AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Noen spm angående legetime med blodprøver - Hvor lenge bør bomullsdotten være på der hvor sprøyta ble tatt? han nevnte ikke noe om det. Vil ikek engang se den, da besvimer jeg -legen kjente på magen med hender og hadde et stetoskop for å høre, og sa alt hørtes normalt ut, også hjerte og lunger. Jeg fortalte om litt magesmerter jeg har hatt i noen dager og nesten besvimelser. men har gått gjennom mye psykisk stress i det siste og er urolig.. Hvis det var problemer, ville det kommet frem på denne sjekken? Han skulle også sjekke for infeksjoner på blodprøven. Har ikke spesielt lyst til å servert en slange ned magen i gastroskopi... - Blodtrykk. Hvis man er livredd når man er hos legen, blir blodtrykket lett feil? Han sa det var normalt, så tenker jeg (men sa det ikke), hva om det bare så normalt ut fordi det egentlig er for lavt, men ble høyere fordi jeg er redd? Ja, jeg høres sikkert teit ut nå, men hvor lett blir blodtrykksmålingen feil om man er redd? Anonymkode: c6aa0...2df
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 1) Til det slutter å blø. Et par-fem minutter om du presser på det. 2) Umulig for oss å si. Det kan være hva som helst med slike symptomer. Men psykisk stress og urolighet kan forårsake slike vondter/problemer. I så fall vil ikke legen finne noe galt, fordi det ikke er noe fysisk i veien med deg. 3) Banker hjertet ditt fortere, kan det selvfølgelig gi utslag på en blodstrykksmåling. Men et gjennomsnittlig blodtrykk varierer veldig, og jeg antar han kunne merke på deg at du var skjelven og full av angst. Tenker da at han likevel ikke var bekymret for at blodtrykket ditt til vanlig ikke var for lavt. Men det må du spørre legen om, da jeg bare synser nå. Anonymkode: 2391a...9d1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 Har du tatt blodprøve? Da setter vi på bomullsdott med plaster for å forhindre at det kommer bloddråper på klærne. Fjernes etter en time eller tre. Har du sprøytet inn noe? Samme prosedyre. Hva legen kjenner ette på din mage, må du nesten spørre han om underveis. Emn vanligvis at organer inne i magen har normal størrelse, ingen forstoppelse i tarmen osv. Hadde noe vært unormalt hadde du fått beskjed der og da. Gastroskopi er raskt unnagjort, og en grei måte å finne ut om der er noe galt i magesekken. Blodtrykket ditt er nok også normalt ellers ville legen sagt i fra om dette der og da. Anonymkode: 93cbc...60a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå