AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Jeg bare lurer, dere som til stadig står ved Israels side og støtter alt de gjøre og mer. Hvordan forsvarer dere at de i skolebøkene sine blant annet omtaler alle palestinere som "blodtørstige terrorister", osv? Hvordan kan det være et skritt på veien mot forsoning og fred? Anonymkode: c1c04...e56
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer, dere som til stadig står ved Israels side og støtter alt de gjøre og mer. Hvordan forsvarer dere at de i skolebøkene sine blant annet omtaler alle palestinere som "blodtørstige terrorister", osv? Hvordan kan det være et skritt på veien mot forsoning og fred? Anonymkode: c1c04...e56 Lol Anonymkode: 833aa...b6f 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lol Anonymkode: 833aa...b6f Saklig. Hvorfor er det lol? Anonymkode: c1c04...e56
jabx Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Hvilke skolebøker? Hvordan tror du jøder er omtalt i palestinernes skolebøker? 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #5 Skrevet 6. september 2016 1 minutt siden, jabx skrev: Hvilke skolebøker? Hvordan tror du jøder er omtalt i palestinernes skolebøker? Hvilke skolebøker? Nei, de bøkene som barna på israelske skoler bruker når de har undervisning og gjør lekser og sånn. Hvilke andre typer skolebøker kunne det være? Anonymkode: c1c04...e56 1
jabx Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke skolebøker? Nei, de bøkene som barna på israelske skoler bruker når de har undervisning og gjør lekser og sånn. Hvilke andre typer skolebøker kunne det være? Anonymkode: c1c04...e56 Du må nesten komme med noe konkret og ikke bare tåkeprat. F.eks.: https://en.wikipedia.org/wiki/Textbooks_in_the_Israeli–Palestinian_conflict#2013_Textbook_Study Her ser vi at palestinerne er mye verre. Som forventet. Men det er bare galt når jødene gjør det, ikke sant? 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 Et øyeblikk siden, jabx skrev: Du må nesten komme med noe konkret og ikke bare tåkeprat. F.eks.: https://en.wikipedia.org/wiki/Textbooks_in_the_Israeli–Palestinian_conflict#2013_Textbook_Study Her ser vi at palestinerne er mye verre. Som forventet. Men det er bare galt når jødene gjør det, ikke sant? Jeg kan feks henvise til Nurit Peled, hvis du har hørt om henne? Hun er en israelsk professor ved det hebraiske universitetet i Jerusalem. Hun har både skrevet en bok (Palestine in Israeli school books) og holder forelesninger om temaet. Hvorfor må du vri alt om til hva palestinere gjør? Vil du ikke innse at det Israel gjør ikke er så greit? Det er ingen som snakker om jøder her. Det er Israel. Dette handler ikke om religion. Anonymkode: c1c04...e56
kat-e Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 Ingen grunn til å henge ut Israel, palestinerne har også en del skolebøker som gir et sjevt bilde. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/israelske-og-palestinske-laereboeker-gir-skjevt-bilde/a/10119927/
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 8 minutter siden, kat-e skrev: Ingen grunn til å henge ut Israel, palestinerne har også en del skolebøker som gir et sjevt bilde. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoesten/israelske-og-palestinske-laereboeker-gir-skjevt-bilde/a/10119927/ Jeg henger ikke ut Israel. Jeg bare lurer på hvordan Israel-tilhengere forsvarer det. Anonymkode: c1c04...e56
Gjest Catalina Culès Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Her ser du hva de lærer i Palestina
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #11 Skrevet 6. september 2016 22 minutter siden, Loki Laufeyson skrev: Her ser du hva de lærer i Palestina Hva med å svare på det jeg spør om? Anonymkode: c1c04...e56
Gjest Catalina Culès Skrevet 7. september 2016 #12 Skrevet 7. september 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med å svare på det jeg spør om? Anonymkode: c1c04...e56 Her ser du hva de lærer i Palestina det er for å vise deg at Palestina ikke er så uskyldige som det ser ut til at du tror.
Gothminister Skrevet 7. september 2016 #13 Skrevet 7. september 2016 Barne TV til Palestinerne er jo som kjent fult av jødehat. Så at jødiske barn lærer fakta om terroristene, ser jeg på som svært positivt. Fred blir det aldri uansett, før Israel får ryddet opp en gang for alle.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #14 Skrevet 7. september 2016 34 minutter siden, Gothminister skrev: Barne TV til Palestinerne er jo som kjent fult av jødehat. Så at jødiske barn lærer fakta om terroristene, ser jeg på som svært positivt. Fred blir det aldri uansett, før Israel får ryddet opp en gang for alle. Dæven, pro-sionisme er du også. Skremmende. Anonymkode: d6420...b33
herzeleid Skrevet 7. september 2016 #15 Skrevet 7. september 2016 Det blir vanskelig å svare på spørsmålet så lenge trådstarter ikke legger ved et eksempel.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #16 Skrevet 7. september 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dæven, pro-sionisme er du også. Skremmende. Anonymkode: d6420...b33 Alt du har å fare med er merkelapper.. Anonymkode: 833aa...b6f
Gothminister Skrevet 7. september 2016 #17 Skrevet 7. september 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dæven, pro-sionisme er du også. Skremmende. Anonymkode: d6420...b33 Fysj, ble du skremt nå?
jabx Skrevet 7. september 2016 #18 Skrevet 7. september 2016 (endret) 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan feks henvise til Nurit Peled, hvis du har hørt om henne? Hun er en israelsk professor ved det hebraiske universitetet i Jerusalem. Hun har både skrevet en bok (Palestine in Israeli school books) og holder forelesninger om temaet. Hvorfor må du vri alt om til hva palestinere gjør? Vil du ikke innse at det Israel gjør ikke er så greit? Det er ingen som snakker om jøder her. Det er Israel. Dette handler ikke om religion. Anonymkode: c1c04...e56 Nei, jeg har ikke hørt om henne. Men hun er en enkeltperson med sterke meninger. Sannsynligvis en selvhater. Jeg har vist deg undersøkelser foretatt av flere ulike personer som viser at palestinerne er mye verre. Leser man Wikipedia ser man at hun er venstreekstrem. Hun er altså sosialist/kommunist, noe som betyr at hun er motstander av vestlige demokratier som Israel (de er onde ifølge commiene), og tilhenger av islamistisk fascisme. Jeg vrir det til hva palestinerne gjør fordi det er to parter i konflikten, og du angriper parten som er minst ille. Dette handler såvisst om jøder. Israel-hatet er basert på jødehat. Jøder er ikke nødvendigvis religiøse. "Jøde" er en etnisk gruppe, ikke bare en rent religiøs gruppe. De fleste israelere er sekulære. Endret 7. september 2016 av jabx
jabx Skrevet 7. september 2016 #19 Skrevet 7. september 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dæven, pro-sionisme er du også. Skremmende. Anonymkode: d6420...b33 Hvis man ikke er pro-sionist er man rasist. Å være sionist innebærer at man støtter jødenes rett til å ha en egen stat der de kan leve i fred og trygghet. Støtter man ikke dette så mener man at jødene ikke skal ha grunnleggende rettigheter og at alle andre skal kunne gjøre hva de vil mot jøder. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå