AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #1 Skrevet 7. september 2016 Hei! Noen som vet hvor raskt en kan få abstinenssymptomer på benzodiazepiner? Jeg fikk dette for søvn og har tatt ca annenhver dag i 2-3 uker…tatt så lite som mulig. Har ikke tatt på 6 dager. Har hatt mye mer angst de siste dagene, kuldefornemmelser, hodepine, rykninger, muskelsmerter Lurer på om det kan være abstinenssymptomer? Rører aldri sånne medisiner og reagerer veldig med bivirkninger på alle medisiner. Anonymkode: 2a607...195
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #2 Skrevet 7. september 2016 Kg gir deg ikke kvalitetssikrede svar. Om du ikke allerede har etablert en avhengighet burde det ikke være vanskelig å snakke med forskrivende lege om dette. Anonymkode: 8c94b...d5b 1
Gjest Vevila Skrevet 7. september 2016 #3 Skrevet 7. september 2016 Når man tar det så ofte er det fort gjort at man kan kjenne på slike symptomer. Bare unngå å ta dem mer så vil det nok bedre seg i løpet av noen uker.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #4 Skrevet 8. september 2016 takk for svar! Ønsket bare å høre erfaringer :)! Anonymkode: 2a607...195
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #5 Skrevet 8. september 2016 Jeg vil si innen en måneds tid ved daglig bruk. Jo lenger man går på dem, jo lenger kan abstinensene vare. Det er også doseavhengig, samt hvor potent benzodiazepin som brukes. Sobril, Stilnoct og Zopliklone er lavpotente, Rivotril og Zanor bl.a er høypotente. Anonymkode: 2bc5e...5bc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #6 Skrevet 8. september 2016 Her kommer som forventet en hel del svar som vitner om manglende forståelse. Dette er spørsmål du MÅ ta opp med behandlende lege, og ikke blant ukyndige på internett. Jeg inner om at benzodiazepiner metaboliserer så langsomt at daglig inntak ikke er nødvendig for å etablere avhengighet. Snakk med legen din, ts, og slutt å lese her. Anonymkode: 8c94b...d5b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #7 Skrevet 8. september 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Her kommer som forventet en hel del svar som vitner om manglende forståelse. Dette er spørsmål du MÅ ta opp med behandlende lege, og ikke blant ukyndige på internett. Jeg inner om at benzodiazepiner metaboliserer så langsomt at daglig inntak ikke er nødvendig for å etablere avhengighet. Snakk med legen din, ts, og slutt å lese her. Anonymkode: 8c94b...d5b Noen metaboliserer langsomt, som Valium og Zanor, amdre raskt, som Sobril og Stilnoct. Ts er i sin fulle rett til å lese her. Anonymkode: 2bc5e...5bc
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #8 Skrevet 8. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen metaboliserer langsomt, som Valium og Zanor, amdre raskt, som Sobril og Stilnoct. Ts er i sin fulle rett til å lese her. Anonymkode: 2bc5e...5bc Det handler ikke om rett, men om hvor man oppsøker informasjon for å kvalitetssikre egen helse. Dette forumet er fullt av feilinformasjon og ukvalifisert synsing. Dette spørsmålet må stilles til forskrivende lege. Ts kan ikke stole på informasjon herfra. Anonymkode: 8c94b...d5b
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #9 Skrevet 8. september 2016 TS her. Er ikke ute etter korrekt informasjon og jeg tar ikke disse medisinene lenger. Er ute etter erfaringer. Takk for svar til dere som svarer! Anonymkode: 2a607...195
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #10 Skrevet 8. september 2016 Det kan godt være abstinenssymptomer. Det du nevner er typiske abstinenssymptomer for slike preparat. Min erfaring er at det er veldig psykisk avhengigshetsskapende. Anonymkode: b0755...70a
Sulosi Skrevet 8. september 2016 #11 Skrevet 8. september 2016 Den Wednesday, September 07, 2016 at 13.04, AnonymBruker skrev: Hei! Noen som vet hvor raskt en kan få abstinenssymptomer på benzodiazepiner? Jeg fikk dette for søvn og har tatt ca annenhver dag i 2-3 uker…tatt så lite som mulig. Har ikke tatt på 6 dager. Har hatt mye mer angst de siste dagene, kuldefornemmelser, hodepine, rykninger, muskelsmerter Lurer på om det kan være abstinenssymptomer? Rører aldri sånne medisiner og reagerer veldig med bivirkninger på alle medisiner. Anonymkode: 2a607...195 Du bør ta dette med legen din. Symptomene kan være abstinenser, angst for å ikke klare seg uten og angst. Det beste er å få avklart hva som er årsaken her slik at du kan gjøre noe med det.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #12 Skrevet 8. september 2016 Nei, det er nok snarere angst for abstinenser enn abstinenser. Dessuten: hvis du bare tar det for å sove tar du vel ikke engang særlig mye? Dose har også noe å si for abstinenser. Anonymkode: a86da...508
AnonymBruker Skrevet 8. september 2016 #13 Skrevet 8. september 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om rett, men om hvor man oppsøker informasjon for å kvalitetssikre egen helse. Dette forumet er fullt av feilinformasjon og ukvalifisert synsing. Dette spørsmålet må stilles til forskrivende lege. Ts kan ikke stole på informasjon herfra. Anonymkode: 8c94b...d5b Dette må da være et legitimt sted å spørre om dette. Det går jo bare på andre brukeres erfaring. Forsåvidt så kan jeg si at jeg fikk milde abstinenslignende symptomer etter ca. 3 ukers bruk av benzo. Fikk litt mer angst enn vanlig og milde feber symptomer. Gikk bort etter en ukes tid. Anonymkode: b72a6...69a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå