Gå til innhold

Godt råd til alle bilister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg øvekjørte med kjørelæreren min så lærte jeg å trykke gasspedalen ned i bånn slik at jeg kom raskt opp i 80km/t når jeg skal flette meg inn på motorveien. Ser det er utallige biler som holder 50-60km/t og da skaper vanskelige og farlige situasjoner. 

 

Jeg fikk grundig opplæring, derfor deler jeg mine tips med dere som ikke har vært like heldige. 

 

En ting til, hvis det er 70 eller 80km/t fartsgrense, så har du ikke vikeplikt for busser som blinker seg ut fra busstopp. Ser mange ikke helt har forstått de enkle reglene som jeg måtte drilles på for 5 år siden. 

Anonymkode: 8b72e...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg øvekjørte med kjørelæreren min så lærte jeg å trykke gasspedalen ned i bånn slik at jeg kom raskt opp i 80km/t når jeg skal flette meg inn på motorveien. Ser det er utallige biler som holder 50-60km/t og da skaper vanskelige og farlige situasjoner. 

 

Jeg fikk grundig opplæring, derfor deler jeg mine tips med dere som ikke har vært like heldige. 

 

En ting til, hvis det er 70 eller 80km/t fartsgrense, så har du ikke vikeplikt for busser som blinker seg ut fra busstopp. Ser mange ikke helt har forstått de enkle reglene som jeg måtte drilles på for 5 år siden. 

Anonymkode: 8b72e...98c

Det er korrekt det første du skriver, få opp farten du skal inn på en vei der er akselrasjonsfelt, men gjelder også det du kommer inn på en vei hvor du har vikeplikt, opp med farten fort😊

Har vært borti busser som ikke overholder sin vikeplikt der hastigheten på veien er høyere enn 60km/t. Da er fet full brems gitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes så ufattelige mange idioter på veien! 

Spesielt mange bussjåfører som bare durer på, fordi de er så mye større enn personbilene. Har vært mer enn en gang jeg har måtte bråbremse i 70-sona for å ikke få en buss i siden! 

Anonymkode: 7c006...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...