Gå til innhold

Behandling for PTSD

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaringsbasert kunnskap om hvilken behandlingsmetoder som hjelper best for personer som har diagnosen PTSD? Helst fra folk som er fagpersoner, har erfaring, opplevelser, nære som har det o.l. 

Takknemlig for svar 😊

Anonymkode: 4704d...28c

Videoannonse
Annonse
Gjest RaspberryPi
Skrevet

Kognitiv terapi, noen ganger kombinert med medisinering. 

Skrevet

Jeg har PTSD og har hatt best nytte av metakognitiv terapi.

Anonymkode: 8ff64...b4b

Skrevet

EMDR, blant annet!

Anonymkode: 82828...54e

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kompleks PTSD og går i psykodynamisk langtidsterapi. Føler jeg har god nytte av det. 

Anonymkode: 0b598...122

Skrevet
Den 7. september 2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har erfaringsbasert kunnskap om hvilken behandlingsmetoder som hjelper best for personer som har diagnosen PTSD? Helst fra folk som er fagpersoner, har erfaring, opplevelser, nære som har det o.l. 

Takknemlig for svar 😊

Det diagnosen der favner bredt så et konkret fasit svar på det er jo umulig å gi

Anonymkode: 3237b...b11

Skrevet

Jeg har god erfaring med EMDR

Anonymkode: 47c0c...3bd

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det diagnosen der favner bredt så et konkret fasit svar på det er jo umulig å gi

Gjør den?

Anonymkode: 77872...d65

Skrevet
Den 7. september 2016 at 13.38, AnonymBruker skrev:

Takknemlig for svar 😊

Eksponeringsterapi, metakognitiv terapi. 

Anonymkode: 93a3b...0d1

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør den?

Selvfølgelig gjør den det. 

Anonymkode: 57dae...f5f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Feil

Skrevet

Kognitiv terapi, psykodynamisk langtidsterapi, EMDR, kjærlighet og trygghet. 

Anonymkode: a5cbe...b07

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør den?

Ja.Du har jo PTSD og så har du det de kaller komplesk PTSD og veldig mange med dette har andre diagnoser som alt bunner i den PTSD.Og i mange tilfeller må man jobbe med de andre diagnosene før man i det hele tatt kan ta fatt i den post traumatiske lidelsen. Og så har du det faktum at PTSD kan skyldes så mangt. Alt fra terror,til seksuelle overgrep,til brutalt mobbing osv.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil

Kanskje du kan forklare hvorfor du mener dette, siden du tross alt kommer med en veldig konttoversiell påstsnd her? 

Anonymkode: 57dae...f5f

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.Du har jo PTSD og så har du det de kaller komplesk PTSD og veldig mange med dette har andre diagnoser som alt bunner i den PTSD.Og i mange tilfeller må man jobbe med de andre diagnosene før man i det hele tatt kan ta fatt i den post traumatiske lidelsen. Og så har du det faktum at PTSD kan skyldes så mangt. Alt fra terror,til seksuelle overgrep,til brutalt mobbing osv.

Nei,dette stemmer heller ikke helt 

Skrevet

EMDR, traumefokusert kognitiv terapi, narrativ terapi og emosjonsfokusert terapi. 

Anonymkode: a6b9a...b71

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei,dette stemmer heller ikke helt 

Nei vei. Deg om det.

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som beskriver brudd på norsk lov og helseskadelige råd. -Saraby,mod.

Skrevet

EMDR er noe jeg selv skal i gang med nå snart. Står også i kø til vurderingsopphold på Modums angstavdeling. Har i ett år hatt samtaleterapi og delvis eksponering via samtale, uten at det har hjulpet merkverdig. Har dog fått litt mer forståelse for hva jeg sliter med, skjønner reaksjonene mine bedre og har enklere strategier som gjør det litt mer håndterlig. Men er langt i fra der jeg vil være mtp Hvor begrenset livet er når jeg unngår veldig mye (har enormt mange triggere som jeg hele tiden unngår). 

Sovemedisiner i perioder med søvnløshet er det eneste jeg bruker.  Har ikke fått noe god effekt av det andre jeg har forsøkt - alt fra antipsykotiske midler til antidepressiva 

Anonymkode: e75b4...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...