AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Jeg kjente i går at det begynte å krible litt av og til på en bestemt plass i håret, så begynte å tenke på at jeg kanskje har fått lus.. Jeg har ganske lyst og tynt hår så skulle trodd jeg klarte å se det selv i et speil, men jeg klarer ikke å se noe spesielt. Jeg ser noen BITTESMÅ kvite prikker på noen av hårstråene, men jeg vet ikke om dette bare er etter tørrsjampo/hårspray eller hva det er. Hvordan vet jeg for sikkert? Kan jeg dra til legen eller må jeg bare vente til eggene blir store nok til at jeg klarer å se det selv? Visst jeg har det vil jeg starte behandling raskest mulig for å bli kvitt jævelskapet.. Anonymkode: ebefb...632
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 Vask med luseshampo så er du helt sikker. Trenger ikke gå til lege. Anonymkode: 3f967...2b8
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 Skader den veldig håret? Jeg har veldig slitt/tynt hår er veldig redd for å ha masse kjemikalier i det om jeg ikke trenger det.. :/ Anonymkode: ebefb...632
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #4 Skrevet 7. september 2016 Kjøp deg en lusekam og gre håret litt etter litt over et hvitt håndkle. Du vil fort kunne se lusa som svarte prikker da. Kan være en ide å få hjelp av en venn/ familie for de holder seg ofte i nakken eller bak ørene. Anonymkode: a14e7...66a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #5 Skrevet 7. september 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vask med luseshampo så er du helt sikker. Trenger ikke gå til lege. Anonymkode: 3f967...2b8 Man skal aldri vaske med luseshampo før man er helt sikker på at man virkelig har lus. Både for å unngå at lusa blir resistent mot enda flere lusemiddel men og fordi man kan bli allergisk mot luseshampo. Da står en uten hjelpemidler om en skulle få lus. Kjøp lusekam på apoteket og les hvordan du luseundersøker håret ditt, eller få andre til å hjelpe deg. Ved lus så klør du særlig bak ørene. Vask håret ditt med god shampo før du ser på nytt hva du har på hårstråenen dine. Luseshampo hjelper ikke på å fjerne rester etter tørrshampo. Anonymkode: 65e64...1fc 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #6 Skrevet 7. september 2016 Sitter her og kjemmer med lusekam nå over et hvitt laken, men jeg ser ingen lus.. Da er det vel mest sannsynlig ingenting? Anonymkode: ebefb...632
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #7 Skrevet 7. september 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter her og kjemmer med lusekam nå over et hvitt laken, men jeg ser ingen lus.. Da er det vel mest sannsynlig ingenting? Anonymkode: ebefb...632 Nei, da klør du av andre grunner. Luseshampo skal du følgelig ikke ha. Vent 10 15 dager og gjenta kjemmingen når du er ferdig i dag. Anonymkode: 65e64...1fc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #8 Skrevet 7. september 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjente i går at det begynte å krible litt av og til på en bestemt plass i håret, så begynte å tenke på at jeg kanskje har fått lus.. Jeg har ganske lyst og tynt hår så skulle trodd jeg klarte å se det selv i et speil, men jeg klarer ikke å se noe spesielt. Jeg ser noen BITTESMÅ kvite prikker på noen av hårstråene, men jeg vet ikke om dette bare er etter tørrsjampo/hårspray eller hva det er. Hvordan vet jeg for sikkert? Kan jeg dra til legen eller må jeg bare vente til eggene blir store nok til at jeg klarer å se det selv? Visst jeg har det vil jeg starte behandling raskest mulig for å bli kvitt jævelskapet.. Anonymkode: ebefb...632 Kjøpe deg elektrisk lusekam, den gir fra seg et elektrisk støt når den treffer på lus, du vil "høre" det med at den summende lyden fra kammen forsvinner. Den drar også vekk luseegg. Kost det ned på en hvit håndduk som du kokvasker. Om du oppdager lus, bør du i tillegg vaske deg med luseshampo, på nytt etter en uke, i tilfelle egg som har blitt igjen og blitt klekket. Anonymkode: 09762...f04
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #9 Skrevet 7. september 2016 Likevel fortsetter det å krible på akkurat samme punktet, nesten helt atmed panna. Hva i alle dager Jaja, da er det mest sannsynlig ikke lus hvertfall Anonymkode: ebefb...632
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #10 Skrevet 7. september 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Likevel fortsetter det å krible på akkurat samme punktet, nesten helt atmed panna. Hva i alle dager Jaja, da er det mest sannsynlig ikke lus hvertfall Anonymkode: ebefb...632 Smør med olivelolje i hele hodebunnen før du legger deg og så skyller du ut med en del runder shampo morgenen etter. Du har nok tørr hodebunn. Prikkene er nok flass. Anonymkode: 9b2f7...9e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå