Gå til innhold

Din verste ferie?


Luxor

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Dro på en dagstur til Tangier (Marokko) fra Malaga en gang. Vi hadde aldri vært i Afrika, og tenkte det ville være best å bestille en guidet tur. Det var fail fra begynnelsen av. De måtte plukke oss opp ekstremt tidlig, for så å hente masse andre gjester på hotellene deres, så bare bussturen tok en evighet, og i Tangier ble vi tatt med rundt fra butikk til butikk og det var helt tydelig at butikkeierne hadde betalt guiden. Prisene var skikkelig stive, det var til og med dyrt i forhold til Europa! Alle gateselgerne visste også hvor vi var til ethvert tidspunkt og fulgte etter oss. 

Neste gang drar jeg heller alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørlandsferie med familien da jeg var barn. Gud for et leven, krangling og telt som blir trangt og røykfylt 😱

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilferie til Sverige sammen med eksen og foreldrene hans da jeg var 17 år. Eksen og foreldrene krangla og kjefta hele tiden, jeg var bilsyk og vi sov i telt (faren hans sov i bilen). Dette prøver jeg fortsatt å fortrenge!! 

Anonymkode: af526...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Zienna skrev:

Joda, om man er 80 år!  God mat og ro, men det går fryktelig sakte mellom hvert anløpssted... 

Ha ha. Nei, jeg er ikke 80, men trivdes godt. Ja, det går litt tregt, men cruiset har mye å by på i alle aldre. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2017 den 20.27, Linaria skrev:

Dro på en dagstur til Tangier (Marokko) fra Malaga en gang. Vi hadde aldri vært i Afrika, og tenkte det ville være best å bestille en guidet tur. Det var fail fra begynnelsen av. De måtte plukke oss opp ekstremt tidlig, for så å hente masse andre gjester på hotellene deres, så bare bussturen tok en evighet, og i Tangier ble vi tatt med rundt fra butikk til butikk og det var helt tydelig at butikkeierne hadde betalt guiden. Prisene var skikkelig stive, det var til og med dyrt i forhold til Europa! Alle gateselgerne visste også hvor vi var til ethvert tidspunkt og fulgte etter oss. 

Neste gang drar jeg heller alene. 

Vi dro på dagstur til Tanger fra Algeciras med hurtigbåt til havnen der en dag i 2011.  Vi dro på egenhånd og parkerertepå en døgnåpen p-plass på havnen i Algeciras  og kjøpte fergebiletter der. Det gikk ferger omtrent hver 2.-3.time. Fin båt men alt er nok korrupt så vi betalte en vakt på båten litt ekstra så fikk vi sitte i baugen av båten. Flotte busser ventet og kjørte til torget i Tanger. Vi leide guide fordi vi synes så synd på han som stod der og spurte så pent. Guiden var grei han men lurte oss inn til en forbasket teppeselger som vi omtrent ikke slapp ut fra. Ellers var det en superflott dag. Vi var med i en bakgård hvor de vevet tepper og sydde klær. Han tipset oss om en restaurant så vi spiste Marokkansk bryllupsmeny. Barna mine spiste også mesteparten av det. Var veldig godt og gøy å ha smakt. Vi betalte for middag til guiden og han fikk både vann og is på runden og han var veldig grei. Vi tror de lurte oss sånn at vi ikke rakk bussen til fergen men vi hadde heldigvis fått tips om å kjøpe åpen retur så vi kunne dra hjem når vi ville innen det døgnet. Så da tok vi taxi, som fetteren eide... til havnen og 23-båten hjem og var hjemme i leiligheten vi hadde leid i Fuengirola kl.03.30. Barna var 7 og 10 dengang. Gikk greit og en flott opplevelse.Jeg synes det er stas at vi har vært i Afrika. :) Blir nok vår eneste sjanse til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...