Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Bulgaria/Romania var skikkelige nedturer, jeg skal aldri dra dit igjen. Alt for mye mafia, tiggere og korrupte politifolk. Jeg drar heller til Nice hvor det er terror enn Bulgaria og Romania.

Endret av Purple Basil
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marokko/Agadir i 1980.  Luktet kloakk allerede da vi landet.  Leiligheten var så stor at det ga gjenlyd når vi snakket, så vi oppholdt oss på soverommet.  Pågående selgere, som tok tar i vår 3 år gamle sønn for å få oss inn i butikkene og som ikke lot oss i fred på stranda.  Kjempedyr vin! 

Magaluf, Mallorca.  Også 80-tallet.  Søppel i havet, som gjorde det lite fristende å bade.  Fulle folk hvor enn man så!  Samme med Kanariøyene, spesielt Playa Del Inglesl.  Skal aldri dit mer! 

• Liker 2
Skrevet

Tordenvær i en trehytte et øde sted. 

Skrevet

Eneste ferien jeg har vært på sammen med foreldre(som ikke innebar bestemor sin bakhage), var også den verste. Jeg, min mor, min bror og hennes kjæreste(som vi ikke hadde møtt før denne turen!), dro til en by i nordnorge. Ikke noen typisk turistby for å si det sånn, hverken for naturopplevelser eller storbyshopping.

Første dagen stod vi opp 07 om morran for å gå å spise frokost nede i matsalen på hotellet, og som selvsagt innebar å spise så mye og så dyrt pålegg som mulig, hvor selv jeg som var 8 ble flau. Så gikk vi opp igjen og ventet til butikkene åpnet og var hele forbanna dagen på shopping. Selvsagt ikke noe jeg og min bror kunne interessere oss for(lekebutikk, spill, musikk, film osv.), nei, dit skulle vi alldeles ikke. Vi var for små til at vi fikk dra noe sted alene.

Etter timesvis med trasking der vi bare var pakkesler for å bære alle handleposene gikk vi for å spise middag. Etter middag ble jeg og min bror parkert på hotellrommet, mens vår mor og hennes kjæreste dro for å feste og drikke på byen. De kom tilbake på natta sørpe full, spydde på badet eller festet videre(vi bodde alle på samme rom).

Dagen etterpå var jo de for trøtt til å dra til frokost, så jeg og min bror fikk beskjed om å gå ned og smøre dem matpakker som de kunne spise da de stod opp, noe som egentlig ikke var lov og som vi fikk kjeft for i matsalen. Da vi kom opp var ikke det vi hadde smurt bra nok, var ikke nok dyrt pålegg må vite. Og så gjentok det hele seg i 2 dager til.

Priser meg lykkelig for at dette var den eneste "ferien" vi fikk råd til mens jeg var barn:P

Anonymkode: 9bc5a...3b0

• Liker 15
Skrevet

Jeg har heldigvis hatt veldig mange fine reiseopplevelser, men den siste turen var skikkelig nedtur. Var vel forrige uke hvor jeg dro til Gdansk med familien. Jeg var så smart som valgte å takke ja til hastetime for å trekke ut en visdomstann kvelden før jeg dro, så det endte opp med at jeg lå i hotellsengen de dagene jeg var der nede. Det var dårlig stemning, været var ufattelig dårlig, og i tillegg lå hotellet langt unna sentrum så ingen orket å dra inn dit for å se. Takk gud for at jeg ikke var der i mer enn 2 dager, for ellers hadde jeg blitt gal. 

Heldigvis har jeg vært i Gdansk før og sett severdighetene :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Får sikkert reaksjoner på dette, men... New York! Var der for første gang for 11 år siden, husker at jeg elsket det - skikkelig Friends- og Sex&the city-inspirert, menneskene virket hyggelige, det var så kult og gule drosjer og kinanattmat osv osv.

Var der i fjor, og fy søren som ting hadde forandra seg! Søppel som flyter i gatene, MENGDER av uteliggere, sinnssykt pushy selgere som ikke gir seg og ropte "well, you're one fucking douchebag" når man høflig avviste dem. Det var lett å merke at det har vært en økonomisk krise siden sist. Sinte og skrikende drosjesjåfører og bussjåfører, i butikken ble jeg umiddelbart mistenkeliggjort når de skjønte at jeg ikke var amerikansk. Enorme masser av turister, stekende varme og høy dollarverdi gjorde denne ferien ikke ble så hyggelig som ønsket. Nå hadde jeg kanskje høye forventninger siden jeg hadde det så fint sist jeg var der :P 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har hatt utrolig mange fine ferier, men jeg må si Amazonas ikke var min greie. Jeg er utrolig redd for krypdyr og jeg vet ikke helt hvordan  jeg hadde sett for meg Amazonas, men det var ganske jævelig. 

Vi bodde fint og alt mulig, men det var buggs og kryp over alt, alt var varmt, svett og ekkelt hele tiden. Vi var der i 4 dager, og jeg sov ikke et sek.

Endret av Puny
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Hurghada i Egypt. jævlig. 

• Liker 3
Skrevet

Verste må ha vært for 3 år siden til Syden med eks og vennepar. Første kvelden lå jeg på hotellrommet med migrene. Fin start på uka :dry: Venneparet kranglet hver jævla kveld så fort de fikk litt alkohol i seg. Ufattelig kjedelig! Vi måtte megle og ende opp med at hun grein på slutten av kvelden. På dagtid var det dårlig stemning mellom de to og måtte ofte dele oss opp. En kveld ville bare jeg og han ha en alene kveld sammen. Vi satt på et utested og da kom de kranglende inn :roll: For å gjøre ting verre, så var han utro nest siste kvelden og de krangla høylytte på rommet da han kom tilbake.  (vi hadde rom ved siden av hverandre)  Siste dagen, sa de ikke et ord til hverandre og var bare så kleint. Ville bare hjem. Var lei av å være psykologen hennes og høre på de krangle hele tiden. På bilturen fra flyplassen,  så var de i tottene på hverandre og jeg skrek ut "HOLD KJEFT!!!!!" Da ble det tyst. Det ble slutt noen dager etter vi kom hjem. 

Anonymkode: 98080...522

• Liker 3
Skrevet (endret)

Familieferie til Thailand da jeg var 14-15.. Lå syk i flere dager med feber og spysyken. Det var utrolig kjedelig å bare ligge på hotellrommet og kjede meg. Hadde ikke matlyst eller noe. Jeg gikk glipp av mye. Kjiptnår man blir syk på ferie. 

I fjor da jeg og 3 venninner dro til Playa Del Ingles. Vi ville ikke havne i den verste partystrøket, men det gjorde vi selv det sto i beskrivelsen at det ikke var så ille. Vi fikk hotellrom i første og rett over baren og kunne høre hva de under sa da vi satt på verandaen. Det var MYE støy om kveldene og nyttet ikke å stoppe inn ørepropper da vi skulle sove Det var kakelrakker på badet. Vi spurte om vi kunne bytte hotellrom,  men det var helt fult. Det var fulle folk i gatene som rava rundt og innpåslitne selgere som solgte ræl. Da vi kom ned til stranden  (tok 10 minutter å gå) så var det stappfullt og vi måtte stå å vente på ledig plass. Blåste noe vilt der nede, så var ikke lov til å bade pga bølger. Så fikk jeg mensen på dag 2 for å gjøre ting bedre. Ikke var det lov å ha flytemadrass i bassenget, nedtur da jeg kjøpte flytemadrass før vi gikk ned til bassenget. 

Endret av LeilaS
  • Liker 3
Skrevet
På 28/12/2016 den 21.08, MiniMjau skrev:

Hurghada i Egypt. jævlig. 

Kan du fortelle mer? Jeg tenkte å kanskje dra dit i Påsken :P

Skrevet
3 timer siden, mari64 skrev:

Har vært i Hurghada, jeg også.  Riktignok for 10 år siden.  Helt enig med MiniMjau!  Byen er stygg.  Så ingen vakre bygninger.  I havna var det forsøkt å gjøre det trivelig, men det var bare kaos. 
Fikk anbefalt et par fiskerestauranter i byen, som skulle være de beste. Maten var veldig god, men det var ikke koselig der.  Skarpt lys og utrivelige møbler a la kafeteria.  Mye mas i butikkene, og ikke trivelig. 

Bodde på flott 5-stjerners hotell på stranda, og fant fort ut at det beste var å holde seg der.  Var hyggelige og gode restauranter på hotellet, og baren gikk også an.  Strandområdet var også supert.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkia. Det verste var innpåslitne selgere som ikke tok nei for et nei. Hendte noen ganger de fulgte etter oss! De var overalt. Til og med på stranda hang de og plaget turister. En gang var det en ekstra innpåsliten selger. Han fulgte etter oss og prøvde å selge oss noe greier. Vi sa nei flere ganger, men endte med at broren min måtte dytte han vekk. Da sluttet han følge etter oss. Måtte gå omveier for å slippe de.

Maten på hotellet var krise og ikke noe aircondition på noen av rommene,  så holdt på å svette ihjel om natta. Dårlig med shoppingmuligheter og veldig standard mat. Ikke noe å rope wow over.

Anonymkode: 130ff...b37

• Liker 1
Skrevet
På 02/01/2017 den 22.27, Zienna skrev:

Har vært i Hurghada, jeg også.  Riktignok for 10 år siden.  Helt enig med MiniMjau!  Byen er stygg.  Så ingen vakre bygninger.  I havna var det forsøkt å gjøre det trivelig, men det var bare kaos. 
Fikk anbefalt et par fiskerestauranter i byen, som skulle være de beste. Maten var veldig god, men det var ikke koselig der.  Skarpt lys og utrivelige møbler a la kafeteria.  Mye mas i butikkene, og ikke trivelig. 

Bodde på flott 5-stjerners hotell på stranda, og fant fort ut at det beste var å holde seg der.  Var hyggelige og gode restauranter på hotellet, og baren gikk også an.  Strandområdet var også supert.  

Oki... For min plan er å finne et bra hotell på en strand og bli der. Tenker ikke å shoppe eller noe sånt :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har det som regel bra på tur og gjør stort sett research før vi drar.  

Men to steder jeg aldri drar tilbake til er Alanya   (selv om jeg elsker Tyrkia), og Hua Hin i Thailand.  Begge de stedene er det jeg kaller "høl". Slitsomme selgere og bare turistrestauranter. 

Endret av tirben
  • Liker 1
Gjest Lykke_
Skrevet
På 2.1.2017 den 19.05, mari64 skrev:

For all del, ikke reis dit! Plassen er kåret til et av verdens styggeste reisemål og mannfolka er forferdelig innpåslitne! 

AnonymBruker
Skrevet

Den verste ferien var i fjor. Reiste over Haukeli med to barn i bilen. Kom frem til kolonnekjøring i en tunnel. Måtte vente 30min. Helt greit. Vi koser oss, spiser litt godt og alt er bra.. Så... Plutselig så spyr minste. Tenker at han er bilsyk. Kjører videre. Kommer frem til familien. Der spyr han igjen, og igjen. Begynner å tenke på at dette kanskje ikke er bare bilsyke. Ender med at jeg, eldste, foreldrene mine, søsken og besteforeldrene mine blir smittet. En langhelg med fred, ro og familiekos blir til sykdom oppkast og alt det fører med seg. Var fortsatt ikke helt pigg når jeg måtte kjøre hjem igjen... Det var nok den verste ferieturen.

Skikkelig detoxtur da..

Anonymkode: 7ee8e...68d

AnonymBruker
Skrevet

To ferieminner stikker seg ut:

Da jeg var 9-10 år reiste mamma, bestemor, lillesøster og jeg til København for å besøke tante og onkel som bor der.  Jeg gledet meg masse.  Første gangen jeg skulle til utlandet, første flytur og hotellopphold.  Og gledet meg til Tivoli, Zoo etc.  Første morgenen der våkna jeg med feber og bestemor med omgangssyken.  Vi to tilbrakte langhelgen på hotellet mens mamma og lillesøster gjorde alle de morsomme tingene jeg hadde gledet meg til.  Skikkelig nedtur!

Et par år senere var mamma, pappa, lillesøster, bestemor og jeg på Gran Canaria.  Vi bodde på Valle Marina (det norske helsesenteret) i Arguineguin.  Et vennepar av mamma og pappa og barna deres (som var venner av lillesøster og meg) bodde på Sunwing Arguineguin og lillesøster fikk lov til å være med venninna si i Bamseklubben (eller hva det er dagaktiviteten for barn der heter).  Pappa fulgte henne til og fra og på vei hjem spiste de lunsj på en strandbar på et fancy hotell de fleste dagene.  Mamma og jeg spiste Toro posesupper bestemor hadde med seg hjemmerfra til lunsj.  Kanskje ikke noe å sutre om, men jeg følte meg litt snytt når søstera mi og pappa hadde spist godsaker som pizza, Club Sandwich og burger og vi satt der med tomatsuppa vår...

Anonymkode: fcb58...504

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hua Hin. Vært så mange dine steder i Thailand, men Hua Hib hadde jeg lyst til å stikke fra igjen en halvtime etter jeg kom. Ble to dager før jeg rømte til Ko Tao i stedet. 

Anonymkode: ba5e5...e1c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...