Gå til innhold

Hvordan vaske ørene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje tidenes rareste KG spørsmål, men hvordan vaske ørene? Hvordan vasker du ørene dine og hvor ofte?

Jeg skulle gjerne brukt q-tips hvis det var anbefalt, men siden dette er fy-fy har jeg sluttet med dette og bruker nå høyre og venstre pekefinger med varmt vann i dusjen de dagene jeg vasker håret (annenhver dag) og vasker så langt jeg kommer inn.

Anonymkode: abe61...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal da ikke stikke noe som helst inn i øret. Slutt med det med en gang! Du dytter ørevoks innover og du kan få rift pga negl på innsiden, det kan bli betent. Vet du hva. Du kan altså få en øreverk fra helvete. Jeg lærte på den harde måten :-) Hvis du greier å stikke albuen din inn, så kan du bare gjøre det - sa Trond Viggo da jeg var liten :P

Anonymkode: b9f3a...823

• Liker 1
Skrevet

Vasker de når jeg dusjer. Etter jeg har vasket ansiktet, vasker jeg ørene i samme slengen. Gnir litt rundt i de foldene langs ørekanten og skylder av såpen. Vasker bare på utsiden av ørene.

Anonymkode: 4b6ff...b01

Skrevet

Vasker aldri inni selve øregangen. Men vasker det ytre øret enten en blaut klut eller en q-tips.

Anonymkode: eb773...e4d

Skrevet

Husk å vaske bak ørene også, der setter deg seg mye skitt.

Anonymkode: fabff...076

Skrevet

Klut pg såpe innimellom, bruker den ene pekefingere så utgangen av øret blir vasket også. Skyller godt.

Anonymkode: 66bb2...f51

Skrevet

Skyller de med vann (inni og utpå) annenhver dag og gnir rundt på utsiden. Bak og frem og inni. Føler enda at de er skitten men, har fått streng beskjed om å aldri bruke q-tips. Som jeg gjorde 3-4 ganger om dagen i flere år før jeg fikk vokspropp som legen måtte skylle ut. Ble mobbet fordi jeg hadde ørevoks og fikk en del komplekser av det og nå er det mest bare rutine. Vet ikke hva som egentlig er riktig.

Anonymkode: 9873e...002

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk å vaske bak ørene også, der setter deg seg mye skitt.

Anonymkode: fabff...076

Og tørke godt etterpå. Ellers kan man lett få sopp, særlig barn.

Anonymkode: 66bb2...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...