Kvinne30 Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 Hei! Googler, og ser det er mye diskusjon ang offentlig amming. Jeg er beskjeden, og ser litt mørkt på å amme offentlig- særlig når jeg vet at ikke alle liker det. Men hva gjør dere- hvis dere er på tur? Jenta vår er 2 mnd. Jeg del ammer. Men til helga skal vi på shoppingtur til en by. Jeg kan jo ta med termos/kaldt kokt vann og MME for hele dagen, men da blir det vel veldig melkespreng, og fare for mindre produksjon? Så- hva gjør dere? Merker jeg blir litt stressa!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Diskret amming tåler de aller fleste. Skulle også bare mangle. Anonymkode: 26ad0...db3 7
Mearrasámi Skrevet 6. september 2016 #3 Skrevet 6. september 2016 (endret) Det er bare å amme offentlig det. Men om du ikker er så glad i oppmerksomhet og babyen liker å ha det rolig mens den spiser så er det vel bare å sette seg et sted der det ikke er så mange folk? evt bruke et ammesjal om det er høvelig der dere måtte være når babyen er sulten. Siden du ammer ville jeg ikke anbefalt deg å gå over på MME for en hel dag da det fort kan påvirke melkeproduksjonen negativt. Endret 6. september 2016 av Mearrasámi 3
Emas Skrevet 6. september 2016 #4 Skrevet 6. september 2016 Eg også har en baby på to månadar og ammar "overalt". Når ho treng mat når eg er f.eks på shopping, så finner eg ein benk som ligg litt skjult og gir babyen pupp. Det samme gjorde eg ved førstemann, har aldri fått reaksjonar på dette. 4
Kvinne30 Skrevet 6. september 2016 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2016 Ja, enig, de fleste burde tåle det... Mulig jeg feiltolker div forum på nettet, men førsteinntrykk er at folk vegrer seg for offentlig amming, pga negative reaksjoner. Men barna må jo ha mat😳 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #6 Skrevet 6. september 2016 Bare raringer på nett som reagerer på det. IRL er det sjeldent. Anonymkode: 708e0...7fd 6
Gjest lipgloss Skrevet 6. september 2016 #7 Skrevet 6. september 2016 ingenting galt i å amme offentilg, er det noen som reagerer på det så er det dem som har et problem,kan ikke i min villeste fantasi forstå at noen reagerer på dette, da må de heller holde seg hjemme
Biloba Skrevet 6. september 2016 #8 Skrevet 6. september 2016 6 minutter siden, Kvinne30 skrev: Ja, enig, de fleste burde tåle det... Mulig jeg feiltolker div forum på nettet, men førsteinntrykk er at folk vegrer seg for offentlig amming, pga negative reaksjoner. Men barna må jo ha mat😳 Ammer absolutt alle steder, men passer på at tøyet gjør at brystet ikke synes. Dem som blir støtt av å bare skjønne at babyen får mat uten at de ser bar hud, må bare tåle det. Ingen har kommentert eller sett overrasket ut. På nettet er det mange som liker å krangle...;-) Nå er babyen i andre halvår og måltid er mer fleksibelt. Babyen blir også lett forstyrret av ting som foregår rundt fordi den har blitt mer nysgjerrig, men ammer også effektivt og stiller den verste sulten på få minutter. Da er det lettere å amme like før vi går, stikke innom ammerommet på senter der det finnes osv. På spisesteder velger jeg et bord der vi kan skjerme oss litt hvis mulig. 1
Arista Skrevet 6. september 2016 #9 Skrevet 6. september 2016 Jeg ammer "overalt", har aldri fått noen reaksjoner på det. Er vi ute og spiser velger jeg et bord hvor vi sitter litt skjermet. Bruker gjerne ammerom når jeg er på kjøpesenter. 1
Guarana Skrevet 6. september 2016 #10 Skrevet 6. september 2016 Drit i hva andre synes! Jeg er også beskjeden, men hvis babyen min er sulten, får han mat, hvis noen har problemer med det, er det synd for dem. Jeg har forresten kun fått hyggelige kommentarer mens jeg har ammet du kan også legge et sjal over skulderen og dekke til brystet, hvis du er ukomfortabel. 1
Kvinne30 Skrevet 6. september 2016 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2016 Tusen takk for gode svar!:) Ser litt lysere på turen nå. Vi er jo egentlig folk som farter mye, og jeg trodde ikke dette kom til å bli ett problem for meg. Men ut til byen for å øve skjønner jeg!!:)
Gjest Sisti Skrevet 6. september 2016 #12 Skrevet 6. september 2016 Hvis du ser i ammegruppen og ammehjelpsgruppen på Facebook ser du at de fleste har god erfaring med offentlig amming - negative tilbakemeldinger er ikke normalen! Jeg ammer der jeg må, men prøver å sette meg litt skjermet hvis mulig. Har bare fått kommentar en gang, av en eldre dame som syns jeg hadde en nydelig baby.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #14 Skrevet 6. september 2016 Jeg vet ikke hvor du har tenkt deg på shopping, men på mange shoppingsentre i Oslo har de laget ammerom (Storo, Oslo City, Aker Brygge og House of Oslo som jeg vet om). Jeg går på ammerom hvis det er i nærheten, ellers bruker jeg sjal over og finner meg et litt skjermet sted. Anonymkode: 00513...f27
Kvinne30 Skrevet 6. september 2016 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2016 Jeg visste ikke at det fantes ammerom! Tusen takk for info😊
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #16 Skrevet 6. september 2016 Jeg ammer offentlig og er ikke redd for negative reaksjoner. Har aldri fått en eneste reaksjon faktisk. Men jeg er ikke så veldig glad i å "blotte meg" i offentligheten da, så aller helst setter jeg meg på et ammerom eller stellerom. Kjøpesenter har ofte en ammestol i det minste. Eller så ser jeg etter en litt bortgjemt benk hvor jeg kan sette meg i et hjørne og skjule oss litt. Kun fordi jeg helst ikke vil at noen skal se mine bare bryst. Du skal jo gjerne amme en stund, så jeg tenker at det er greit å bli vant til å kunne amme utenfor hjemmet også. Det viktigste er å ikke bli stressa. Som regel er folk mest opptatt av seg og sitt og vil ikke bry seg om hva du og beibis gjør Anonymkode: 6e240...ba8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2016 #17 Skrevet 6. september 2016 Ammer i ergobaby. Og så har jeg et sjal rundt baby bak ryggen som jeg fester under skuldrene mine. Så er det ikke en sjel som kan se at jeg ammer uten at de står 0 meter fra, er høyere enn meg og ser rett "oppi der" Anonymkode: e8a27...c3c
Kvinne30 Skrevet 7. september 2016 Forfatter #18 Skrevet 7. september 2016 Takk for flere svar... Ja, jeg må øve på å amme utenfor hjemmet og, ellers blir det svært vanskelig 😂
AnonymBruker Skrevet 7. september 2016 #19 Skrevet 7. september 2016 12 timer siden, Kvinne30 skrev: Hei! Googler, og ser det er mye diskusjon ang offentlig amming. Jeg er beskjeden, og ser litt mørkt på å amme offentlig- særlig når jeg vet at ikke alle liker det. Men hva gjør dere- hvis dere er på tur? Jenta vår er 2 mnd. Jeg del ammer. Men til helga skal vi på shoppingtur til en by. Jeg kan jo ta med termos/kaldt kokt vann og MME for hele dagen, men da blir det vel veldig melkespreng, og fare for mindre produksjon? Så- hva gjør dere? Merker jeg blir litt stressa! Grunnen til at det er folk som diskuterer offentlig amming er at det finnes noen mødre som hevder sin rett så sterkt at de slenger ut puppen og flasher hele stellet bare for å amme. Og det har ingenting med mating å gjøre. Man klarer helt fint å amme uten at noen ser noe hud, evt bare litt. Dra toppen opp istedet for ned, heng gulpekluten over skuldra, ta på et sjal. Null problem med andre ord, og jeg har ALDRI noensinne hørt noen som reagerer på slik amming. Dessverre er det noen mødre som skal demonstrere og nekter å ta hensyn, ergo blir det en diskusjon. Vanlig amming hvor det handler om å gi babyen mat uten å flashe noe er det ingen som reagerer på. Anonymkode: fb801...d4c 2
GammelKaktus Skrevet 7. september 2016 #20 Skrevet 7. september 2016 Har ammet overalt jeg, aldri vært et problem. Hadde ikke sløst bort tid på å tenke over hva andre tenker om det. Du gjør det som er best for deg og din baby. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå