Gjest Vinglepetra Skrevet 6. september 2016 #1 Skrevet 6. september 2016 (endret) Tankene mine ødelegger dagene mine. Det er hovedsakelig negative tanker som plager meg noen ganger er de så gjennomtrengende at jeg ikke greier å tenke klart, eller gjøre noe verdens ting. Det kan være en liten kommentar fra en kollega på jobben eller noe som har skjedd for en god stund tilbake som f. eks en krangel jeg har hatt med familien eller lignende. Dette er bagateller, og burde ikke ha noen betydning, men de plager vettet av meg og ødelegger dagene mine. Jeg har prøvd å avlede meg selv, ser på film, rydder eller trener, men tankene er der likevel. Og de plager meg. Ingen av de tankene er alvorlige, jeg har ikke blitt utsatt for overgrep, mobbing eller noe som kan oppfattes som traumatisk på noen måte. Men likevel plager disse "bagatellene" vettet av meg. Jeg har tatt dette opp med fastlegen min og spurt om å få snakke med en psykolog. Men fastlegen sa at dette ikke var alvorlig nok til å få en henvisning og at jeg har ressurser til å takle dette på egenhånd. Noe jeg tydeligvis ikke har. Jeg lurer på om dere har noen råd til meg? Hvordan kam jeg håndtere disse tankene på en bedre måte, slik at de ikke ødelegger dagene mine. Endret 6. september 2016 av Vinglepetra
Gjest Hapi Skrevet 6. september 2016 #2 Skrevet 6. september 2016 Søk på Eckhart Tolle eller Jon Kabat Zinn på Youtube.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå