Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #1 Skrevet 15. november 2004 Noen som har vært der og kan si noe om stedet? Hvor bør man bo, hva bør man oppleve? Shopping??? Eller bør man heller reise et annet sted???
Gjest Melk Skrevet 15. november 2004 #2 Skrevet 15. november 2004 De jeg kjenner som har vert der er alle blitt svært betatt. Sier det er en utrolig vakker by.
Gjest Anonymous Skrevet 15. november 2004 #3 Skrevet 15. november 2004 Jeg var der for 15 år siden og kan derfor ikke hjelpe deg så mye med hoteller osv. Det jeg likevel kan si at er at jeg anbefaler byen sterkt. Det er en fantastisk by med mye flott å se. Vinterpalasset og sommerpalasset, Peter og Paul festningen, alle de flotte broene, ballett, ja.. det er uendelig mye flott der.
Grooo Skrevet 15. november 2004 #4 Skrevet 15. november 2004 Det var jeg som startet tråden, var av en eller annen grunn utlogget. Høres ut som at det er masse flott å se der, det er bra! Hva med shopping? Og pris på overnatting, mat etc?
Gjest gjesten Skrevet 16. november 2004 #5 Skrevet 16. november 2004 Var der for to år siden. Fasinerende by! Mitt beste tips er å gå til innkjøp av "rough guide" (lonely planet) og følge de tipsene som står der. Vinterpalasset, Blodskirken (få med deg Nicolsky også!), museumet for russisk kunst, Peter og Paul der tsarfamilien er begravet (deler av den ihvertfall) etc.I tillegg finnes det et museum hvor du får se mange av propagandaplakatene mot USA fra 50- tallet. Slike ting setter virkelig ting i perspektiv. Spis på bortgjemte kafeer. Unngå for all del de vestlige restauranten. Der er maten dyr og ikke på langt nær så god som på de russiske stedene. Jeg har sjelden spist så mye god mat som den gangen. Gå på jazz- klubb, vandre lang nevski som er hovedgaten, ta en av kanalbåtene,ta buss og opplev detfullstendige kaos,ta t- banen ut til forstedene og se på blokkene og bli satt tilbake til Sovjet- tiden. Ellers er det bare å dra og suge inn alle inntrykkene du vil få av menneskene og byen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå