med andre og ble apatisk. Etter et kvarter var den 8-timers bryllupet slutt. 

Jeg følte meg ydmyket, såret og ubetydelig i det bryllupet. Hvorfor er en eks fremdeles en del av en familie? Eksen og min bedre halvdel har ikke barn sammen. Brudeparet har lov til å invitere hvem de vil og det er greit nok for meg men ikke ekser. Tenk om alle brudepar inviterte eksene til gjestene. Hensyn og respekt for den nye kjæresten er ikke tenkt på i det hele tatt. Brudeparet forventer at du skal akseptere deres avgjørelse, og du skal bare være falsk og smile selv om du ikke vil være til stede. Du blir redusert til en dørmatte. 

Bare så det er sagt, ingen av de andre familiemedlemmene kjenner til årsaken til oppførselen min. Nå har jeg fått angst for å delta på flere sammenkomster. Skal eksen også bli invitert? Hun har ikke blitt invitert i noen sammenkomster siden jeg kom inn i familien men tenk om de gjør det framover. 

Har jeg vært urimelig? 

 

Anonymkode: 06c24...a5c

Beklager ts, men slik du fremstår så har du ikke min sympati. 

Anonymkode: a2d8b...2ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg er likestilt med en eks? Mine følelser betyr ingenting. Da blir det hevn framover. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Du høres jo ut som en rasjonell person å få inn i familien. Takk og lov at det ikke er barn fra tidligere forhold inne i bildet, for deres skyld.

Anonymkode: 9a851...a97

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du ydmyket deg selv rimelig kraftig der ja. Skjønner godt du gruer deg til å møte alle de andre gjestene noensinne  igjen, men trøst deg med at du sikkert ikke blir bedt noen flere ganger heller. Hadde jeg vært mannen din hadde du fort blitt en eks du også. Har du tenkt på hvor du ydmyket han? Og hvor mye makt og betydning du ga eksen hans?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så la meg forstå deg rett, brudeparret skulle altså ikke ha innvitert en av sine beste venner fordi hun er eksen til typen din? Og du er sur fordi hun, som en veldig nær venn, fikk være med på bildet, mens du som er nydama (og får inntrykket av at dere ikke har vært sammen så lenge) ikke fikk være med?

Jepp, er du som er urimelig og det er du som forsura bryllupsdagen til brudeparret, ikke eksen. 

Er blant de som synes brudepar skal ta hensyn til gjestene, men å ikke innvitere en bestevenn fordi en ny i omgangskretsen kan bli furten blir for dumt. Hadde valget stått mellom deg og eksen/bestevennen tror jeg brudeparet hadde innvitert hun som har betydd mest og ikke lager drama. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ikke gjester i bryllupet, men dersom vi skulle hatt det kan jeg love deg at tanta mi, som onkelen min var gift med de 22 første årene av livet mitt, ville ha vært en viktigere gjest enn den nåværende kona hans. Førstnevnte passet meg da jeg var liten, leste for meg og lærte meg å svømme. Sistnevnte har jeg møtt rundt ti ganger. 

Jeg måtte vel ha invitert henne også, men dersom hun hadde fått et trassanfall og sutret som en liten unge ville hun gått fra å bety null og niks til å havne på minussiden.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, du er urimelig. Jeg har t.o.m invitert min egen ex i bryllupet mitt. Vi fikk det ikke til å fungere som par, men har beholdt et godt vennskap (vi har barn sammen). Null problem og heldigvis ikke noe problem for mannen min.

Anonymkode: 4fa14...27b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, sitte der å gråte som en liten trassig drittunge fordi du er sjalu? En ting er sikkert og det er at du har driti deg ut. Håper for din del at brudeparet og de andre gjestene aldri finner ut hvorfor du satt der og gråt.

Anonymkode: f53cc...1b9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med slik dramaqueen-oppførsel varer det nok ikke lenge til du blir den nye eksen, Ts. Skjerpings!

Anonymkode: 4d74f...b88

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja, du er urimelig. Jeg har t.o.m invitert min egen ex i bryllupet mitt. Vi fikk det ikke til å fungere som par, men har beholdt et godt vennskap (vi har barn sammen). Null problem og heldigvis ikke noe problem for mannen min.

Anonymkode: 4fa14...27b

Si ikke det, kanskje han plutselig setter seg ned for å gråte :)

Anonymkode: 4d74f...b88

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror TS er en mann. Vedkommende skriver i hvertfall at eksen er en dame i HI. 

Anonymkode: a9516...f19

Du strøk nettopp til eksamen i lesing.

Anonymkode: 4d74f...b88

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det avgjort at jeg har vært urimelig. Jeg hadde ikke lyst til å være med i bryllupet men min bedre halvdel tvang meg, da endte det slik. Å invitere eksen har gitt meg en klar signal at jeg ikke er ønsket i familien og kommer aldri til å bli akseptert. Da kan de like godt invitere kun eksen framover. Jeg vil ha meg frabedt. Selv om jeg hadde oppført meg og ingenting hadde skjedd fra min side, kommer jeg aldri å tilgi de. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er brudeparet? Er det supernær familie, sånn type søsteren til kjæresten din eller noe, eller bare venner? Måtte lese hovedinnlegget flere ganger for å forstå problemet. Har du et svært problematisk forhold til eksen av en spesiell grunn? 

Jeg skjønner liksom ikke hvordan gjestelista til noen kjæresten din kjenner har noen betydning for deres forhold til deg, så lenge de kjenner henne fra før? Kan du forklare relasjonene nærmere? 

Anonymkode: bb49f...641

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det avgjort at jeg har vært urimelig. Jeg hadde ikke lyst til å være med i bryllupet men min bedre halvdel tvang meg, da endte det slik. Å invitere eksen har gitt meg en klar signal at jeg ikke er ønsket i familien og kommer aldri til å bli akseptert. Da kan de like godt invitere kun eksen framover. Jeg vil ha meg frabedt. Selv om jeg hadde oppført meg og ingenting hadde skjedd fra min side, kommer jeg aldri å tilgi de. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Hvorfor mener du at det å invitere eksen gir deg et signal om at du ikke er ønsket i familien? Innbilte du deg virkelig at du kunne komme inn som 'erstatter' for en de er glad i? Hvis du hadde gitt dem sjansen kunne de ha blitt glad i deg også. Ikke i stedenfor, men i tillegg til.

Greit nok at du er viktigere for mannen din enn hva eksen hans er, men familien hans har ikke valgt å bytte henne ut med deg og det trenger de heller ikke å gjøre.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...